• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • gorek86
    Blåbärssaft skrev 2012-10-16 21:20:55 följande:
    Lino83- jag längtar också väldigt men jag försöker tänka som dig att man faktiskt borde njuta mer! Jag tycker det dessutom är grymt jobbigt att ha hemligheter för mina nära och kära men samtidigt vill jag hålla den här hemligheten just hemlig några veckor till! 

Jag funderar på att köpa något litet till bebisen till helgen. Lite symboliskt och kanske dumt ifall något skulle hända men som AlexandraViberg skriver får man isåfall spara plaggen till nästa varmt efterlängtade bebis!

Jag upplever att den här graviditeten känns så overklig. Jag har väldigt svårt att ta in att jag är gravid. Misstförstå mig rätt, jag är jätteglad att det tog sig och jag är lyckligt lottad att det gick så fort men det känns liksom så overkligt. Kanske blir det mer verkligt när alla omkring en vet och när magen blir synlig.

Hur känner ni? 
    Jag fattar heller inte att jag är gravid, har alltid trott att det kommer att ta lång tid för mig att bli gravid också blir vi det en månad efter p-pillerstoppet! Gissa om jag blev chockad. Är jättelycklig över detta men samtidigt kommer alla tankar om allt, klarar vi detta också vidare? Jag är övertygad om att vi gör det men man får mycket tankar.
  • FrökenX

Hej, kikar in här. Är gravid 3:e barnet. har två tjejer på 2.5 och 1.5 år här hemma redan. Detta är den enda av mina graviditeter som är planerad och blir förmodligen min sista. Att skaffa ett 3:e barn känns som ett väldigt stort steg för oss. Större än det 1:a barnet. Vi har 11 månader mellan våra två tjejer och just nu är jag livrädd att vi tagit oss vatten över huvudet.

• Sömntutan

Alex: Jo visst det är ju sant. Men jag känner ändå att jag vill vänta en stund innan jag börjar att köpa grejer. Dock köpte jag en body med grodor på från me and I i somras. Kunde inte motstå då de hade superrea och jag ändå skulle handla till pojkarna. Så OK, jag ger mig .

• Sömntutan

FrökenX: grattis och välkommen!
    Nog kommer ni och greja det där. Blir säkert tufft i mellanåt, men tänk vad roligt de kommer att ha tillsammans sen. Själv kommer vi att få en sladdis här hemma. Mina pojkar kommer att vara 10 och 8 när den här bebisen föds. Bra eller dåligt? Det kan ju diskuteras.

• AlexandraViberg

Haha! Nåväl jag förstår att majoriteten väntar till efter v.12 iallafall! Men nu när jag är förbi oron för utomkveds så vägrar jag tänka på missfall. Så hittar jag något jag verkligen vill ha så köpet jag! Mycket begagnat pop, senast en svart och vitrandig sovpåse :)

• FrökenX

Sömntutan: Tack! roligt att det inte bara är jag som har flera barn sedan tidigare. Måste läsa lite vad ni skrivit tidigare här i tråden.

• Valborgs

Gorek86 och Blåbärssaft: förstår vad ni menar, jag fick nästan panik när jag plussat med yngsta. Min äldsta var då 10 år och jag hade innan mer eller mindre bestämt att det inte skulle bli några fler barn.

Tills en dag då jag och sambon bestämde att vi ville försöka. 2 veckor senare var jag gravid. Det var en redig bergochdalbana av känslor i början och förstod inte alls hur jag skulle klara att börja om.. Pratade med BM om det flera gånger och hon sa att det är väldigt vanligt att man får såna tankar, även om man planerat det och väntat länge så kan det komma.
    Men man växer in i det hela tiden :) det här är nog första graviditeten jag verkligen njuter i början, trots att det händer att man funderar på hur det ska gå med 18 mån mellan barnen, men man fixar ändå det mesta :)

• LindaMJ

Jag ska ringa till BM imorgon och boka tid, hur många har varit där redan? vad gör man?

• Hjärtat3

Jag hoppar in här oxå! Så jag inte snackar sönder bildtråden. Flört
    Bf 24:e juni med andra barnet. Min sambos 4:e. Jag längtar så tills vi kan berätta för barnen! Dom har tjatat såå länge på oss om ett syskon!  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~