Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

Carolin: ja min är smal med men resår i midjan på byxorna funkar bra! Annars har jag alltid fått dra åt byxor som har sådär ställbart med knappar och resår att dra åt i midjan. :P

• AlexandraViberg

Skriver vad min ul sköterska sa: "även patienter som kommer hit och har gjort ivf och därmed vet exakt tidpunkt när de blev gravida blir ofta flyttade bakåt. Detta har vi märkt är pga att när ägget fäst och börjat utsöndra hcg så går det ofta in i vilofas innan det börjar utvecklas"

Så blir man flyttad tre dagar så vilade ägget i tre dagar innan det började utvecklas.
    6 dagar så vilade det förmodligen 6 dagar. Därför stämmer det att du plussade när du plussade trots att barnet är lite mindre.

Sen ibland så fäster ju ägget dag 5 efter äl och ibland dag 10. Men plussade man äl+7 så fästa det förmodligen i +5 men gick i vilofas :)

• AlexandraViberg

Ska få köpa en massa newbie kläder av mammas makes dotter idag som hennes lilltjej växt ur.
    Älskar den kollektionen från kappahl, de känns så naturnära på något sätt! Himla fint! Så är glad att jag får köpa massa i de minsta storlekarna lite billigare :)

Fick även hem en UR söt villervalla klänning, enda jag köpt som faktiskt har tjejfärger, ljust lilla och en liten mörkare men ändå också ljuslila randigt. Kan inte förklara men blev så mysig och varm i kroppen då jag såg denna lilla lilla klänning framför mig i storlek 50! :D

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Men jag bara måste berätta om min dröm.. Blir fan inte klok!

Andra gången jag drömmer att bebisen föds för tidigt! Men denna gång vart mer bissart, för första gången så var den iallafall super liten när den föddes i APRIL. Men nu föddes den två månader för tidigt igen, MEN den vägde 4 kg?
    Jag fick inte träffa den på några dagar för jag blev så dålig efter kejsarsnittet som var akut för att få ut henne och när jag väl fick träffa henne var vi i en lekpark. Maken hade tagit hand om henne jätte jätte bra och hon var så söt så jag dog. Men hon var ju så förbaskat STOR?!

Sen tyckte jag att vi skulle försöka amma och se om det gick nu efter några dagar på bara flaska och inget bröst alls. Jo det gick ju bra, men vad säger ungen? "Mamma.. den här mjölken innehåller socker".
    För det gjorde ju inte det hon fick av pappa inte..
    Sen gick det någon månad, närmre bestämt två månader och då sprang hon runt? (Det var ju då hon egentligen skulle födas)

Ja det var en jätte konstig dröm och hon vägde 8 kg efter två månader när hon egentligen skulle föds och 4 kg när hon föddes två månader för tidigt.Man blir ju helt kokko av att vara gravid! :P

• AlexandraViberg

Haha ja drömmen var knasig men jag verkar ha bättrat mig sen graviditeten med dottern och fattat att det iallafall kommer bebisar av graviditeter. Förra graviditeten drömde jag att jag födde allt från bomullstussar som blåste bort till kattungar (klassiker tydligen) :P
    Så bra att hjärnan fattat att det är en människa denna gång iallafall! :P

Jag var förresten deprimerad i drömmen för att jag inte hann ha någon mage! Den var tydligen på något konstigt vänster precis som den är nu, fast bebisen vägde 4 kg. Så jag kände mig lurad på graviditeten i drömmen och jag vaknade av att jag mer eller mindre grät pga just det :P

• AlexandraViberg
    Madelen21 skrev 2013-01-15 17:03:34 följande:
    Ohh nu börjar dom riktiga sparkarna komma här :) har bara känt små bufffar men nu har jag lyckats ha handen på magen å känt d flera ggr :)
    Så fantastiskt! Har sett massa på magen här och det ser så läskigt men häftigt ut! :D

Idag hittade jag spjälsängen som jag så länge sökt efter! Har haft nedfällbar långsida som första krav och det har verkligen inte funnit några som man lätt kan fälla ner med en hand, fast nu hittade jag en, äntligen! Begagnad av samma tjej jag köpte vår takvagga av! Ska bli så kul att få hem den om någon dag :D
  • AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-01-15 17:07:47 följande:

Vilka sjuka drömmar! Det är mycket vi bearbetar i sömnen.. haha.
    Själv har jag drömt att min katt fått kattungar flera nätter i rad. Och det är väldigt stressigt att ta hand om dem så att alla får mat och att ingen kommer bort osv. Jag jobbar stenhårt med det på nätterna :) 
    Haha vilket heltidsarbete! :D
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~