Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Maken blev helt förbryllad över att så många verkar göra vul. "Jaha, vad var det då för speciellt med att vi skulle få komma in "så tidigt" som läkarna uttryckte sig, när var och varannan åker in bara några dagar efteråt" :P

Förstår hans tankegång faktiskt. (trots hormoner..) ;D

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Tur man börjar få bukt med illamåendet då om den ska börja få av mig nästa vecka, annars lär den sten dö.. :(
    (7+3)

• AlexandraViberg

Men uvi! Nej! Stackars!
    Jag trodde jag fått det men sved inte i urinröret utan det är nog svamp men vet inte om jag borde ringa. Men bm ska ringa mig imorgon så ska passa på och fråga då! Och kolla hur det är med min bakteriella vaginos, om den behöver behandling under grav. Ger ju risk till för tidig födsel :/

• AlexandraViberg
    tantS skrev 2012-10-25 20:42:48 följande:

Uff. Fråga imorgon! Är bara så konstigt att sånt som inte betyder så mkt i vanliga fall blir jätteläskigt nu! Kom på idag - borde man vaccinera sig mot influensa? Brukar aldrig göra det, men nu kanske. Hms hms
    Ja jag tänkte på det jag med när jag såg lappen som var uppsatt på vårdcentralen när jag var och hämtade illamående tabletterna! Men jag får inte ta alla vaccin, fick special boka mot hepatit och den där senaste sjukan som alla skulle akut vaccineras mot för några år sedan fick jag inte heller ta!

Allergier.. Men ska absolut kolla upp det, kan ju passa på och fråga BM om det imorgon med!
    Bäst jag skriver en lista nu känner jag! Haha!

Ja man blir ju så orolig, i vanliga fall skulle jag bah: Jaha svamp, tråkigt och köpa något. Nu vågar man ju inget :P
  • AlexandraViberg
    kluckis skrev 2012-10-25 21:00:41 följande:
    Ja allt blir så komplicerat!
    Jag äter en massa olika mediciner i vanliga fall för en massa olika besvär och nu kan man ju knappt ta nån :S Vilket försämrar mitt välmående totalt :/

skriv gärna här vad din BM säger om vaccineringen :)   
    Ja riktigt dumt, borde finnas mediciner för allt som går att ta under grav... Men så enkelt får inte livet vara..

Det ska jag absolut göra!
  • AlexandraViberg

Blåbärssaft: tack! Ja jag fick ju äta några kurer bakteriedödande och antibiotika och sånt FÖR ATT bli gravid. Haft min beskära del svamp i munnen men aldrig i slidan. Har konstaterat att den engångsdosen jag har som tablett ska jag INTE ta!

Jag får blodsockerfall varje gång jag stället mig upp! Ner med huvudet mellan knäna på en gång så går det över. Blodcirkulationen hinner inte ställa om sig!

• AlexandraViberg

Min bm sa caneste, både vagiatorer och salva! Sen olja, inte tvål samt använda bomullstrosor istället för syntet.

Har läst att yoghurt är en myt! Men säg till om det funkar! (Antar vi pratar svamp)

• AlexandraViberg

Har försökt få barn i 1 1/2 år men nu börjar paniken komma, antar att det är naturligt men med alla hormoner nu orkar jag inte hantera mini tonåringen på snart 6 år här hemma. Hon har alltid gjort som man sagt. Lill gammal och smart tjej. Men nu börjar jag tappa greppet. Kan vara för att hon börjat träffa sin pappa igen.. Men får ganska stressande tankar när jag tänker på att detta måste hanteras med en bebis också.

Men ja, hon kanske börjar lyssna igen tills dess. Vet ju att det har att göra med hennes omställning till att vara hos pappa len hormonerna och illamåendet gör mig lätt irritabel och det blir svårare att hantera. Skit samvete också på det :( suck!

• AlexandraViberg

Isa82: låter som mitt bröllop! Alkoholfritt Cider i en karaff som alltid fylldes på till mig, sen tomma cider burkar med alkoholfri cider och ett glatt humör! Ingen misstänkte något, min kollega sa efteråt (när grav misslyckades och jag opererades och var borta och maken jobbade på samma ställe så vi var ärliga om vad som hänt) att hon trodde jag var full på riktigt ;)

Man kan fejka bara man vill, så bra jobbat ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~