Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vilken dag med flyt idag! Sov as länge för jag mådde riktigt illa och tyckte att jag skulle sova bort illamåendet. När jag kliver upp så tänker jag att jag smsar pappa och kollar om han kan åka och hämta en gungstol med mig eftersom vår bil är på verkstaden, precis när jag ska skriva sista ordet och skicka så ringer han upp och är på väg hit? Han skulle lämna en halloween present åt dottern.
    Mamma kom i samma sväng och de kunde planera att hjälpa min bror att flytta i veckan och när vi åkte fick jag pengar av pappa för att jag var chaufför åt hans kunder häromdagen på hockeyn och de gick till gungstolen, efter att vi hämtat den och kom tillbaka var illamåendet borta och mamma hade köpt en bilbarnstol åt oss.

Riktigt smidigt allt :P

efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • AlexandraViberg

Håller med om att själva skaffa barn-andet är en kamp i sig och lite av paniken man känner nu efter att äntligen lyckats även beror lite på tomheten som kampen lämnat efter sig. Man har ju Inget att försöka längre om ni förstår. Nu kan man bara hänga med kroppen och man hade nog inte helt ställt in sig på att faktiskt bli gravid.

Att försöka få barn tog upp nästan varje vardag och det är nu plötsligt borta. Väldigt konstig känsla..

• AlexandraViberg

Anton och Alicia har vi, bestämdes redan vid Utomkvedshavandeskapet vi hade senast och står fast ännu. Har mellannamn klara också :)

• AlexandraViberg

Angående bonprix, så kanske man måste handlar för en viss summa? (har inte varit in och kollat men kan ju vara en viss förklaring?) Annars kanske det är som andra säger en bugg.

• AlexandraViberg
    Lino83 skrev 2012-10-28 13:47:24 följande:
    Jag ringde Bonprix precis!
    Fick prata med en kille på kundtjänst som sade att de inte hade någon REA, att det var tekniskt fel på hemsidan och att det är priserna i kassan som gäller...
    kasst ju!
    Man undrar ju vem som lägger in så att man ser priser som inte existerar? Tror ju inte sidan börjar styra sig själv :P

Riktigt dumt iallafall, även om jag inte tänkt beställa något så borde de som tänkt det få kompensation iallafall!
  • AlexandraViberg

Min mans släkt har någon tradition att första pojken har pappans namn som mellannamn, jag gillar det inte riktigt för jag tycker det känns egoistiskt :P
    MEN gick med på det ändå om jag fick lägga till ett släktnamn från vår sida också (som jag lovade pappa när jag var 10 år att döpa första pojken till) och det blir bra. Roligt nog blir första namnen på bokstaven A och sista mellannamnet och efternamnet på V, så det vart lite roligt och bra ändå :)

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2012-10-28 15:32:38 följande:
    ja namn är så svårt

mina barn heter agnes och theo.

blir d en kille kanske d blir edvin melvin

flicka kanske alice, alicia, ja d är svårt... får fundera... tur man har iaf 7 månader till på sig å fundera.. går in i v 8 på tisdag :) 
    Alicia är ju fint, det är ju vårt namn!

Dottern heter Sophie så Alicia Viberg låter rätt bra till det iallafall :)

Och Alicia passar ju med er Agnes tycker jag? :)
  • AlexandraViberg

Pojknamn var svårt med dottern, han jag var med då hade sämsta smaken i hela världen enligt mig.. Hans FÖRSTA val var KAJ??
    Då tänker iallafall jag på de där fåglarna på reklamen som gick för år sedan. Kaj och Bojje! Glad att vi fick en tjej, det enda av hans förslag som jag inte förknippade med djur var Dexter och det skulle jag aldrig välja i dagsläget! Jag och maken däremot var helt överens från första stund!

Olika det kan vara :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~