Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-01-12 22:51:55 följande:
    Någon mer än jag som tycker det ska pillas på magen hela tiden? Gör inget om nära vänner eller familj klappar men när ytligt bekanta eller liknande ska börja klappa utan att fråga börjar det bli jobbigt . Vet att det är av omtanke men blir min mage allmän egendom när den börjar puta?
    Vad tycker ni?
    Oj! Har inte hänt mig än faktiskt!
    Minns att jag förra gången började säga att det kostade 5 kr per klapp :P

Nä, jag tycker de ska fråga först iallafall och att man kan säga ifrån!
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    mrshope skrev 2013-01-12 23:31:43 följande:
    Jag tycker sånt är jättejobbigt! Var hemma i Sverige i julas och min mamma ville klappa hela tiden på min PLATTA mage. Nu putar det lite mer men tycker fortfarande inte det är okej, bara för att man är gravid vill jag inte bli taffsad på. Min man får göra det men ingen annan!
    Håller med! Maken och min dotter får ta bäst de vill, är bra för anknytningen, men ingen annan behöver anknyta redan i magen!
  • AlexandraViberg
    Tessss skrev 2013-01-13 10:14:58 följande:
    Nej verkligen inte, men andedräkten är verkligen inte nice Har dessutom en man som älskar whiskey och det är nästan snäppet värre
    Sen har jag alltid varit en person som otrivs med fulla människor om jag själv är nykter (och då räcker det att personerna är lite lite påverkade). Tycker alla blir idioter efter lite dricka och orkar inte lyssna på dem Har man själv druckit märker man ju inte av det men nu räcker det med att mannen dricker två glas vin så vill jag bara att han ska gå och lägga sig, haha! 
    Ja men då är vi likadana, mitt ex tenderade att bli lite extra våldsam när han drack så sen dess finner jag det mycket obehagligt, även när jag själv druckit lite. Krävs en del drinkar innan jag känner mig ok, om det inte är bland bara vänner.. Men tror du förstår!

Nykter är det såklart jobbigt på en gång, min man är ganska lättpåverkade och jag märker på en gång på hans röst och tycker han blir en annan person - som jag inte tycker om :P
  • AlexandraViberg

Therese: ja det var bra! Vi köpte det för 500, här uppe ligger alla på 5-700 begagnat.. Medan jag tittade söderut typ Sthlm osv då låg de på 300 cirka! Men vi är tok nöjda! Det är ju så fint! :)

• AlexandraViberg

Känns konstigt att inte gå in i ny vecka imorgon! V.19 blev visst längsta veckan någonsin! Går in i v.20 först på fredag istället för på måndag. :P

• AlexandraViberg
    ThereseJohansson skrev 2013-01-13 22:04:35 följande:
    Alexandra: jag fick tvärtom, v20 blev kortare...istället för ny vecka på måndag så gick jag in i ny vecka på lördag..

Jo, skötborden är jätte fina och prisvärda och sen att vi hittade det så billigt är ju bara ett plus för då kan vi köpa annat till vår lilla kille för de pengarna ju :)
    Fusk fusk!

Ja det är sant! Super bra ju! :)

Åh! Vi möblerade om mellan rummen idag så nu har bebisen fått dotterns rum, hon vårt och vi det fjärde tomma rummet :P

Men jag gick igenom dotterns kläder och hon är ju som ogräs! 3/4 av garderoben var ju för litet! Och jag tror hon avverkar byxor på löpande band! Fattar inte vart allt tagit vägen! Tur att jag fick retroaktivt underhållsstöd häromdagen så jag kan köpa en helt ny garderob åt henne.
    Hon är rätt lång så 5-6 år (110/116) passar inte längre, hon var 118 cm i oktober på bvc..
    Men så fyller hon ju 6 om en månad också :)
  • AlexandraViberg

Utnyttjade nyss erbjudandet på Ellos, köpte 4 par leggings åt dottern, två bodys åt bebis och en skötbädd som är som en kudde (tänkte ha i vårt sovrum första tiden om man är som mest trött och sedan ut i stugan) allt för 288 kr med frakten! :D

• AlexandraViberg
    Acantha skrev 2013-01-13 23:20:24 följande:

Min son fyller 7 i april och är 119, så jag tycker verkligen hon är lång. Fast min kille är liten pga sin gluten intollerans. Så han kommer nog i fatt snart.
    Han växer också så det knakar och verkar krypa på knä alltid då det är hål på alla bÿxor.
    Ja! Hon är lång och smal, legat ovanför kurvan på längden nästan hela tiden, förutom när hon föddes då hon var 49 cm lång bara :P

Hennes pappa är rätt lång, nästan 190 och smal, så det är väl honom hon brås på, jag är ju bara 165!

Jag satsar på 122 i storlek nu för 116 är ju på allra allraste gränsen!

Ja hål! Hål på knäna tammefasen jämt!
    Han kommer nog ikapp sen vettu, pojkar skjuter ju på längden när de väl börjar växa i puberteten ;)
  • AlexandraViberg

Acantha: tror de typ kastar sig på knäna eller något i den stilen! Men då har han ju växt en del sedan dess! Bra att få diagnos!

Nina: ja min har haft 110/116 ett bra tag nu så borde inte bli förvånad egentligen. Men tiden går så fort! Började köpa i 122 i somras men allt verkar ju gå sönder så förbaskat snabbt! :/

Mja jag sover sällan den här tiden faktiskt :P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~