• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Carrossk

I fredags kl 08:46 föddes en tjej :D. Hon vägde in sig på hela 4470 gram och var 53 cm lång. Båda mår vi bra efter snittet :).
    Hoppas fler snart får njuta av era små :D....

• lovea01
    Carrossk skrev 2013-06-15 23:44:37 följande:
    I fredags kl 08:46 föddes en tjej :D. Hon vägde in sig på hela 4470 gram och var 53 cm lång. Båda mår vi bra efter snittet :).

Hoppas fler snart får njuta av era små :D....

Grattis !:) Skönt att allt gick bra ! Är ju alltid lite skrämmande med snitt...

Jag känner mig inte redo alls för bebis längre nu när man närmar sig så känns det liksom kommer jag att klara av en 3åring och en 1.5 åring plus en nyfödd samtidigt. Men det löser väl sig på nåt sätt ! Vill typ bara föda nu, känns tungt och ont bara nu. Han har varit väldigt vild idag,trycker åt alla håll och kanter och verkar nästan ibland vilja trycka sig ut !
  • Isa82

Grattis alla ni som fått era små! Längtar tills mitt busfrö kommer ut. Var på TUL i tors och de uppskattade bebisen att väga 3900g fast jag bara var 37+4, så de gjorde en hinnsvepning. Var då öppen 2-3cm. Ligger nu här och undrar om något är på G??? Har ganska täta sammandragningar som känns som rejäl mensvärk, behöver dock inte "andas" än. Hoppas, hoppas att den vill komma idag! Dottern säger när jag klappar magen- Bebisen kom, kom bebisen! Jag undrar om hon fattat vilken "konkurrent" om sin mamma hon önskar efter. Vi får väl se vad som händer under dagen, man har en liten skräckblandad längtan till detta.

• Kickilina

Igår kväll gick vattnet mitt i "ja må hon leva" på kompisens 30-årsfest. Nu väntar jag in tuffare värkar!

• Madelen21

kickilina: passande att vattnet gick just då :)Hoppas att du får träffa din bäbis idag då... jag vill oxå!! nu ä man bra bitter alltså.

• Mrs staar

vad spännande att det fortfarande är så pass många kvar :) ja eller jag önskar ju såklart för allas skull att de ploppar ut snart ;) men skönt att ha något att läsa om när man själv går o väntar liksom ;)

trodde att det kunde varit på g här igår kväll då jag en stund hade 4 minuter mellan värkar (dock inte så onda) och de höll i sig en minut ungefär... men jag tog panodil och gick o lade mig.. o vips (självklart) så försvann det o jag har haft en god natts sömn....
    känner att jag har mycket energi idag.. tänkte göra nåt positivt av det o försöka få lite gjort.. men än så länge sover alla i huset utom jag.. så det kanske är bäst att vara tyst en stund till så man får lite egentid.. inte lätt att få det med en karl som jobbar 24/7 och så fyra barn på det ;)

hoppas alla får en bra dag o att det ploppar ut några bassar under dan :)

• Zora

Grattis alla ni som fått era små sedan senast jag kikade in här :) Heja Kickilina!! Spännande !! :) Min lilla tjej blir 6 v på tisdag och i fredags vägde hon 3210 g! Har gått upp över 1 kg sedan födseln, känns bra :)

• ThereseJohansson

Vaknade i natt av att våran lilla kille som är 3v tagit sig från sin säng till min och låg och buffade på mig och pratade för fullt :) (vi har satt ihop hans spjälsäng med min)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~