Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag var 17 när jag fick mitt! Småsyskonen är 10 år nu och dottern 5. Så de var 5 när jag fick barn! Rolig familjekonsultation men är väl så med the modern family ^^

• AlexandraViberg

Säker på att det är äggstocken? Så länge du inte får bruna flytningar eller blöder skulle jag vara lugn! Kan vara ligamenten, de är inte långt ifrån stockarna. Håller tummarna!

Kan lugna lite med att mitt utomkveds inte kändes i äggstocken iallafall! Var mest bara en tomhetskänsla i livmodern och intuition som sa mig att något var fel och den satt i höger äl. Inte förrän de sa att den inte var i livmodern kände jag att det kändes större på höger sida och där visade den sig sitta sen.
    Så oroa dig inte i onödan! Men ring in om du får ont eller blod, det gäller ju alla gravida! :)

• AlexandraViberg

För mig i 5+4 såg de bara hinnsäck och skymtade gulesäck, en vecka senare idag och foster med hjärtslag! Det är nog ingen fara! Jag hade ömma bröst och trötthet som första symptom! Plussade på äl+9/bim-5/6! Så de riktiga symptomen kommer nog sen, eller så klarar du dig ;)

Man får ju växtvärk med, hoppas det är vad du känner! :)

• AlexandraViberg

Åh! Vill också ha syskon med barn. Men ser att det är större chans att jag får syskonbarn av min lillasyster på 10 år än av min bror på 26.. ( ja inte av henne nu men det känns rimligare i tiden! Är ju trots allt möjligt att det sker om 6 år även fast jag hoppas hon håller sig) ja storebror är inte i en skaffa barn fas, han får chilla ner drickandet och hitta någon som vill ha honom! (Hemsk jag låter..) :(

Fick min första kusin tre år innan jag födde mitt första barn! Och min sista kusin föddes tre dagar innan min dotter. :P

• AlexandraViberg
    mysmamman2 skrev 2012-10-20 15:05:53 följande:
    Vad betyder X ?? Blir tokig varje gång nån skriver det för vet aldrig vad det betyder
    Utomkvedshavandskap! :) Extrauterin graviditet (Ex=x) ;)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Idag började jag tok lipa under middagen! Härliga jag! <3

Nåväl, har gått ner över 2 kg nu och försöker verkligen äta så gott det går. Så fick jag världens sämsta samvete bara sådär och började lipa över att jag inte kan ge min bebis näring.. Sen grät jag för varje tugga jag TVINGA ner och egentligen ville kräkas upp.. känner mig hemskt :(

Åh, jag börjar tappa kontrollen, detta blev inte som jag tänkt mig. Jag kan inte ens dricka cola zero längre, som är min absoluta favorit.. nu kan jag bara dricka vatten och äta morötter utan att vilja kräkas :(

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Jag vill gå upp normal mängd. Förra grav blev det bara 6 kg och jag blev undernärd efter hon föddes och åt upp mig. Hade tänkt iallafall 10 kg denna gång så h*n har något att äta av. Nu är dom 10, 12 kg eftersom jag gått ner över 2.

Nåväl.. Jag mår skit och orkar ju inte ens sätta upp håret, bara ligger här i soffa. Hela dagarna! Gått från sängen och hit sen till sängen igen. Hela veckan! Känner mig sämst i världen! Blä! Skulle ju vara bäst i världen nu!

• AlexandraViberg

Ja nog lider man av det, känner mig otroligt svag i kroppen! Blev inte bättre av super förkylningen med svullen hals :(

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~