• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Men jag bara måste berätta om min dröm.. Blir fan inte klok!

Andra gången jag drömmer att bebisen föds för tidigt! Men denna gång vart mer bissart, för första gången så var den iallafall super liten när den föddes i APRIL. Men nu föddes den två månader för tidigt igen, MEN den vägde 4 kg?
    Jag fick inte träffa den på några dagar för jag blev så dålig efter kejsarsnittet som var akut för att få ut henne och när jag väl fick träffa henne var vi i en lekpark. Maken hade tagit hand om henne jätte jätte bra och hon var så söt så jag dog. Men hon var ju så förbaskat STOR?!

Sen tyckte jag att vi skulle försöka amma och se om det gick nu efter några dagar på bara flaska och inget bröst alls. Jo det gick ju bra, men vad säger ungen? "Mamma.. den här mjölken innehåller socker".
    För det gjorde ju inte det hon fick av pappa inte..
    Sen gick det någon månad, närmre bestämt två månader och då sprang hon runt? (Det var ju då hon egentligen skulle födas)

Ja det var en jätte konstig dröm och hon vägde 8 kg efter två månader när hon egentligen skulle föds och 4 kg när hon föddes två månader för tidigt.Man blir ju helt kokko av att vara gravid! :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • Sagolina

Haha håller helt med dig MissMe! Tänk ändå att få uppleva gravida män, eller kanske det är lika bra att inte behöva uppleva det!

Idag har varit en härlig dag med en massa känningar från magen! Har pysslat med lite smått och gott här hemma och alltid emellan lagt ner mig i soffan för att känna på lill*n som rör sig där inne:)
     Tror lill*n gjort flera kullerbyttor, för har känt sparkar både i nedre och övre delen av magen under dagen:) Hoppas i alla fall på att min blåsa skall få en liten paus från sparkarna nu:P 

• Madelen21

Alexandra: vilken jäkla knäpp dröm... tur d inte går så fort i verkligheten.. hehe...

baby lei: tack.. ja ja fick ju lov  å ha ny jacka å har letat tame sjutton överallt innan ja hitta denna sidan m rea å något snygga jackor :) 

• Oreos
    AlexandraViberg skrev 2013-01-15 15:29:05 följande:
    Men jag bara måste berätta om min dröm.. Blir fan inte klok!

Andra gången jag drömmer att bebisen föds för tidigt! Men denna gång vart mer bissart, för första gången så var den iallafall super liten när den föddes i APRIL. Men nu föddes den två månader för tidigt igen, MEN den vägde 4 kg?
    Jag fick inte träffa den på några dagar för jag blev så dålig efter kejsarsnittet som var akut för att få ut henne och när jag väl fick träffa henne var vi i en lekpark. Maken hade tagit hand om henne jätte jätte bra och hon var så söt så jag dog. Men hon var ju så förbaskat STOR?!

Sen tyckte jag att vi skulle försöka amma och se om det gick nu efter några dagar på bara flaska och inget bröst alls. Jo det gick ju bra, men vad säger ungen? "Mamma.. den här mjölken innehåller socker".
    För det gjorde ju inte det hon fick av pappa inte..
    Sen gick det någon månad, närmre bestämt två månader och då sprang hon runt? (Det var ju då hon egentligen skulle födas)

Ja det var en jätte konstig dröm och hon vägde 8 kg efter två månader när hon egentligen skulle föds och 4 kg när hon föddes två månader för tidigt.Man blir ju helt kokko av att vara gravid! :P
     Hihi... ja man får verkligen konstiga drömmar.

Min mamma berättade om en dröm hon hade då hon var gravid, att magen var som gummi, att hon kunde ta upp bebisen och vagga den i famnen trots att den låg kvar i magen. Skinnet på magen var så töjbart. :-P Lite läskigt.
  • Kickilina

Natan....uff, förstår att du knappt står ut! Man nu har vi alla fall gått halva tiden (snart...)
    Ang. din rädsla för att föda så borde du prata med din barnmorska! Sen har jag ett hett boktips skrivet av den fantastiska Susanne Heli (hon är bla doula och får kvinnor att sova under krystvärkarna ) Hennes bok heter "Att föda utan rädsla"

• ThereseJohansson

Ja, dessa drömmar...har börjat drömma massor både om bebis och allt möjligt :)

Var hos sjukgymnasten idag och som jag trott så är det min skada på disk L4/L5 som känner av graviditeten...sen har jag även början på foglossning...köpte ett foglossningsbälte och fick låna en TENS som jag får ha till efter förlossningen...

• Kickilina

TENS...jag måste bara slå ett slag för TENS såhär när det nämns (rimmar gör jag idag)
    Att låna hem/hyra från MVC under slutet av graviditeten för att sätta igång den, dels om du har besvärande förvärkar eller när förlossningen börjar köra igång. Den är ett fantastiskt hjälpmedel för många kvinnor under förlossningen om man kör igång med den redan från början. Sen är den även grym efteråt mot eftervärkar om man råkar ut för dem!

• mhpo

Drömde att vi fick en dotter i vecka 34 och att jag var sur eftersom jag ville gå klart vårterminen innan bebbe kommer.  

Jag är nog rätt förskonad från krämpor än så länge.. Men dessa vidriga äckliga finnar som täcker min rygg, axlar, ut på armarna, i ansiktet, i hårfästet och på halsen får mig att vilja spy!! Less på att känna mig som om jag vore i puberteten gånger 1100! 

• AlexandraViberg

Haha ja drömmen var knasig men jag verkar ha bättrat mig sen graviditeten med dottern och fattat att det iallafall kommer bebisar av graviditeter. Förra graviditeten drömde jag att jag födde allt från bomullstussar som blåste bort till kattungar (klassiker tydligen) :P
    Så bra att hjärnan fattat att det är en människa denna gång iallafall! :P

Jag var förresten deprimerad i drömmen för att jag inte hann ha någon mage! Den var tydligen på något konstigt vänster precis som den är nu, fast bebisen vägde 4 kg. Så jag kände mig lurad på graviditeten i drömmen och jag vaknade av att jag mer eller mindre grät pga just det :P

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~