• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000

@blåbärssaft, mest jobbigt att inte råka försäga mig tkr jag, skönt nu i början o bara få va vi 2 som vet. Kan tänka mig att det blir lite mer livat efter vi berättat. Engagerade vänner o familj som vill fråga o bry sej om... Ha ha. Det är förstås oxo mys, men... Inte riktigt än!

• Sandraa L
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 09:47:32 följande:
    Godmorgon tjejer! Hjälp vad ni skriver :) kul att ha lite morgonläsning! Jag längtar så tills vi ska berätta för alla! Jag skulle kunna tänka mig att berätta redan nu men mannen vill vänta till v. 10 iallafall...Ni som inte berättat än upplever ni att det är jobbigt/mysigt?
    Vi berättade igår, jag kunde inte låta bli längre för det var så otroligt jobbigt att inte dela med sig av lyckan till svärföräldrarna! =) Så nu vet de flesta bortsett från facebook hahah ;) 
  • mytol
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 09:47:32 följande:
    Godmorgon tjejer! Hjälp vad ni skriver :) kul att ha lite morgonläsning! Jag längtar så tills vi ska berätta för alla! Jag skulle kunna tänka mig att berätta redan nu men mannen vill vänta till v. 10 iallafall...Ni som inte berättat än upplever ni att det är jobbigt/mysigt?

Vi har inte berättat för så många. Mina päron, min bästa vän och min chef å de känns himla bra. Vill inte berätta för fler ännu. Tycker om att suga lite på den karamellen
  • Önskan

Ligger i soffan efter att ha kört sambon till Arlanda- han blir borta i 2 veckor... Snyft! Men jag får lägga fokus på äta, vila och ta hand om parveln i magen. Var på inskrivning i fred- känns så otroligt och underligt- att äntligen få vara gravid! Nästan så man får nypa ig i armen! Fick iaf ett bokat vul nästa tors.. Åhh längar att få höra hjärtslag. Ha en bra dag alla tjejer och jag lider med er som mår illa!

• Blåbärssaft

1000- Jag är också rädd för att försäga mig. Sambon kommer troligtvis tabba dig ganska snart för han är inte direkt smidig när det kommer till hemligheter. Redan innan jag blev gravid säger han högt och glatt (när hans bror sitter i soffan en meter ifrån) - din mage snart!! (håller upp en ballong)

Sandraa L - det var ditt inlägg som fick mig att börja längta ännu mer tills vi berättar :) Vad mysigt det lät!!

• che71
    Blåbärssaft skrev 2012-10-21 09:53:24 följande:
    Che71- skönt att höra att du slutat blöda!! Förstår din oro med din historik med MF i bagaget! Du ska se att det går nog vägen den här gången och att du i juni har en liten i famnen!! Håller tummarna!
    Tack snälla du!

Vi har berättat för några i familjen o på mitt jobb (eftersom man inte kan göra vissa saker där som gravid).
    Det är lika bra att berätta, för när väl missfall händer behöver man prata o få tröst.
    Sist nu i somras hade vi inte berättat för någon innan missfallet, pga semester o att vi tyckte att vi kunde vänta o hålla lite på "hemligheten", men sen berättade vi ju ändå när vi fick missfall.
    Alla vet att vi försöker o kämpar för att få barn sen över 2 år tillbaka.
    Har så svårt att hålla hemligheter ändå!Flört
  • gorek86
    Sömntutan skrev 2012-10-21 08:13:43 följande:
    Jag börjar nästan tro att det är något fel på mig som knappt känner av något illamående alls. Mår i stort sett som vanligt. Kanske man måste köpa sig ett gravtest för att se att det går framåt . Men å andra sidan har jag inte mått dåligt de andra graviditeterna heller så.
    Förresten har ni andra nå flytningar? Själv har jag sjukt mycket.
    Har varit depp nu i några dagar för jag har absolut inte känt nånting, hade jag inte fått gravid på testet så hade jag aldrig misstänkt att jag var gravid. Har börjat få tankar om att det kanske har avstannat men såna tankar vill jag helst slå bort.
    Känns jobbigt att få vänta så länge på kubtestet så att man vet att allt är bra, vill ju veta NU!

• Blåbärssaft

1000- tok pepp! :)

gorek86- jag håller med dig! Det känns som en hel evighet till KUB. Vi har tid först 14:e december! Det är ju nästan till jul ju!!!

• gorek86

ja det är en lång väntan men men det är inte så mycket annat att göra :) Ska ringa imorgon och skriva in mig och sen hoppas jag också på att få kubtestet innan jul.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~