~* Juni Bebisar 2013 *~
Lergigan + postafen
Lergigan + postafen
Ojoj! Jäkla piller? :P
Nä inte jag heller egentligen men det är det eller kräkas hela dagarna och fortsätta se videos som min dotter spelat in på iphonen där hon säger att mamma bara är sjuk och ligger och sover eller kräks hela dagarna. Stackars lilla tjej :(
Men hade jag kunnat välja hade jag varit utan såklart, så känner nog alla :(
Bara några veckor kvar förhoppningsvis!
Hoppas på morgonillamående imorgon, mycket lindrigare än kvällsillamåendet av någon anledning? :S
Jag är lite rädd men inte för smärtan eller så utan för att mitt ks snitt har strulat sen dag ett! (Fortfarande ingen känsel där) Därför är jag bara rädd att snittet ska spricka under värkarbetet! Kan hända dåliga snitt... Så funderar på ett till ks men ogillar att man blir liggandes så länge efter så vet inte alls..
Jag och bm bestämde iaf att jag skulle känna efter hur snittet känns medan livmodern växer, gör det ont under tiden kan det kanske vara bra med ks. Men då får jag aldrig föda vanligt och det vill jag ändå uppleva. Men jag dör ju inte om jag inte får det, men vore ändå häftigt!
Jobbigt läge med andra ord..
Acantha: Det är olika i olika landsting hur många KS de anser att man får göra innan man inte får föda vaginalt längre. Här är det två. Därav mina problem att välja hur jag ska göra eftersom jag haft så mycket problem med mitt snitt och har fått för mig att det kommer att spricka vid värkarna. :/
Tråkigt att du inte fick föda som du ville, vissa har svårt att komma över det och känner sig berövade på upplevelsen, så jag hoppas du får som du vill nu! :)
Maken är/var tvilling. Vanishing twin syndrome.. Makens pappa är tvilling och min mormor var ( hennes tvilling dog väldigt liten) och min pappas yngsta barn är tvillingar och jag vill inte ha tvillingar, men det verkar vara en så det är ju bra! Var orolig redan första grav med dottern.
Men skulle nog inte dö om man fick två och tycker det är kul när det händer andra men jag tar gärna barnen en och en :P
Btw.. Är väl typ 2% risk/chans att man för två. Så cirka 2% av alla här borde få tvillingar. Jag tyckte alltid det var lite fast efter mitt utomkveds (1-2% risk) så tror jag aldrig mer att det är liten risk/chans att något händer. Så att få tvillingar ser inte jag som någon omöjlighet längre :)
Pellefanten: haha nä det får man ju hoppas! Så mycket kan man ju inte avsky tvillingar.
Förstår att du är extra nervös!
Vi har haft svårt att få barn och jag har bara en äggledare kvar så oddsen för tvillingar är ju lite lägre därför också :)
Nä det förstår jag! Man får det man får! Men jag vill helst ha en och en! Räcker att mina syskon är twins för några generationer framöver tycker jag :)
Pendlat mellan -3 och -2 kg så har fortfarande bara gått ner :(