Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Jag hatar att bli kallad ung mamma men här har ni väl en till då. Fick när jag var 17 skulle fylla 18. Är glad att det inte är samma pappa nu för han var... Ja vi behöver inte säga mer!
    Lyckligt gift nu och fick försöka länge med denna, trodde man inte när dottern är ett pillerbyte barn :P
    Nyss fyllt 23, när jag var liten sa jag att jag skulle gifta mig gravid som 23 åring. Var gravid och 22 och skulle fylla 23 (gifte mig i januari). Så nästan! (Förutom att jag redan hade barn..) :D

• AlexandraViberg

Jag kommer inte göra fvp förrän jag är över 35 eller på annat vis anses vara i riskzon. Och känner jag mig själv är jag klar med barn vid 35. Ser inte mig själv börja om om 12 år, men man vet ju aldrig vad livet ger en! :)

• AlexandraViberg
    Sandraa L skrev 2012-10-24 13:25:35 följande:
    Här har ni en till "ung" mamma. var 16år när dottern föddes och är nu 19år med andra. Däremot hinner jag fylla 20år innan bf ;) 
    jag vart gravid när jag var 16, kändes lite annorlunda (bättre och enklare) att berätta om graviditeten denna gång, måste jag säga ;D
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg
    Sandraa L skrev 2012-10-24 14:12:53 följande:
    Blev gravid när jag var 15år och det var ett jäkla liv kan jag tala om, så håller med. Denna gång blev alla däremot jätteglad och eftersom att jag som 15-16åring var ensamstående under graviditeten (hennes pappa kom när hon var 1år) så gjorde det inte saken bättre.... Vilket jag nu förstår.  Men nu bor jag med min sambo som är lite äldre 26år och familjen kunde inte bli lyckligare! ;D Hahaha en jäkla skillnad. 
    Haha ja jag minns hur livrädd man var för att ens berätta, visst ingen av mina föräldrar sa något dumt utan var glada och stöttade men så hade jag ju redan gjort RUL och allt när jag sa så de fattade ju att det inte gick att göra abort så de kunde inte föreslå det ens om de tyckte så :P

Jag är gift och alla vet att vi försökt länge så det vart många tårar när vi äntligen lyckades på riktigt! Kändes så konstigt att man visste att alla skulle bli så jävla glada :P
    Förra gången var man rädd att bli utslängd och avvisad!

Jag var iallafall inte själv men mina föräldrar (och jag i efterhand) hade nog tyckt det var bättre än en våldsam man :P

Men man lär så länge man lever! Och det känns bra med ett riktigt efterlängtat barn nu! :)
  • AlexandraViberg
    Sandraa L skrev 2012-10-24 15:25:15 följande:
    Hahaha då var det ju lite svårt för dom att säga något annat. Själv fick mina reda på det i v. 8-9 tror jag :P i alla fall min mamma och bonus pappa. 

Vad kul och grattis återigen, min mamma visste också om att vi slutat med preventilmedel och alla blev överlycklia denna gång, känns som en stor skillnad och även att ha en pappa som är stöttande och helt fantastisk på alla sätt och vis som min sambo är :)

Exakt! När har ni BF? :) 

Haha ja så jag vet inte om de någonsin inte ville att jag skulle ha barnet eftersom de ändå inte kunde säga något ;)
    Men misstänker att de tänkte väl lite så även om de visste att jag skulle klara det, tror ingen ÖNSKAR att sina barn får barn när dom är 16-17 liksom :P

Ja så roligt! :D
    Min man är som dotterns pappa också, hennes har kommit och gått så jag vet att han kommer bli världens bästa och han lär bråka med mig om blöjbyten osv :P

Vi har bf 10 juni! Ni då? :)
  • AlexandraViberg

Jahapp, nu har vi tydligen bestämt oss för att göra nupp eller kub eftersom pappa erbjöd sig att betala och då kan man ju lika gärna göratt.. Någon som vet vad som är bäst?

Är det nödvändigt med KUB, skiljer ju på exaktheten med 10% bara?
    Nupp visar 80% säkert rätt svar och KUB 90%.

Ska man ändå göra kub? Skiljer ju bara 400 kr men är det nödvändigt?

• AlexandraViberg
    Acantha skrev 2012-10-24 22:31:57 följande:
    Ni som blött, det behöver inte vara nått.
    Jag var på vul idag, allt bra såg jätte bra ut, två små hjärtan som pickade. Jag blödde lite i några dagar förra veckan. Nu vet jag att jag väntar twins!!!!!
    Grattis vad roligt! Bara ladda med dubbelt upp av allt då ;D
  • AlexandraViberg

Kommer nog aldrig bli tvillingar här! Enäggs är ju mer ovanligt än två äggs och tror inte min enda kvarvarande äggledare någonsin blir tillräckligt mycket ninja för att fånga två ägg :P

• AlexandraViberg
    Sandraa L skrev 2012-10-25 09:18:35 följande:
    Åååh vad glad jag blir för er skull, nu längtar jag ännu mer till mitt vul nästa vecka. Däremot kommer jag vara i v. 7 (6+6), frågan är om man kan se ett hjärta då? Vill så gärna :D 
    Vi såg nu i 6+4 väldigt tydligt, beror lite på maskinen och bebisen. Vissa hjärtan börjar slår senare och vissa maskiner är inte så bra att de kan se detta.

Men är det en bra maskin (inte från stenåldern) tycker jag att det borde gå i 6+6! :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~