Tack för alla svar kring detta med mjölkersättning/amning!
Idag har BVC damen varit på hembesök. Hon visade mig hur man skulle hålla Lukas och hur man vet att han får ett bra tag om bröstet, men trots att hon visade och försökte hjälpa mig så vill han helt enkelt inte. Han spottar ut bröstet och skriker okontrollerat tills man ger honom ersättningen, då blir han tyst. Så BVC damen tyckte att jag skulle fortsätta med mjölkersättningen för att detta skulle vara det bästa för Lukas. Hon vägde honom också och han har gått ner lite för mycket i vikt, men det skulle nog komma tillbaka igen snart sa hon eftersom nu vet vi att han får i sig tillräckligt med mat.
Innan detta problem så ville jag så gärna amma, för det är ju en självklarhet enligt mig. Men på grund av detta problem så vill jag inte fortsätta försöka ge honom bröstet, för jag vet ju att han inte vill ha den och att han istället föredrar mjölkersättningen. Det gör ont i mammahjärtat, men jag vill bara hans bästa och att han framförallt ska bli mätt, få i sig allt som han behöver så han kan växa och bli en stor, stark pojk!
Kram på er!