• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • lovea01
    ThereseJohansson skrev 2013-06-16 09:51:12 följande:
    Vaknade i natt av att våran lilla kille som är 3v tagit sig från sin säng till min och låg och buffade på mig och pratade för fullt :) (vi har satt ihop hans spjälsäng med min)

Vad mysigt det låter :) hur har ni lagt ihop sängarna, låter väldigt smart...
  • lovea01
    Kickilina skrev 2013-06-16 15:41:01 följande:
    Kl 12:45 tittade Vide ut. Kärlek!

Grattis ! :) Fint namn :)
  • ThereseJohansson

lovea01: tagit bort ena sidan och sedan har vi tagit spännband och spänt fast i sängarnas ben så de inte ska glida i sär :)

• Kickilina

Tack!! Det var absolut den bästa förlossningen för mig hittills! Värkar 3 h varav onda i 30 min. Var inne 45 min på förlossningen innan han tittade ut och hann få i mig massa go lustgas! Hade dessutom en underbar kollega som förlöste mig!

• lovea01
    Sagolina skrev 2013-06-16 11:09:20 följande:
    Någon som varit med om gröngult slem i flytningarna? Har märkt av det vid några toabesök under helgen och funderar om det är något att oroa sig över? Har inte hört om något sådant tidigare...

Kan det inte vara slemproppen då ?
  • regnskogen

Jag vet inte om denna tråd är rätt tråd att skriva i, men är det någon som matar sin bebis med mjölkersättning eller planerat att göra det?

Jag matade Lukas med amning i 4 dagar, men till slut gav jag upp. Han har svårt att ta Bröstet och han får inte i sig så mycket dom han behöver för det. Så nu ska vi gå över till mjölkersättning eftersom vi märker att han sover bättre och mår bättre/är mer piggare och gladare!

Men min fråga är vad jag ska göra med mina bröst? Kommer mjölken försvinna ur dom eller kan jag pumpa ur det som är kvar o ge Lukas det? Och har ni några tips/råd eller något att rekommendera när det gäller mjölkersättning?

Tacksam för svar, och grattis till er som har fått era små! Hoppas på att ni andra som fortfarande är gravida snart får era bebisar :)
    Kram på er!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~