Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

lillpluttan: ja jag har haft det i alla mina graviditeteter fast då innan v 12 när man ändå har mått så illa å då var allt xtra drygt.... men nu är det nog en kombinerad förkylning och magsjuka :( ush blir å kura hela dagen idag. älsta barnet är oxå sjuk fast hon är bara förkyld å har spytt 2 ggr i förrgår. minstingen är pigg...  jobbigt när sambon jobbar till 16 idag... men ja sa att ja ringer efter honom om ja inte orkar vara ensam me barna... men än så längee går d bra.

• Madelen21

lillpluttan: ja jag känner bäbisen dagligen och numera inte bara på kvällen som förut utan nu lite närsomhelst på dygnet. fast bara om jag inte gör någonting.. typ bara slappar.

• Madelen21

sömntutan: min theo heter hugo i andra namn :) hugo är ett fint namn, min mammas katt heter hugo :)

sofie och laura: ja jag har nog en kombinataion av båda delarna... känner mig orolig i magen... knäppt.. ja tog järntablett igår å brukar bli så hård.. men nu är d åt andra hållet.. så nåt skit är det ju..  

• Madelen21

baby lei: ja men det knepiga är just att jag spydde typ 4 ggr i morse sen har jag ätit en tallrik fil, dock inte hela och pytte lite mat nu och inte spytt mer.. men är sjukt matt å slut... men jag har hört flera som har haft likadant.. ush å fy... bäbben rör sig iaf som vanligt å det är ju skönt..

min dotter på 5 år sa idag: mamma ikväll vill jag ha cheese burgare från mc donalds till middag... ( vårt närmsta mc donalds ligger 45 min bort) så nej det kan vi inte nu när vi är sjuka... istället har hon beställt chicken nuggets som finns i frysen på ica och till det pomfritt å beasås :) så ikväll får sambon kocka och han skulle va så seriös att han skulle fritera :)

själv så gör jag så lite som möjligt. fast ja har miljoner saker å göra.. ush för å va sjuk :( 

• Madelen21

sofie och laura: hade du beställt baby converse? i tyg eller stickade?? Jag letar efter stickade som inte kostar skjortan, nån som vet var man kan hitta? synd nog är jag inte så händig själv... men jag har en mamma som är desto bättre :) å hon fyller år snart, kanske jag ska köpa garn och ett mönster så får hon sticka :) hehe..

• Madelen21

Oj oj vilken jobbig dag! har fått lov att tvinga i dottern både flytande alvedon och hostmedicin ... det är en kamp... å jag själv har nyss fått i mig 2 panodil med nöd å näppe... kort där efter spyr ja som en jäkla gris :( ursäkta informationen :( Hoppas sambon kommer hem snart!

• Madelen21

cj2: tack!!!

suey: sykulan.se tog 95 kr för ett par converse virkade står det på sidan, det är kanon pris om man jämför me andra.. först tänkte jag beställa material å testa å göra själv men nja... lite tveksam om ja kommer klara det :) fast jag skulle så gärna vilja.. ska kika lite få se.. 

• Madelen21

Baby lei: tyvärr jag har spytt 2 ggr på eftermiddagen, dock sitter jag här å sjukt sugen på choklad, tänk en sweicher nöt.. å samtidigt mår jag lite illa.. blää... ska äta mat när sambon kommer hem... han kom hem vid 16 men han har jour å fick lov å åka tillbaks till jobbet.. var på väg hem nu.. han ska fritera pomfritt och chicken nuggets... denna sjuka är konstig...

börja med att ja vakna i morse fruktansvärt ont överallt så ont i halsen så de va nå hemskt... bara över en natt.. inget fel alls igår.. förutom att jag hade inget som helst sug efter varken mat lr annat...
    sen idag bara skit ont i hela kroppen fruktansvärd hosta å spytt x antal ggr.. inge diarre och knappt illamående...
    känner nåt obehag i halsen men det kliar ju av hostan oxå... ush....
    min älsta har sovit i princip hela eftermiddagen :/

de börja ju för henne i onsdags lika som för mig ont i halsen och feber mm... å så spydde hon 2 ggr ( hon har krupp så kan ha varit av slemmet) men hon har inte spytt nå mer... men vill knappt äta nåt bara dricka.. hon har iaf ätit lite glass idag.. å så fick jag tvinga i henne alvedon och lepheuton eller hur d stavas ( hostmedicin) sen somna hon å sov till sambon kom hem å sen vaken en kort stund sen la hon sig igen å sover än...

själv har jag inte sovit nånting idag men har inte gjort ett skit hemma heller.. jag har ju min lilla å tänka på oxå för han är ju inte sjuk så vi har roat oss med massa film i soffan. tack å lov är han nöjd med det. sjukt jobbigt å vara sjuk.. tack å lov är lillen i magen iaf väldigt aktiv :)

har setat å kollat in overaller till bäbben på tradera... tror ja la bud på en fleece få se om ja får den..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~