• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • ThereseJohansson

Fyndat skötbord...hittade Hensvik skötbord från IKEA på blocket för 250kr och fick hämta den på en gång...vi tänkte köpa ett nytt för 995kr men då kan vi ju lägga de pengarna på nått annat skoj :)

• Madelen21

Valborgs: Ja jag var in på namngeneratorn mest på kul hehe..
    Föresten: jag prata m min babyproffs affär idag och han sa att han trodde dom skulle få in vagnen i veckan så jag sa att ja ska komma å klämma å prova mm :) Priset komplett är 4000 me 2 liggdelar och sittdelar... man gör tydligen om liggdelen till sittdel på nåt konstigt sätt... Nåja ja ska dit å testa den när den kommit..

dessa kanske är dom ja gillar mest... svårt å välja..... men ska kolla på onsdag va vi får  å sen kanske sätta mig ner och fundera mer.. När vi vänta nr 2 så hade vi
    Edvin
    Liam
    Theo
    å ett till som ja int kommer på nu

Me nr ett var d alice och agnes och alicia.. det blev agnes och tvåan blev theo... Svårt va som passar ihop...
    Väntar till efter ul för å kolla mer då :)

pojk

Tim
    Lukas
    Måns
    Edvin
    Liam
    Axel

flicka
    alice
    alicia
    lova
    saga
    ellen
    svea
    selma
    stina
  • Caroliin

Min son som blir fyra i februari heter också Theo :) minsta killen heter Millijohn :)

• elinile

Ja, här hinner man verkligen inte med! Flera sidor att läsa igenom!

Här fortsätter funderingarna om jag ska ta reda på kön eller inte. Måste bestämma mig i morgon om jag ska gå på onsdag eller boka om/av tiden. Hört så mycket bra om Selbing, så blir extra nyfiken o sugen på att gå dit bara av den anledningen.

Ser att ni diskuterar syskonvagn. Vi funderar på om vi ska ha kvar vår eller inte, men behåller nog tills vidare iaf. Igår var jag ute på promenad med båda tjejerna o det funkar trots att de är rätt stora nu. Vi har en Babytravel Dublin. Rymlig, bra, lagom pris. Vi har bara varit nöjda med den!

• elinile

Namn funderas det också på en hel del. Svårt o komma på nåt som passar till syskonen och som man samtidigt gillar. Pojknamn är allra svårast tycker jag.

Flickorna heter Ida o Tilde. Blir det en pojk lutar det nog åt Axel eller Arvid o blir det en tös har vi pratat om Klara, Alice och Alicia. Agnes gillar jag också!

Vad tycker ni passar till Ida o Tilde?

• Emmie T

Vi har namnet klart om det är en flicka, till pojke är vi inte helt överens men har några olika förslag.

Jag la upp alla våra bilder + film från KUB på in-gender.com (där man kan få hjälp att gissa kön med den sk könsbubbsteorin), och av de 8-9 som svarade så trodde alla på flicka. :) RUL på torsdag, ska bli galet spännande!

• AlexandraViberg

Therese: ja det var bra! Vi köpte det för 500, här uppe ligger alla på 5-700 begagnat.. Medan jag tittade söderut typ Sthlm osv då låg de på 300 cirka! Men vi är tok nöjda! Det är ju så fint! :)

• MissMe83

Åh shit!! Bara gråter , detta kan inte vara sant! Vägde mig och det skulle jag inte ha gjort, 10 kg plus i v 19! Hur gick detta till?
    Var super smal och vältränad när jag blev gravid. Vist har jag ätit men inte så mycket! Ska till bm i morgon, hon lär ju skälla på mig :-/

• Pernilla74

Hej ! Vi har varit och tittat på vagn idag =) Det blir nog en Emmaljunga Mondial duo Combi. Frågan är om man vågar satsa på en vit ? Det kanske blir jobbigt att torka av den hela tiden ? Imorgon blir det RUL iallafall. Har inte kännt av bebisen så mycket i helgen, så lite nervöst är det allt.

• joino
    MissMe83 skrev 2013-01-13 21:04:47 följande:
    Åh shit!! Bara gråter , detta kan inte vara sant! Vägde mig och det skulle jag inte ha gjort, 10 kg plus i v 19! Hur gick detta till?

Var super smal och vältränad när jag blev gravid. Vist har jag ätit men inte så mycket! Ska till bm i morgon, hon lär ju skälla på mig :-/

MissMe83: förstår att det inte känns så kul men det är ju som det är! Det viktigaste är ju att du och bebis mår bra. Ibland går man ju upp mycket också. Olika kvinnor och olika graviditeter :) Jag gick upp 8 kg till vecka 15 förra graviditeten. De rasade av mig sen. Nu gått upp två. Det är så olika :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~