• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-20 20:06:05 följande:
    Idag började jag tok lipa under middagen! Härliga jag! <3

Nåväl, har gått ner över 2 kg nu och försöker verkligen äta så gott det går. Så fick jag världens sämsta samvete bara sådär och började lipa över att jag inte kan ge min bebis näring.. Sen grät jag för varje tugga jag TVINGA ner och egentligen ville kräkas upp.. känner mig hemskt :(

Åh, jag börjar tappa kontrollen, detta blev inte som jag tänkt mig. Jag kan inte ens dricka cola zero längre, som är min absoluta favorit.. nu kan jag bara dricka vatten och äta morötter utan att vilja kräkas :(
    Men vännen då! Mår du så illa av mat? Själv kan jag visst äta hur mycket som helst, eller ja inte hur mycket som helst. Men jag har verkligen inga problem med illamående. Själv har jag ökat i vikt vilket inte är speciellt kul då jag verkligen tänkt på vad jag stoppar i mig och inte är speciellt smal sen innan.
    Såklart är detta med illamående inge roligt, men barnet tar det den behöver, det är du som lider och inte får den näring du behöver.
    Hoppas det går över snart!
    KramHjärta
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan
    mhpo skrev 2012-10-20 20:15:34 följande:
    Hej på er :) Jag hoppar in här hos er!

26 år, gravid, BF 13 juni är student i Stockholm. 

Välkommen hit och grattis!
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Lillquinnan

Hej!
    Jag vill gärna vara med! Andra barnet beräknad ungefär till midsommar 2013.
    Någon mer som väntar barn nummer 2?

Kram

• AlexandraViberg

Jag vill gå upp normal mängd. Förra grav blev det bara 6 kg och jag blev undernärd efter hon föddes och åt upp mig. Hade tänkt iallafall 10 kg denna gång så h*n har något att äta av. Nu är dom 10, 12 kg eftersom jag gått ner över 2.

Nåväl.. Jag mår skit och orkar ju inte ens sätta upp håret, bara ligger här i soffa. Hela dagarna! Gått från sängen och hit sen till sängen igen. Hela veckan! Känner mig sämst i världen! Blä! Skulle ju vara bäst i världen nu!

• Oreos
    AlexandraViberg skrev 2012-10-20 20:06:05 följande:
    Idag började jag tok lipa under middagen! Härliga jag! <3

Nåväl, har gått ner över 2 kg nu och försöker verkligen äta så gott det går. Så fick jag världens sämsta samvete bara sådär och började lipa över att jag inte kan ge min bebis näring.. Sen grät jag för varje tugga jag TVINGA ner och egentligen ville kräkas upp.. känner mig hemskt :(

Åh, jag börjar tappa kontrollen, detta blev inte som jag tänkt mig. Jag kan inte ens dricka cola zero längre, som är min absoluta favorit.. nu kan jag bara dricka vatten och äta morötter utan att vilja kräkas :(
    Jag mådde precis så när jag väntade sonen, så jag förstår verkligen. :/ Det är skitjobbigt! Min BM sa att det bara är att äta det man vill och inte ha dåligt samvete, barnet får det hen behöver och om det är någon som blir utan näring så är det mamman.
  • mytol
    Oreos skrev 2012-10-20 21:46:06 följande:
    Jag mådde precis så när jag väntade sonen, så jag förstår verkligen. :/ Det är skitjobbigt! Min BM sa att det bara är att äta det man vill och inte ha dåligt samvete, barnet får det hen behöver och om det är någon som blir utan näring så är det mamman.

Håller med oreos! Jag fick ju nästan alltid gå hemma i ca 5 dagar å hann alltid bli uttorkad mellan mina sjukhusbesök förra gången. Den sim led utav det var ju jag. Bebisen tog det den behövde direkt.
  • AlexandraViberg

Ja nog lider man av det, känner mig otroligt svag i kroppen! Blev inte bättre av super förkylningen med svullen hals :(

• Cupcake1985

Jag är också gravid med andra barnet. Har en liten tjej på 15 månader här hemma. Har bf 19 juni

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~