Inlägg från: Sömntutan |Visa alla inlägg
  • Sömntutan

~* Juni Bebisar 2013 *~

Förstår det. Kommer också ha svårt att fokusera. Nä pengar blir det ont om, men det är vi vana med här hemma. Får ju inget CSN förrän jag klarat 9 poäng heller. Men när det är fixat är det bara att lägga undan så det finns en buffert. Fick första tenta resultatet U dag också, godkänd, känns så skönt. Trodde jag hade fuckat upp ordentligt, men icke!

• Sömntutan

Hmm man kanske ska ringa BM i morgon och få en tid för inskrivning. Känner dock ingen panik. Hur gjorde ni?

• Sömntutan

Jag väntar nog ett tag tror jag. Har fortfarande inte greppat att jag är gravid. Tror inte riktigt jag kan glädjas förrän de kritiska veckorna är över. Man hör ju om missfall hela tiden här inne. Sen är jag skitnervös att berätta om det för mina svärföräldrar. De kommer tycka att vi är knäppa som väljer bebis nu då jag precis börjat plugga och ekonomin inte är dem bästa. Jag älskar mina svärföräldrar och de stället alltid upp, men jag vet också att de (speciellt min svärmor) har sina åsikter. Tror inte ens de kommer bli glada utan bara rycks på axlarna och säga jaha, var det så lämpligt nu?

• Sömntutan

Är det för att nu har haft graviditeter som slutat i missfall eller andra komplikationer som ni får göra VUL etc.? Annars är det väl vara RUL som gäller va?
    Har haft sån fruktansvärd växtvärk i natt. Det stramar och hugger runt äggstockarna som sjutton. Blir lite nojig att det ska skita sig. Men å andra sidan så hade jag precis lika med första sonen. Dock inte med andra, men då var väl kroppen så van. Har ju två år i mellan mina. Denna gång blir det ju nästan som att vara förstföderska igen . Mina barn är ju 9 och 7.

• Sömntutan

Ok, det är redan efter 5 år som man räknas som omföderska. Har för mig att det var 10 år. Ni får ursäkta men det här med KUB och Nupp säger mig inte så mycket. Är det fostervattensprov eller liknande?

• Sömntutan

Säg den lycka som varar. Nu när jag var på toa var mina flytningar bruna med nån blodstrimma i.

• Sömntutan

Ok, ja jag vet att jag hade nått sånt när jag väntade nummer ett och det gick ju bra. Det är väl bara att vänta och se.

• Sömntutan

Funderar på att söka upp en privat BM mottagning då jag inte blev speciellt förtjust i landstingets BM. Dock bor jag på en ganska liten ort och måste då sitta och åka till stan. Men va fan, spelar roll.

• Sömntutan

Alex: jo din historik känner jag ju till. De trodde ju att jag också hade ett X när jag väntade min första pga. kraftiga smärtor.
    Vi håller tummarna riktigt hårt nu att det går vägen denna gäng.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~