Stinsen skrev 2013-05-08 15:08:09 följande:
mina5 vilken vecka är du i?
Med barn nr så la sig bebben i säte men när vi kom in för vändningsförsök så hade han vänt sig själv under natten :)
De var så sent som i vecka 38 + någonting :)
mina5 skrev 2013-05-08 10:43:49 följande:
Hej! väntar också barn i juni. :) Just nu ligger min lilla tjej i säte. Vet inte alls om jag vill göra ett vändningsförsök. Någon som gjort det? Är det vanligt att bebis vänder sig själv så sent?
Jag fick göra vändningsförsök med barn nr 1 som låg i säte, och det var i vecka 36 men helt omöjligt att rucka henne. Hon var väldigt stor och hade legat i samma ställning sedan vecka 30 eller så, men det var inget som barnmorskan hade fattat. Jag tror de hade kunnat vända henne om de försökt några veckor tidigare, men de gör visst inte vändingsförsök tidigare, pga att barnet ofta vänder tillbaka då. Det blev planerat snitt för mig då och jag tyckte det gick jättebra.
Den här gången är jag osäker på hur bäbisen ligger. Idag har jag gått v 33+3 och BM sa att om ett par veckor så ska hon försöka kolla lite noggrannare exakt hur bäbisen ligger. Hon har trott att bäbisen ligger med huvudet neråt men hon är inte säker. Jag är inte rädd för vändningsförsök, men jag är rädd för att bäbisen ska ligga i säte när förlossningen startar utan att BM upptäckt det.