• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Emmie T

Vi har varit helt inställda på Bugaboo Cameleon till bebis. Hade en till sonen innan han blev för stor för den och vi köpte en Urban Jungle istället (inte nöjd med sistnämnda, men ett måste då vår son är lång för sin ålder).

Förra veckan var vi in på Babyproffsen och av en slump fick jag syn på Emmaljungas nya chassi Duo S, en rejäl vagn med två stora svängbara hjul fram (större än ex Nitro och Ozone). Provkörde en sväng i butiken och blev såklart helt såld! Vagnen är såklart väldigt mycket större än buggan, men riktigt smidig ändå och med många bra funktioner. Extra plus att barnet sitter rymligt länge och sittdelen är vändbar, de flesta lite rymliga sittvagnar är ju alltid vända framåt... Nu har jag beslutsångest! ;)

• Acantha
    Madelen21 skrev 2013-01-13 11:07:05 följande:
    nu har ja prata m babyproffsen å under nästa v ska dom nog få in nya babytravel las vegas å då ska jag dit och klämma och känna mm :)

priset 4000 inkluderar 2 liggdelar och sittdelar och det får man oavsett...

man bygger om den på nåt vis.. fattar inte... bör nog ses tror jag. 

Tycker det ser ut som om liggdelen görs om till sitt del, vilket är ett plus om barnen får plats sen med. Blev lite osäker på "fotstödet" ser kort ut, vill ju kunna  använda den ett tag. Hur stor är den andra som ska sitta i den för din del?
  • Madelen21

Acantha: Min andra som ska sitta i är fyller 3 i augusti... så vi får se.... Lär dit å prova den å kolla...
    Ja han sa så han på affären att på nåt vis så görs den om..  Som sagt så lär ja dit å testa innan. Å han sa att den kommer finnas på lager så den kan man köpa direkt i butik å få me hem. Vilket är rätt så bra :)

• Meoow

Ville bara tipsa om ett bra erbjudande från Ellos som gäller tom idag :) 100kr rabatt vid köp för minst 300kr, 300kr rabatt vid köp för 900kr eller 500kr rabatt vid köp för 1500kr! Gäller ÄVEN VARUMÄRKEN... :) Ange koden 275502 :)

Själv har jag klickat hem skötbädd och bäddset till bebis, en skötväska och en bröstpump.... :)

Någon som har erfarenheter av den här skötväskan? www.ellos.se/ryco/ryco-deluxe-everyday-messenger-bag/378988

• AlexandraViberg
    Tessss skrev 2013-01-13 10:14:58 följande:
    Nej verkligen inte, men andedräkten är verkligen inte nice Har dessutom en man som älskar whiskey och det är nästan snäppet värre
    Sen har jag alltid varit en person som otrivs med fulla människor om jag själv är nykter (och då räcker det att personerna är lite lite påverkade). Tycker alla blir idioter efter lite dricka och orkar inte lyssna på dem Har man själv druckit märker man ju inte av det men nu räcker det med att mannen dricker två glas vin så vill jag bara att han ska gå och lägga sig, haha! 
    Ja men då är vi likadana, mitt ex tenderade att bli lite extra våldsam när han drack så sen dess finner jag det mycket obehagligt, även när jag själv druckit lite. Krävs en del drinkar innan jag känner mig ok, om det inte är bland bara vänner.. Men tror du förstår!

Nykter är det såklart jobbigt på en gång, min man är ganska lättpåverkade och jag märker på en gång på hans röst och tycker han blir en annan person - som jag inte tycker om :P
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • louise1983

Madele21: jag förstod att det var en syskonvagn du är ute efter men är ju samma sittdel oavsett syskonvagn eller enkel till Monkeyn. Tyckte bara bilden illustrerade bra hur smal sittdelen verkligen är :)
    Finns nog bättre syskonvagnar där barnen inte har det lika trångt :)

• Acantha
    Madelen21 skrev 2013-01-13 11:39:53 följande:
    Acantha: Min andra som ska sitta i är fyller 3 i augusti... så vi får se.... Lär dit å prova den å kolla...
    Ja han sa så han på affären att på nåt vis så görs den om..  Som sagt så lär ja dit å testa innan. Å han sa att den kommer finnas på lager så den kan man köpa direkt i butik å få me hem. Vilket är rätt så bra :)

Då får du ge ditt utlåtande sen, vill gärna att den håller tills de är minst tre, för jag vill inte behöva köpa någon mer vagn, möjligen en sulky. 
  • Sömntutan
    Solrosen82 skrev 2013-01-13 08:59:44 följande:
    Sömntutan: försök prata med han och säg hur du känner. Han kanske tror att det inte spelar nån roll när ni redan har flera barn.
    Jag ska prata med honom om det inte blir bättre. Vet ju att han tycker det är lite svårt att vara delaktig så länge han inte kan känna några sparkar osv. Vi får se hur det utvecklar sig.
    Äntligen! BF ~23 juni
  • Ung Mamma 91

Hejsan alla! Oj oj va ni skriver mycket på 2 dagar. :) Hr vart på kryssning me barn och man så hinner ej med! ;) Nåväl , på tisdag är det RUL. Är inte ett dugg orolig däremot så är jag spänd på å få veta kön! Skulle nog vara roligt med en tjejj :) Men spelar egentligen ingen roll , bebis som bebis <3

• Valborgs

Många fina namn där Madelen! Några speciella ni funderar mer på? :)

Vad mysigt med RUL snart ung mamma! Jag har mitt nästa måndag, känns som en evighet.. ;) så härligt när man får se de små och (förhoppningsvis) få veta att allt är bra..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~