• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Zora

Tack igen!! Jo allt går bra men hon får fortfarande mat genom sonden blandat med amning. Å i get namn har hon fått än. Tur man har lite tid på sig

• Stinsen
    mina5 skrev 2013-05-08 10:43:49 följande:
    Hej! väntar också barn i juni. :) Just nu ligger min lilla tjej i säte. Vet inte alls om jag vill göra ett vändningsförsök. Någon som gjort det? Är det vanligt att bebis vänder sig själv så sent?
    mina5 vilken vecka är du i?
    Med barn nr så la sig bebben i säte men när vi kom in för vändningsförsök så hade han vänt sig själv under natten :)
    De var så sent som i vecka 38 + någonting :)
  • hea
    Stinsen skrev 2013-05-07 22:50:20 följande:
    hea det låter precis som mig de där förutom att jag inte haft mensvärk....eller jo nu dom senaste dagarna har det varit lite molande.
    Idag har magen varit fullkomligt stenhård av och till,sammandragningar som tack och lov inte gör ont men livmodertappen (tror jag det är) gör satans ont ibland....sticker och sliter. Minns att jag kände så i tappen  när barnmorsan kände hur mycket öppen man var när man var på förlossningen....så inte vet jag om den håller på å ändrar läge eller nåt.

Något som jag tycker är jätte jobbigt just nu är att jag hela tiden tror att jag behöver gå på toa....har kommit fram till att det måste vara bebben som trycker bakåt så det blir fantom känslor....känns riktigt obehagligt!

Som sagt så har vi inte långt kvar så det kanske inte är så konstigt :P

Ja toa går jag på hela tiden, vet ju inte när jag egentligen behöver gå. Ibland hinner jag knappt till toa i och med att jag struntar i det då jag känner mig nödig hela tiden.
    Ja, det är skönt att det snart är dags, börjar bli riktigt tungt på jobbet nu, är trött när jag kommer hem, trotts att jag jobbar 50%.

Lovea01
    Ja, jag har också varit riktigt nyfiken på vad det är som gömmer sig där inne den sista tiden. Börjar bli för spännande med överraskningen, känner mig som ett barn på jul, önskar jag kunde lyfta på en liten flik och tjuvkika
  • Madelen21

Hej allihopa
    Hoppas ni mår bra!
    Jag är så trött!! Idag har vi varit och hämtat vår nya bil. Sen har jag beställt sånt där gips avgjutning för gravid mage som kom idag, så i morgon ska vi roa oss att gipsa min mage :) Läst att man ska göra det runt v 36... men det är ju upp till var och en.. jag går in i v 35 i morgon och tänker göra min då.
    Tänkte göra den fin och hänga upp på väggen sen ovanför spjälsängen. Hade en tanke att göra en vägglampa av den men vi får se. 

• idab91

Madelen21- vars har du beställt gipset och är det något speciellt för att göra magen? :)

• Zora
    Kickilina skrev 2013-05-08 20:33:39 följande:
    Zora; När får vi se lite bilder Är så nyfiken på din lilla skatt!

Bilder kommer, men jag har bara ipaden på BB, så det blir nog inga bilder förrän vi kommer hem. Men det kommer
  • lovea01

Nu börjar det kännas som lillen har fixerat sig, mycket tryck och gör jätteont där nere vid det där benet( vet inte vad det kallas). Och får liksom gå lite som en anka för det känns som nåt är i vägen hehe. Har även haft illaluktande flytningar nu i typ 2 veckor, jättejobbigt och känner mig ofräsch, vet inte vad flytningarna beror på men det är inte svamp. Men det känns liksom stickande där inne vid tappen och ibland riktigt typ rinner det till, det luktar liksom starkt på nåt sätt. Vad kan det vara/ bero på? :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~