Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Inget sex här sen plusset heller, har verkligen inte varit sugen på det heller så är rätt nöjd över det :)

Namn har vi oxå börjat fundera på, eller ja, mest jag iofs, sambon har nog inte kommit med något eget förslag ännu. Men vi båda har fastnat för Minea/Minnéa om det blir en tjej, pojk är svårare, men tror nog det blir en tjej denna gång oxå.

Pratade med sambon om att kolla kön på RUL idag, han vill inte, men om jag verkligen vill så kollar vi. Har inte kollat med någon av mina tjejer och har alltid velat spara på det till fl innan, men så nyfiken nu så kommer nog inte kunna hålla mig. Hur ska ni göra? :)

• Valborgs

Spelar ingen roll för vår del heller om det är pojk eller flicka, blir glad vilket som. Sen hade det varit kul med en pojk eftersom vi har två tjejer, fast samtidigt bekvämt med en tjej till :)

Vill nog egentligen bara testa på hur det är att veta könet innan, även att det har varit väldigt spännande att spara det till förlossningen :) får se hur vi gör :) Är ju ett tag till dess och man ska komma dit först.. Känns konstigt att det kanske är sista gången jag är gravid, försöker njuta så gott jag kan iaf :)

• Valborgs

Vad underbart litenochskeptisk! :)

Satt precis och funderade på hur man kan känna så starkt för någon som är ca 1mm, känslan växer för varje dag som pyret stannar kvar där inne

• Valborgs

Har svårt att tro det, i vecka 7 är de väl bara runt 1cm långa. Var nog din egen puls eller tarmarna :)

• Valborgs

Inte växtvärk direkt, men känner mig utmattad i låren hela tiden. Mina 1 timmes promenad/dag är så jobbiga nu, redan :( hur ska det gå?

• Valborgs

Visst är det konstigt, men känns nästan som man har feber hela tiden nu.. Hoppas man orkar röra på sig lite snart igen iaf..

Trött är jag oxå nu, lite symptom iaf :)) men kan ju inte sova redan, hade tänkt se bonde söker fru, han från Öland är ju helt underbar, haha! Får se om man håller sig vaken..

Hur har ni det med hunger nu? Är hungrig mest hela tiden, men det var jag innan oxå så.. :)

• Valborgs

Grattis och välkomna ni nya! :)

Jag mår nog oförskämt bra, har knappt några symptom alls. Går in i vecka 6 idag (eller imorgon), beroende på vilken sida man kollar på :)

Stressigt värre här hemma idag dock. Hyresvärden ringde vid 10 och sa att han skulle komma och visa vår lägenhet för några stycken vid 14. Hade babysim vid 11 med lilltösen, så sa åt sambon som jobbar kväll att städa undan.. 10 minuter efter jag åkt ringer sambon och säger att jobbet vill att han ska börja tidigare, så kan ju inte påstå att det är städat här hemma.. Nu somnade tösen på mig när vi kom hem och jag har inte mage att lägga ner henne, då hon sovit dåligt inatt oxå. Men kanske hinner rensa lite samtidigt som jag ger henne mat och åker och handlar inför besök ikväll.. Planeringen jag hade funkar inte alls om man säger så.. ;)

Men samtidigt så har vår nya Hyresvärd ringt och sagt att vi får tillgång till huset 1 dec utan att betala hyra för den månaden om vi tar hand om städet och ja tack, 6000kr för städet tar vi gärna emot ;)

• Valborgs

Oj, hoppas inte mina bröst växer mer, har väl redan typ E tror jag (försöker förtränga) ;) har inte märkt att de vuxit ännu iaf.

När mjölken rann till var det hemskt, jisses vilka bomber.. Såg ut som två handbollar och ont som faen gjorde det och så funkade inte amningen iaf sen :(

• Valborgs
    kolbodatjej skrev 2012-10-11 18:42:15 följande:
    Har har som sagt mått skit idag hela dagen... tror att det mesta beror på en förkylning kag har i kroppen så därför haft/har extra ont i leder pch sånt och mått illa av smärtan bland annat...men också pga graviditeten eftersom jag inte direkt har varit sugen på något idag det mesta har fått mig att klökas men jag har inte spytt något än...som tur är så vabbade jag idag men min sambo fick komma hem efter lunch då jag inte kunde ta hand om henne pga värken jag hade...

Oj vad långt det råkade bli...

Usch vad jobbigt! Hoppas det går över efter lite sömn nu..
  • Valborgs

Gosh vilket chokladsug jag fick ikväll, men då sambon jobbar och minstingen sover var det svårt att åka iväg och köpa choklad. Så nu står kladdkakemuffins i ugnen och jag har precis skrapat bunken, precis som barnen, haha!!

Fler som har sånt sug?

Så gick det med att äta bra.. :(   

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~