• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Joino: men överallt man läser står det mellan 2.5 å 5 kg är normalt... Jag är en valross
    Vad slutade din vikt på efter att du gått upp 8 kg till v 15?
    Jag får tänka massor på vad jag äter nu

• AlexandraViberg

Känns konstigt att inte gå in i ny vecka imorgon! V.19 blev visst längsta veckan någonsin! Går in i v.20 först på fredag istället för på måndag. :P

• Maravilhosa

Kikar in en sväng.. också BF i juni :)

• Asivol

Hej!
    Hoppas ni haft en härlig helg! Första jobbveckan avklarad men lite skönt att vara igång igen. Arbetar som lärare och ny efter jul kunde jag inte dölja magen längre så många frågor från eleverna... Är lite jobbigt när det känns som man lämnar dem i sticket när man blir hemma ett läsår...

Annars tycker jag det är lite jobbigt just nu... Känner inte bebisen lika tydligt längre... V 18 på tisd men det vänder väl snart igen! UL den 25 så inte så långt kvar!

Vi är nog ganska överens om namnen, en Arvid om det blir en kille (vilket vi tror! Har ju två sen innan ) Annie om det blir en tjej!

• ThereseJohansson

Alexandra: jag fick tvärtom, v20 blev kortare...istället för ny vecka på måndag så gick jag in i ny vecka på lördag..

Jo, skötborden är jätte fina och prisvärda och sen att vi hittade det så billigt är ju bara ett plus för då kan vi köpa annat till vår lilla kille för de pengarna ju :)

• AlexandraViberg
    ThereseJohansson skrev 2013-01-13 22:04:35 följande:
    Alexandra: jag fick tvärtom, v20 blev kortare...istället för ny vecka på måndag så gick jag in i ny vecka på lördag..

Jo, skötborden är jätte fina och prisvärda och sen att vi hittade det så billigt är ju bara ett plus för då kan vi köpa annat till vår lilla kille för de pengarna ju :)
    Fusk fusk!

Ja det är sant! Super bra ju! :)

Åh! Vi möblerade om mellan rummen idag så nu har bebisen fått dotterns rum, hon vårt och vi det fjärde tomma rummet :P

Men jag gick igenom dotterns kläder och hon är ju som ogräs! 3/4 av garderoben var ju för litet! Och jag tror hon avverkar byxor på löpande band! Fattar inte vart allt tagit vägen! Tur att jag fick retroaktivt underhållsstöd häromdagen så jag kan köpa en helt ny garderob åt henne.
    Hon är rätt lång så 5-6 år (110/116) passar inte längre, hon var 118 cm i oktober på bvc..
    Men så fyller hon ju 6 om en månad också :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Mjj83l
    MissMe83 skrev 2013-01-13 21:04:47 följande:
    Åh shit!! Bara gråter , detta kan inte vara sant! Vägde mig och det skulle jag inte ha gjort, 10 kg plus i v 19! Hur gick detta till?

Var super smal och vältränad när jag blev gravid. Vist har jag ätit men inte så mycket! Ska till bm i morgon, hon lär ju skälla på mig :-/

Vecka 17, +10,5kg

Som du oxå smal o vältränad innan. Gick upp 18-20kg med första, allt försvann på nolltid och kroppen tog inte

Mycket skada i form av massa skinn el bristningar, men jag vet hur det känns... Gråter oxå ganska ofta över vikten just nu...

Min bm sa alltid bara att det va en bra viktuppgång för mig, min kropp behövde det.

Enligt henne så om man ligger på undervikt på bmi ska man gå upp runt 18-20kg.

Jag ligger på 19 i normaltillstånd.
  • AlexandraViberg

Utnyttjade nyss erbjudandet på Ellos, köpte 4 par leggings åt dottern, två bodys åt bebis och en skötbädd som är som en kudde (tänkte ha i vårt sovrum första tiden om man är som mest trött och sedan ut i stugan) allt för 288 kr med frakten! :D

• Acantha
    AlexandraViberg skrev 2013-01-13 22:15:26 följande:
    Hon är rätt lång så 5-6 år (110/116) passar inte längre, hon var 118 cm i oktober på bvc..
    Men så fyller hon ju 6 om en månad också :)

Min son fyller 7 i april och är 119, så jag tycker verkligen hon är lång. Fast min kille är liten pga sin gluten intollerans. Så han kommer nog i fatt snart.
    Han växer också så det knakar och verkar krypa på knä alltid då det är hål på alla bÿxor.
  • AlexandraViberg
    Acantha skrev 2013-01-13 23:20:24 följande:

Min son fyller 7 i april och är 119, så jag tycker verkligen hon är lång. Fast min kille är liten pga sin gluten intollerans. Så han kommer nog i fatt snart.
    Han växer också så det knakar och verkar krypa på knä alltid då det är hål på alla bÿxor.
    Ja! Hon är lång och smal, legat ovanför kurvan på längden nästan hela tiden, förutom när hon föddes då hon var 49 cm lång bara :P

Hennes pappa är rätt lång, nästan 190 och smal, så det är väl honom hon brås på, jag är ju bara 165!

Jag satsar på 122 i storlek nu för 116 är ju på allra allraste gränsen!

Ja hål! Hål på knäna tammefasen jämt!
    Han kommer nog ikapp sen vettu, pojkar skjuter ju på längden när de väl börjar växa i puberteten ;)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~