• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Mrs staar

oj nu händer det grejer överallt :) grattis till er allihop!

här händer det dock ingenting... aningen frustrerande.. har ju iuförsig 10 dagar kvar till bf.. men man kan ju alltid hoppas.

• Madelen21

varit hos bm idag +20 kg blodvärdet har sjunkit till 107 sf 36
    bm tyckte ja skulle äta 2 järntabletter om dagen... även om de e lite sent nu,,,  eller äta mkt jordgubbar... så har tagit en järn tablett nu. Ligger i sängen å är super duper trött... skulle lätt kunna sova nu... bm sa åt mig att jag skulle vila å ta det lugnt och inte hålla på med massa hela tiden... för man behöver vila och när man minst anar det så händer grejer. har tid för koll 27 om inget hänt då. Nu har sambon semester vilket är jäkligt skönt så vi är hemma hela familjen. 

• Etangen

Grattis alla som fått sina små :D

Nu har våran tjej fått sig ett namn och det blev Minna, hon är ett riktigt matvrak och äter mest hela tiden, sover också hela nätterna kan vakna till någon gång och ligga och "snutta" i två min så sover hon igen. Storasyster är superstolt och vill gärna hålla hela tiden vilket lillasyster inte gillar alltid ;)

• acacia
    Madelen21 skrev 2013-06-13 19:05:15 följande:
    varit hos bm idag +20 kg blodvärdet har sjunkit till 107 sf 36
    bm tyckte ja skulle äta 2 järntabletter om dagen... även om de e lite sent nu,,,  eller äta mkt jordgubbar... så har tagit en järn tablett nu. Ligger i sängen å är super duper trött... skulle lätt kunna sova nu... bm sa åt mig att jag skulle vila å ta det lugnt och inte hålla på med massa hela tiden... för man behöver vila och när man minst anar det så händer grejer. har tid för koll 27 om inget hänt då. Nu har sambon semester vilket är jäkligt skönt så vi är hemma hela familjen. 

tänk på att äta järntabletterna åtskilt från kalcium och även kaffe/te. kalcium konkurrerar med samma "ingång" till kroppen som järn. själv har jag ökat mina järnvärden under graviditeten, genom att ta min tablett kvällstid istället för till min yoghurt-frukost  :)
  • Sonaten
    Stinsen skrev 2013-06-13 02:11:00 följande:
    Hej alla fina :)
    Hur går det för er alla nyblivna mammor och höggravida?
    Här flyter det på och bebben knallar sakta med säkert upp i vikt och toppar med nästan 3,3 kg nu :D

Tyvärr (får jag väl säga) så vill denna dam inte sova på rygg :/ Mage är hennes favorit!
    Vissa resonerar att det inte spelar nån roll,andra håller på å gå i taket över att hon får göra det ibland....och jag blir allmänt splittrad i fråga.

Trots en kämpig graviditet så längtar jag så oerhört tillbaka tills när hon låg i magen,fast jag vill ju självklart ha henne här....kan man få båda tror ni ;)

Hoppas alla mår bra! Kram!
    Bära i sjal eller sele är väl så nära man kan komma. Mysigt för båda.
  • mhpo

Grattis till er alla som har fått era små! Den 5 juni bestämde sig vår bebis för att födas 9 dagar före utsatt datum. Bebisen visade sig vara en liten flicka! Vi mår alla bra och njuter för fullt!

• regnskogen

Här har våran son fått namnet Lukas och han är en riktig sovbebis! Han vaknar, äter, skriker efter ny blöja, gnäller efter närheten, och så äter han igen innan han somnar :p

Däremot så är jag sjukt trött och sover väldigt dåligt. Har så ont mellan benen, och brösten så jag inte vet vad jag ska göra. Dock har det avtagit lite men ändå.. Jobbigt.

Hoppas ni alla andra har det bra med era små!

• Maravilhosa

Mrs staar: samma här!! Beräknad att komma den 19 så än är det inte övertid iaf. Men ja, skulle inte förvåna mig.. *pust*

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~