Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sagolina: förstå att du känner så efter MA, jag har varit lyckligt lottad från det än så länge, men visst undrar man om man ska klara sig igenom hela nu.

Längtar till kub, så man får veta om allt ser ok ut eller inte.

Var du långt gången när du fick missfall?

• Valborgs

Sagolina: du kan inte få ett VUL till innan?

Roligt att läsa om era funderingar på namn.. :) andranamn har vi inte kommit fram till här ännu iaf, det enda vi vet är att Per ska vara med om det är en kille..

Bonprix brukar ha så fina kläder, så ska in och kika.. :) tack för tipset!

• Valborgs

Måste in och kolla sen, låter ju som någon bugg..
    Jag känner som så att får jag missfall nu så hoppas jag att man lyckas bli gravid ganska snart igen och ändå kan ha kläderna. Annars brukar det inte vara så svårt att sälja vidare, speciellt inte om de är oanvända :)

• Valborgs

Jag är 31, fyller 32 i dec.
    Bor med sambo sen 3 år tillbaka
    Har två barn, en dotter på 11 år från ett tidigare förhållande och en dotter på 10 månader.
    Vi bor i lgh just nu, en ganska stor fyra. Men kommer att flytta till hus i dec.
    Vår 10 månaders sover fortfarande inne hos oss, hon och 11 åringen får väl varsitt rum sen och sen får minstingen bo hos oss tills den får dela rum med lilltösen. Finns ett rum till, men det kommer nog användas som gästrum.
    Vi har två bilar, sambon en skåpbil och jag en V70. Kommer nog byta skåpbilen mot en 7sitsig
    Jag jobbar som administratör på ett mindre företag
    Trivdes bra på jobbet innan föräldraledigheten :) men är fortfarande mammaledig och kommer fortsätta vara det tills den lilla är ungefär 2 år.
    Pappan kommer ta ut en månad över sommaren ihop med sin semester, så vi blir hemma hela sommaren ihop :) annars blir det nog bara strödagar för honom.
    Har inte köpt något till bebisen ännu, men börjat kolla syskonvagnar ;)
    Inte något till mig heller, har det mesta kvar sen senaste graviditeten :) men ska till Ullared i helgen, det kan bli farligt!
    Oj, är nog rätt många som vet ändå. Några från mammagruppen, min syster och de närmsta vännerna.
    Matvarorna går i vågor, äter mindre godis iaf. Mår illa av tomat, så den mesta mat med tomat i går bort! Märkte idag att jag kände samma för fetaost, som jag igår kunde sitta och smaska i mig flera bitar. Konstigt det där :)

Kul med frågorna iaf, att få läsa om er andra :)

• Valborgs

Jag har ätit kvinna-tabletter med extra folsyra och järn sen i aug och kör på med det till vecka 12. Läste på Livsmedelsverkets hemsida att det räcker med 400mikrogram folsyra/dag och det verkar vara minimum i de flesta vitamin-tabletterna vad jag sett.
    Har fått äta järntabletter båda graviditeterna, så lär nog bli detsamma denna gång. Har tack och lov inte märkt av det ännu iaf.

• Valborgs

Vad jobbigt för er med illamående så ni kräks, hoppas tabletter hjälper eller att det går över snart!

Angående svampinfektion, så hade jag jättemycket problem med det när jag väntade mig äldsta.. Tillslut fick jag komma till läkaren, som smörjde allt med något på plats, minns dock inte vad det hette, någon stark färg var det iaf, har inte haft svamp sen dess.

• Valborgs

Vad hemskt att läsa om era upplevelser med läkarna.. Fruktansvärt att såna personer får jobba med människor.. :(

Ser att en del blivit av med ömhet i brösten, skönt! Har haft jätteont tidigt innan när jag varit gravid, men kände inget denna gång.. Förrän nu?! Men då bara lite lätt ömt när jag tar av bh:n typ.

Annars har jag haft en helvetesdag med flera tråkiga besked.. Och så magont pga stressen kring allt gör det ju inte bättre :(

• Valborgs

Tjejnamn finns många fina, pojknamn däremot tycker jag är svårare. Sambon vill Casper om det är pojk, jag är mer inne på Malte eller Melker. Tjej har vi enats om Minea.

• Valborgs

Med foglossning som gjort sig påmind åker jag nu till gekås, wish me luck! Ha en bra dag tjejer.. :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~