Inlägg från: Valborgs |Visa alla inlägg
  • Valborgs

~* Juni Bebisar 2013 *~

Vad tråkigt att det var så lite, men leggings går ju alltid åt iaf. Kollade du något på tunikor på vanliga avdelningen? Det brukar ju gå att använda till leggings ganska länge iaf.

• Valborgs

Det är väldigt vanligt att känna så! Säger som 1000 skrev för några dagar sen, lyssna på Filosofiska rummet, gravid. Från sept 2011, jag hittade den på SR app. Går säkert lyssna genom deras hemsida oxå.

• Valborgs

Jag plussade 3/10 (har jag för mig), några dagar innan mensen borde ha kommit iaf.

Använde samma storlek som vanligt på mammakläderna hela tiden, men visst var det tajt i slutet, hade nog behövt en storlek större då.

BH är helt omöjligt att förutse, med första ändrade storleken från B till E ändrades inte så mycket i omfång. Nu senast blev det större omkrets, men samma kupstorlek.
    Efter förlossningen däremot när mjölken runnit till var det hemskt, det enda som jag stod ut med att ha på mig var apotekts "tyg-bh" som någon annan skrev :)

• Valborgs

Tror inte det är någon fara att duscha varmt och enligt att bara varmt finns det inga vetenskapliga bevis på att det skulle vara skadligt.
    Hjälper ju iaf för stunden med en varm dusch, men man fryser nästan mer efteråt..

Hur mår ni annars? Mitt humör är verkligen uselt och är så trött hela tiden.. Att vakna vid 5 då dottern vill upp är inte populärt i vanliga fall, men nu tar det nog en halvtimme innan jag ens vaknat till liv ordentligt..gäsp!

• Valborgs

Fy tusan vad ont jag har på vänster sida, strålar mot äggstocken och ryggen. Kan inte minnas att jag känt såhär nångång innan, trots tredje barnet (fjärde graviditeten - en slutade i abort i v9)
    Kan det vara livmodern som växer?

• Valborgs

Ja, det kanske är så att det blir värre oxå, eftervärkarna blir ju värre sägs det, tycker nästan känslan man har nu påminner lite om eftervärkarna, fast det borde ju betyda att livmodern drar ihop sig och det hoppas jag verkligen inte på :(

• Valborgs

Vad roligt att få berätta :) jag beställde tryck med "Storasyster" på som jag ska stryka på en body som lilltjejen får ha på sig när vi träffar släkten. Ska bara lyckas vara tyst på dopet av mitt syskonbarn dagen innan :)

• Valborgs

Tempen går ju upp ca 0,5-1 grad vid ägglossning och när man är gravid så stannar den uppe under hela tiden. Det är ofta man känner sig febrig nu iaf..

• Valborgs

Suttit och kollat massa namn nu under tiden dottern sover och fastnat för Melker, vilket sambon absolut inte vill ha om det är en pojk. Attans! :)

Men Casper har vi iaf enats om när det gäller pojknamn och Minea på tjej, får väl se hur länge vi håller fast vid det.. :D
    Vad funderar ni på för namn? Om ni ens börjat ännu?

• Valborgs

Vi har nog bestämt oss för att inte kolla kön iaf, tycker om att spara på det till fl, även att man är grymt nyfiken i slutet :)

Saga är fint, fastnat för Leo nu med.. :) nåja många månader kvar.

Emilia fick namnet i magen iaf, men vår Alva hette Isabelle de första timmarna så sånt där kan ju ändras när de väl är födda :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~