• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • AlexandraViberg

Lindamj: såhär tidigt blir det hälsosamtal, kolla järnvärde kanske och så! I v.10-13 brukar inskrivningen vara. :)

• AlexandraViberg
    Nisse88 skrev 2012-10-17 00:11:20 följande:
    När börjar man få lyssna på hjärtat och så?
    Eftersom de flesta BM inte rekommenderar doppler förrän efter v.18 så tror jag inte innan om det inte verkligen behövs..
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • Valborgs

Min BM ville inte lyssna på hjärtat innan v 25, jag var bara några dagar innan då jag inte känt bebisen och undrade om vi kunde lyssna. Fick tjata lite, men fick tillslut. Hade tankar på att köpa en angelsound förra gången, men blev aldrig av, men nu tar det emot eftersom BM ville vänta så länge senast.

• Valborgs

Bra start på morgonen idag :) bara av att inte ha ätit godis och försökt gå en kort promenad per dag har jag gått ner 2,2kg sen i lördags ;)
    Har mycket att ta av iofs, men försöker äta rätt och röra på mig nu när jag har en till att tänka på i magen, enligt BM är det inga gifter som bildas om man går ner på rätt sätt. Har fått rekommendationen att gå upp max 6kg under graviditeten och allra helst ingenting, vet inte hur det ska gå. Men är väl bara kämpa på.
    Hur mycket tränar ni? Har funderat på att börja på gympa-pass, men får kroppen en chock när man inte tränat det på måndag år? Har knappt rört på mig alls mer än promenader och simning..

• Madelen21

jag tränar inte alls på nåt gym för det är inte min grej.. jag går mycket 2 km till dagis 3 dagar i v

lämna på morgon å hem 4 km
    hämta på em  å hem 4 km så jag går 2,4 mil i v.

är ute mkt å går.

jag vägde 62,2 häromdagen å när jag skrev in mig m mina barn vägde ja 58 bägge ggr

gick upp ca 18 kg båda ggr 

• Hjärtat3

Nän mer än jag som blivit extremt blödig och känslomässig? Tyckte mycket känslighet hängde kvar sen jag fick min son för 11 år sen, men det här e ju löjligt!!

• Valborgs

Ännu har jag inte märkt något av blödigheten, men senast grät jag över allt! Och efter förlossningen var det hemskt, kunde börja gråta bara någon frågade hur jag mådde ;)

• Madelen21

hjärtat 3

ja jag kan känna igen mig i det du skriver :)
    kan bli lessen för ingenting osv :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~