• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Carrossk

Stinsen: vad tråkigt att det inte blir som ni är förberedda på. Ännu värre att läkaren inte lyssnar på det du har att säga och bara kör på med sin teori. Det låter ju inte så bra att sätta igång en förlossning om du så lätt får anfall. Känns helt klart säkrare med ett snitt. Håller en tumme för att allt går som du själv önskar.

• a dream within a dream

Fy fan vad hemskt, men du vet väl att Du har rätt att byta läkare! Stå på er än om det känns jobbigt, tycker det är konstigt att hon, läkaren, är villig att riskera ditt och ditt barns välbefinnande - med tanke på din "diagnos"/"sjukdom"..

• Stinsen

Tiden är knapp,jag är i v 38 nu....vi vill inget annat än att allt ska gå bra,men dom som jag pratat med som är "som mig" har varit väldigt dåliga första veckan efter en vaginal förlossning och missat bebisen mycket pga känningar osv.....dom som har valt snitt har mått bra med enbart ont efter snittet osv.

Just nu vill jag inte föda alls....med tanke på att jag får ångest av och till pga allt detta så känns det som att det bästa vore att låta bebben vara kvar i hoppet om att jag börjar må bättre....jag kan liksom inte ens äta :/

Imorgon ska vi in för bedömning av igångsättning....är min kropp redo då så sätter dom igång mig......

• a dream within a dream

Men du får ju säga nej till igångsättning också, Du bestämmer ju. Förstår samtidigt, man liksom följer vad de säger - de bör ju veta (men samtidigt vågar man inte tro på dem helt ändå).. Håller tummarna

• e1977

Hejhej! Läser om att man kan ha sammandragningar som gör att magen blir hård en stund då och då. Min mage är stenhård typ hela tiden och har varit det i flera veckor nu.. Har gått bra, men senaste veckan blir jag helt slut av att gå med spänd mage. Hur är det för er? Läste iaf om några tidigare som oxå har så., är det lika för er fortfarande? Bf 7/6

• MissMe83

E1977 jag hade det mycket i mellan v 30-33. Har haft en bättre period nu men det gör i vågor jätte jobbigt.

• Stinsen
    a dream within a dream skrev 2013-05-13 22:26:30 följande:
    Men du får ju säga nej till igångsättning också, Du bestämmer ju. Förstår samtidigt, man liksom följer vad de säger - de bör ju veta (men samtidigt vågar man inte tro på dem helt ändå).. Håller tummarna
    Ja precis så är det ju man som flyter med och tänker hela tiden att dom vet bäst osv ..... känner mig lugnare nu än jag gjort tidigare idag....grejen är att jag inte berättat detta för någon. Mina nära vet att jag blev nekad snitt hux flux men alla "tror" att det är på G med snitt så småningom & att det fortfarande inte är ett helt bestämt nej.
    Jag har inte orkat berätta hela sanningen för då blir alla bara oroliga....dom man har nära vet ju hur allt ligger till och vet vad som händer när jag blir trött osv....

Ska ta en dusch nu tänkte jag....väskan är inte ens packad än. Vi får väl se vad morgondagen erbjuder :)
  • lovea01

Nu börjar verkligen magen kännas tung och usch vad det trycker på så fort man är uppe och går. Gick en långpromenad imorse och fick stanna upp eller gå långsamt och som en pingvin ett antal gånger, kändes verkligen som nåt skulle gå sönder. Och det gör så ont i underlivet där längst in, hela tiden och när bebis trycker på är det riktigt obehagligt...någon mer som känner så ? Bebis sparkar oxå väldigt högt upp nu oftast på revbenen eller ut på sidan, liksom spänner ut hela benet där det gör ont hehe det börjar väl bli trångt där inne:) Tröttheten blir bara värre den med somna på soffan imorse efter min promenad, va helt slut typ:P nu är det snart bara 6 veckor kvar och det känns faktiskt riktigt bra när man tänker på förlossningen. Jag ser mer fram emot den, kanske nervositeten kommer sen när det närmar sig...

• Premismamma

Har jag fått komma hem från sjukan.

Trycket gick upp och ner och var olika hela tiden. Till slut körde de på båda armarna för att se om det var någon skillnad. 

Trycket på höger var 110/80 och på vänster 130/90. Helmysko tyckte barnmorskan. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~