Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

regnskogen: härligt å känna så att man vill gå på stan å fika :)
    jag har just beställt ett angelsound :)

Jag ska ta å laga mat åt mig å barnen och sen fortsätta rensa och röja uppe på vår övervåning, har hållt på renovera så det ser ut som ja en soptipp där... haha :)

• Madelen21

tvåönskarblifler: Okej, jag beställde den idag så får se när jag får den då förhoppningsvis i veckan.

• Madelen21

igår hade min lille en lugn kväll, gav knappt ifrån sig några sparkar alls.. Men nu när jag vaknat så har jag iaf känt lite små sparkar :) Men man kan inte låta bli att bli orolig ju.. Fick veta en sak om en tjej igår som jag inte visste och när jag fick veta så blev jag så ledsen för hennes skull och det kändes inte alls bra att få höra nå sånt när man är gravid då man är xtra blödig :(

kickilina: Hallii hallåå har du haft det bra på spaet? Känner du dig som en ny människa nu? :)
    Jag är förkyld än och har haft känning av bihålan men peppar peppar så har det gett sig nu men tät i näsan är jag än... Beställde en angel sound igår på teknikmagasinet :) Kunde inte låta bli ju.
    jag är inne i en röjar period nu, röja rensa kasta mm.. så jävla skönt.. vår övervåning som vi inte har använt oss av mer än till förvaring börjar nu bli i form att användas.. haha.. hållt på å renoverat så igår var vi till tippen 2 vändor med skräp.... nu är det "bara" mitt förråd som ser ut som ett rent helvete..... fy fasen.. grejjer överallt å det mesta är faktiskt barn kläder. så jag ska fortsätta rensa idag tänkte jag... är så skönt å röjja undan massa skit som bara ligger.. orka inte mä å ha det så... i morron ska jag till mvc läkaren kl 9 å hon ska få titta på mina åderbråck få se vart jag ska få tag i en sån där speciell stödstrumpa som går ända upp på låret, troligtvis får jag lov å beställa genom distriktssköterska... nå ja vi får se i morron.

Nu ska jag klä mig och barnen och göra dag!! återkommer med en update senare :) 

• Madelen21

sofie och laura: jag köpte på teknikmagasinet 399 det är ju typ samma som bm lyssnar på hjärtat med fast en billigare variant och farligt för barnet kan det knappast vara för då skulle dom inte få sälja dom tycker jag...

här så håller jag på å stor rensar å kastar massa skit.. idag ska jag börja med mitt förråd som är överfullt...

nån som har erfarenhet eller testat blöjbudet.se?

läste en blogg om en familj som köper därifrån å hon var nöjd. Funderar på att testa till bäbis när den kommer.. beställa hem ett paket på prov. 

• Madelen21

men gud ja har väl inte tänkt använda den hundra ggr om dagen precis.... jag kommer använda den när jag känner att jag vill och att mina barn vill höra.... jaja alla får ha sina åsikter..

• Madelen21

okej, ja men ja tycker det är bra att det finns och jag har hört andra som har den å säger att den funkar utmärkt så. jag tycker det känns bra att kunna få höra bäbisens hjärta lite oftare än bara vid bm besöken, än är ju inte besöken täta... jag har ingen tid fören 27 mars nästa gång och det är ju en hel månad.. ja fast i morron ska jag till mvc å träffa läkaren.

• Madelen21

baby lei: jag satt å titta igenom mina 2 förlossnings journaler igår med mina 2 barn och känner att jag både längtar och är lite smått skrajj... Min första förlossning var ett rent helvete då den tog lång tid och total sfinkterruptur... andra gången tog förlossningen något mindre tid typ 6 timmar och 0,5 cm bristning... rejäl skillnad... men ja oron finns där att det ska bli en stor bristning eller ja.. oro för smärtan.. fast jag tänker försöka föda med bara lustgas även denna gång och hoppas på att kunna klara mig på enbart det då jag är rädd för nålar... sen har jag hört att tredje gången kan vara knepigare, ja eller nåt sånt... fast man tycker det borde vara lättare ju fler barn man får. men jag funderar inte så mycket på sånt nu utan jag tar det som det kommer lite. ut kommer ju barnet iaf :)

• Madelen21
    1. Har du fött barn förut?
    Ja 2 gånger

2. Hur ser du på din kommande förlossning? (är du rädd, längtar du osv)
    Både och faktiskt, lite rädd för stor bristning samtidigt som jag längtar.

3. Vilken typ av förlossning önskar du dig och varför? (snitt el. vaginalt, hemma, på sjukhus osv) 
    Vaginal förlossning på sjukhus. Därför att det är det mest vanliga och att snittas är inget jag vill om jag inte måste.

4. Vill du ha bedövning? Vilken sorts bedövning? Varför just den?
    Smärtlindring, ja lustgas, för den har funkat bra förut.

5. Är du rädd för något särskilt som har med förlossningen att göra? (att spricka, att det ska göra ont, att förlora kontrollen, att det blir snitt osv)
    ja det är väl att få en stor bristning igen, smärtan kommer man inte ifrån, det gör ont att föda barn men smärtan går ju över så fort barnet är ute ur magen. 

6. Hur ser din drömförlossning ut?

Oj svår fråga, men ddet är väl att föda så naturligt det bara går med så lite smärtlindring som möjligt, fast utan smärtlindring skulle jag aldrig föda. å helst ser jag att den går snabbt också :) 
  • Madelen21

baby lei: ja jag håller med dig angående tredje förlossningen... Nej ja vet inte varför det sägs att tredje kan bli mer komplicerad... ska nog ta upp det me min bm nästa besök. Satt å läste igenom min gamla födelseplan också och det är en hel del att ändra i den tills det är dags :)
    men jag tycker att det är jättebra att ha skrivit en sån födelseplan innan det är dags för när det är dags så är det inte säkert att man vet hur man vill ha det osv... så då är det bra att allt finns nerskrivet på papper :) 

• Madelen21

Pust, här har jag hållt på hela dagen på övervåningen å grejjat å donat, får se om vi åker iväg på en shopping tur när min sambo kommer hem. Skulle ha lite nya lampor och annan inredning :) Det är ja fan förtjänt av nu känner jag :) får väl se va sambon säger :)

nu är det middag som gäller :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~