• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Nisse88

Jag är faktiskt inte så jätte trött på dagarna.. Iblad på kvällarna men kan hålla mig vaken till kl 23 tiden. Men på morgonen vaknat jag sonen kl 7.55 två dagar i rad nu! Vill ha sovmorgon medans jag får ;P

Idag går jag in i vecka 6 (5+0)! :)

• che71
    mytol skrev 2012-10-20 08:02:17 följande:

Välkommen! Då ska du allt se att den lilla är här för att stanna denna gång nu när dom kommit underfund med orsaken till dina tidigare mf. Stort grattis oxå!!
    Tack så mycket!!
    Det är ju i o för sig inte så att APC resistensen är orsaken till mina MF.
    Men det är det enda de kan hjälpa oss med.
    Kanske kan det hjälpa!
    Det hoppas vi på!!

Vilken vecka är du i nu?
  • mytol

Själv har ja inga större problem med att sova, snarare mer problem med att hålla mig vaken. Varje kväll tittar jag på klockan å önskar att hon ska vara runt 21-22 så att de känns mer legitimt att gå å lägga sig men likt förbannat är klockskrället runt 19. Jag har alltid älskat att jobba natt, har inga som helst problem med att hålla mig vaken trots att vi är helt själva å har i princip inget å göra alls oftast men förra helgen var en ren pina! Jag har nog aldrig varit så trött. Jag som tänkte föreslå att jag skulle få jobba mer natt pga min foglossning men då måste jag se att detta vänder annars blir det ohållbart.

• mytol
    che71 skrev 2012-10-20 08:08:06 följande:
    Tack så mycket!! Det är ju i o för sig inte så att APC resistensen är orsaken till mina MF. Men det är det enda de kan hjälpa oss med. Kanske kan det hjälpa! Det hoppas vi på!! Vilken vecka är du i nu?

Enligt mig själv så är jag i vecka 7,6+3 men enligt bm som går på sista mens så är jag i v8,7+0 men det vet jag är en ren omöjlighet så jag litar på 6+3. Ska på vul på torsdag å kommer då vara i 7+1, längtar å hoppas att tiden springer iväg.
  • Valborgs

Che71 - välkommen hit :)
    Jag håller tummarna för att det går vägen för er denna gång. Har ni någon tid för VUL bokat nu?

• Sandraa L
    che71 skrev 2012-10-20 07:26:12 följande:
    Godmorgon alla morgontidiga tjejer!!Glad

Jag hoppar in här också.
    41 år , första barnet, BF 19 Juni

v 5+2
    men jag har 3 missfall på 2 år bakom mig så är förstås orolig

Vi har försökt med ÄL tester sen sommaren 2010, första missfallet i v 6 på Nyårsafton 2010

Sen tog det 1 år att bli gravid igen, (o då med hjälp av ÄL stimulerande medel Pergotime)
    VUL i v 8 visade ett litet hjärta som slog o lyckan var fullkomlig, jag fyllde i en liten bok om att vara gravid, alla symptom, alla tankar, alla planer, men det blev också missfall i v 11 nu i MarsGråter

Sen blev jag gravid igen innan Midsommar i år, var gravid hela semestern, åt en massa nyttigheter, promenerade, vilade o myste med "hemligheten", jag o min underbara sambo!
    Alla de bästa förutsättningarna i form av semester , ingen stress, sol o jordgubbar o fisk o grönsaker.
    På VUL i v 8 syntes inget hjärta som slog, 1 veckas orolig väntan på nytt VUL ifall vi bara inte var så långt gångna som jag räknat ut,  men det var MA o det blödde ut dagen efter på "naturlig väg" som MF v 9.

Vet inte hur många gånger jag varit på VUL i samband o efterkontroller vid missfall, är stamkund på KKObestämd

Sen fick vi äntligen en missfallsutredning, det visade sig att jag har APC resistens, ökad benägenhet att bilda proppar, så nu hoppas vi att Fragmin, blodförtunnande sprutor som jag tar själv varje kväll ska hjälpa oss.

Nu är jag gravid igen (precis som alla ggr utom den första, med hjälp av Pergotime)
    Hoppas så att det är vår tur nu!Drömmer

Har längtat efter barn i 7-8 år nu, men min förra sambo ville aldrig ha barn.
    Jag o min fine kille träffades för snart 3 år sen o vi kände direkt att vi ville ha barn tillsammans.
    Bara det inte är för sent för oss!
    4:e gången gillt!!!

Grattis till er alla!!!Skål
    Nu ska vi ha Junibebisar, en sådan underbar tid att få barn!!!
    Välkommen och grattis! :) 

Tråkigt att höra om alla MA, men det här kommer gå bra ska du se. Håller både tummar och tår för er och som brukar att säga, Plötsligt händer det Skrattande

• Sandraa L

Lyckades tillslut somna om , *pust* och vaknade precis något som känns mer normalt. Till något helt annat undrar jag om det är fler som känt av som sammandragningar och ilningar ned mot underlivet och är gasiga i magen? jag har plötsligt fått jätteproblem med det och när jag var på toa sist bara rann det ur mig om ni förstår... Skäms inte alls kul... :/

• Madelen21

frukost avklarad här för dagen... känner mig så sjukt trött....
    ska vänta en stund å ta oss ut en stund på gården.... tror ja behöver frisk luft...

vi håller på å renoverar vår hall uppe i vårt hus och har anlitat vår granne.. så han har varit här å spacklat igår å är borta över helgen å sa att vi kunde slipa väggarna... men ja tror ja överlåter det till sambon :)
    vi har iaf bestämt oss för att ha en fondvägg å resten enfärgat....

men vet inte än va vi ska ha... jag hitta så fin tapet på rusta... fast min sambo sa att han (grannen) inte ville sätta upp rusta tapet :( hm... aja vi får se va d blir för nåt :)

näää dag å sätta fart :) 

• Sandraa L
    Madelen21 skrev 2012-10-20 08:31:06 följande:
    frukost avklarad här för dagen... känner mig så sjukt trött....
    ska vänta en stund å ta oss ut en stund på gården.... tror ja behöver frisk luft...

vi håller på å renoverar vår hall uppe i vårt hus och har anlitat vår granne.. så han har varit här å spacklat igår å är borta över helgen å sa att vi kunde slipa väggarna... men ja tror ja överlåter det till sambon :)
    vi har iaf bestämt oss för att ha en fondvägg å resten enfärgat....

men vet inte än va vi ska ha... jag hitta så fin tapet på rusta... fast min sambo sa att han (grannen) inte ville sätta upp rusta tapet :( hm... aja vi får se va d blir för nåt :)

näää dag å sätta fart :) 
    Mysigt, själv ligger sambon fortfarande och sover medan jag strosar runt på nätet ;) 
    Renovering är alltid roligt, vi ska själv ta tag i dotterns rum om ett par veckor, tror målaren skulle komma v.45-46 sedan blir det en tapet från lilleby att bryta av med.

varför vill han inte tapetsera med rusta tapeter? ;S 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~