~* Juni Bebisar 2013 *~
Grattis och välkommen :)
Grattis och välkommen :)
Håller med dig vicke, det är störande!
Oftast beror det nog på om de räknar bf som v 40+0 eller 39+6, vid det senare fallet så räknas första dagen som 0+0. Hos BM räknade de på det sättet.
Sen det där med att man får olika bf beroende på vilken sida man kollar på. Vissa sidor bryr sig inte om hur lång cykeln är och där får jag bf 9 juni, fl säger 12, några andra 13 och en 14e.. Går efter sidan jag kollade på i början, så får man väl se om det ändrar sig UL. Man ska ju ändå räkna +-14 dagar sen oxå..
Denna sida brukar jag kolla på iaf
www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum
Vi har inte bestämt oss ännu om vi ska kolla kön eller inte.
Sambon vill nog egentligen inte, men jag är lite sugen på det. Han har sagt att jag får bestämma iaf, för husfridens skull antar jag :))
Hoppas det går bra Alexandra!! Håller tummarna här i Småland :)
Warran - då har vi VUL samma dag, kul! :) Ser verkligen fram emot att det och hoppas man får se ett hjärta slå..
Har haft en riktig pissdag idag, minstingen har varit tjurig och grinig hela dagen och den stora kaxig "tonåring". Har redan krupit ner i sängen nu efter minsta somnat och hoppas på lite sömn.. Men direkt när jag la mig började det göra ont i magen, eller det stramar och drar typ och jag känner mig jättesvullen. Man blir ju orolig att något är fel :(
Wassan: kommer vara i 6+4 då, så är väl på gränsen att man kan se hjärtat då som jag förstått det. Vilken vecka kollar du i?
Nonayti: oj vad tufft det låter, har tyvärr inga svar på dina frågor, men hoppas någon kan hjälpa. Får man fråga vad det är för sjukdom du har? Hoppas allt går bra iaf..
Novasmamma: finns det ingen ort i närheten som har privat klinik? Jag bor oxå på ett litet ställe, men har två större orter i närheten där det finns.
Wassan: Jag är oxå i vecka 6 nu, går in i vecka 7 imorgon :) eller 6+0
Tror det brukar stå på familjelivs sida hur många fulla veckor + dagar man gått oxå? :)
Novasmamma: jag googlade på privata gyn och kollade deras hemsidor efter ultraljud.. Här får vi betala 300kr iaf. Hoppas du hittar något :)
Nonayti: håller tummarna för er. Kan de se på vägen då om det händer något och finns det isåfall något som kan göras åt det?
Lycka till idag Alexandra! :)
Sömntutan: hoppas tentan går bra ändå, vad läser du till?
1000: det beror på hur tatueringen sitter, men hör med BM på inskrivningen så kan hon säkert hjälpa dig
Såg oxå det om parken zoo igår och läste deras pressmeddelande sen.. Man vet ju inte vad man ska tro. Frysrummet var ju hemskt att se.. :(
Tesss - vilket roligt där att berätta på :) nästan så jag funderar på att sno det, men då måste jag ändå vänta till precis innan jul. Känns så långt bort :)
Varit och träffat mina systrar idag, varav den ena har en 4 månaders och den andra väntar smått till början av november. Så mysigt! Roligt med så tätt mellan kusinerna oxå, detta blir fjärde inom 1,5 år.. :)
Vad tråkigt Alexandra! Din syster bör väl iaf vänta minst en 10 år till.. :)
Skiljer en del mellan mig och mina kusiner oxå så tycker det är kul att det blir några täta, bara min äldsta dotter som inte har någon kusin i sin ålder.
Tyvärr bor systrarna ca 10 mil bort, så blir ju inte att man träffas så ofta som man skulle vilja, men igår fick det bli en tripp upp bara för fika iaf :)