Inlägg från: AlexandraViberg |Visa alla inlägg
  • AlexandraViberg

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-01-15 17:12:42 följande:

Tack för tipset! Den ska jag också köpa.  Jag har precis läst "rädd att föda" av Nicole Silverstolpe, men blev sjukt provocerad. De raddade upp en massa möjliga komplikationer som kan uppstå om man gör snitt, (andningen, amningen, ont i såret osv. Men inte en enda som kan uppstå vid vaginal förlossning (syrebrist-cp skada, rupturer osv). 

Jag pratade om snitt med min Barnmorska i går och hon sa att hon skickar en remiss nästa gång vi ses..
    Ja det lät inte som någon vidare bok egentligen..

Är detta första barnet? Jag är också rädd att föda, men inte för smärtan utan för mitt kejsarsnitt som alltid varit i dåligt skick och jag är rädd för livmoder ruptur. Tar hellre ett kontrollerat snitt i livmodern på samma ställe som mitt nuvarande än en ruptur på gud vet hur stor plats i livmodern.
    Har nog svårt att bli gravid.

MEN vill föda vanligt egentligen, vill uppleva det, men kan ju inte föda livrädd för ruptur :S
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Madelen: inte rädd för att spricka där, bara i livmodern där jag har kejsarsnittet.. Ja jag ska få träffa nån förlossningsläkare och förmodligen aurora.

• AlexandraViberg

Haha nä inga galningar här inte baby lei!!

Har du funderingar på ks eller vill du ha hjälp att klara en vanlig förlossning?

• AlexandraViberg

Baby lei: vågar man fråga vad du fick ge för Junon? :O :P

• AlexandraViberg
    Baby Lei skrev 2013-01-15 21:50:34 följande:

Jag har i hela mitt liv varit helt övertygad om att snitt är det enda alternativet för mig, men nu är jag lite mer öppen faktiskt. Jag vill höra hur bedövad man kan vara, om man nu får maximal bedövning. Min syster födde i Frankrike, så gott som helt smärtfritt.. Men vi får inte samma bedövning här som de ger i andra länder. Jag betalade 5000 för Junon, sen tillkommer frakt från Danmark, det brukar ligga på 1000-1500 ungefär. Sen får vi se när den kommer om den behöver ny färg eller om den bara är fint sliten. Och så får man nog specialbeställa madrass som passar. Jag köpte en vit.
    Nä, bra att kolla alternativen helt klart! Tror de har rätt bra bedövning nu, ryggmärgen, inte helt olikt det man får vid ks men jag tror man känner benen iallafall!

Jag är så velig så jag vet inte vad. Är skönt att veta att jag ska få prata med någon sen. Så får vi se! :)
    En dag är jag helt övertygad om KS men nästa så är jag övertygad om vanligt.. åh :P

Ojoj! Ja men det är ju rimligt för en sådan säng men skulle aldrig lägga såna pengar på någon annan säng någonsin :D
  • AlexandraViberg

Ja! Jag känner på mig att vill jag ha snitt så kommer jag få det. När jag väl bestämt mig är jag bra på att påverka folk med mina åsikter. Så vill jag ha snitt är jag inte rädd att bli nekad.

Får se vad förlossningsläkaren har att komma med först. Kommer väl mest slänga siffror på mig om hur ovanligt det är att snittet spricker. Men odds och siffror ger mig inget. Är liksom 1 % av alla graviditeter som blir Utomkvedshavandeskap och det lyckades jag ju få så.. :P

• AlexandraViberg

Baby lei: smart tänkt!! Jag har iallafall bestämt att det inte blir igångsättning, det ökar trycket på snittet iom starkare värkar och risken för ruptur ökar. Så går jag över blir det snitt iallafall!

• AlexandraViberg

Min karl har ett år kvar att plugga när barnet kommer, kanske får jobb inom yrket genom all praktik och slutar plugga (många gör det inom det yrket) men jag är inställd på att vara hemma. Pluggar ju nu så ska söka jobb under mamma ledigheten. Men är rätt övertygad om att han får jobb på en gång när han är klar och det blir då hösten -14. Känns tidigt med dagis då.

Dottern fick börja när hon var knappa 1 1/2 så jag kunde börja gymnasiet igen :P
    På något sätt känner jag att jag gärna ser att barnen kan gå innan de börjar på dagis men har full förståelse för att alla inte kan vara ledig hur mycket som helst pga jobb.
    Har förövrigt inget emot att vara hemma, är ingen sån som klättrar på väggarna.
    Men vet att maken nog gärna vill vara hemma egentligen.

Ekonomi, ja vi bor ju i en mindre stad på 25.000, köpte dock dyraste lägenheten i kvarteret men så är hyran bara på 3100 också för en 4.a. Med ett lån blir det 4500 ungefär. Sen har vi bara bredband och bilförsäkring samt våra telefoner som fast utgift. Vi brukar förs över 5000 var till vårt räkningskonto och då räcker det även till mat. Så oroar mig inte alls inför ledigheten.
    Även på lägsta nivå får jag ut den summan plus att vi då kommer börja få (ansöka om och är säker att vi får) bostadsbidrag och ett till barnbidrag och vi har underhåll för min dotter med :)

• AlexandraViberg

Ja jag med och vi såg ju hjärtat och allt var i takt osv men låter som att alla rättfärdigar att de inte ska tillbaka genom att säga att det såg ju bra ut så det behövs inte..

Jag tycker det är en bra regel och klagar inte. Ville mest att vi skulle sluta jämföra och rättfärdiga utredningar för någon kan ju bli påverkad. Tycker det är konstigt att kluckis som också bor i övik inte får ny koll fast det var tidigt. Men kanske var en sol struntar lite i den regel eller något!

Längtar till 28.de :)

• AlexandraViberg

Ja vi får göra det :)

Haha vi såg filmen "pitch perfect" igår, typ musikal.. Jäkla dans i magen då! Hela filmen!

Ja så är damen här med men vi har börjat överlista henne, han får ta i exakt samma vinkel som jag höll handen i innan och väldigt löst så det har blivit några riktigt rejäla nu! Idag fick hon in en super träff så vi båda häpnade! :D

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~