• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • wassan

Vad har ni för. Appar? Har laddar ner några men tog bort de va inget man kunde lita på...

• SunnaLiv
    Valborgs skrev 2012-10-16 15:25:16 följande:
    lillina: Vi behöver oxå syskonvagn, men tycker donkeyn är alldeles för dyr för min smak även om den verkar väldigt bra.
    Haha, mammabyxor används här oxå nu, men syns ju tidigare om man fått barn innan.. här är det mest att jag mår illa om det är något som sitter åt för mycket :)

Kolbodatjej: Vad skönt att allt såg bra ut, har du blödit något mer då? 

SunnaLiv: Välkommen hit :) Vad kul att vi är några stycken som får tätt mellan barnen, men mellantös blir 10 månader idag. Tror inte det är någon fara att amma när man är gravid, men berätta gärna vad din bm säger :) 
    va roligt du me får tätt! det ja oroar mig över är vikten denna gångFörvånad förra gången gick ja upp behagliga 11 kg o slutade på 72kg, dock gick ja bara ner en gång o det va med födseln.Det med att man ammar av sig funkade inte på mig Rynkar på näsan så denna gång e ju startvikten mer än förra gången o som sagt känns som att magen kommer snabbare denna gång iomed att det är andra gången.Vill inte skena iväg nu iomed att ja väger mer denna gång.Min förra graviditet syntes inte magen förrens i v 30! ordentligt.
  • AlexandraViberg
    wassan skrev 2012-10-16 17:38:02 följande:

Haha 6 kg är inte såå mkt..
    Nej, exakt vad bebis, moderkaka och fett för amningen blabla väger. Hoppas på lite mer denna gång då jag gick ner som fan efter förlossningen! Så vill iallafall åstadkomma 10. Men vi går inte upp så mycket i vikt, vi kvinnor i min släkt, mormor gick upp 7 och mamma 10 med första. Med mig gick hon upp något mer förvisso. Men jag är mest lik mormor i kroppen så det blir nog 10 med denna tippar jag på!

Jag äter mer och bättre nu när jag är gravid, men har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Dvs jag kan äta vad fan jag vill utan att öka. Så det är ju inte jätte konstigt att det inte blir mycket annorlunda när jag är gravid.

Men 10 ska jag fan klara! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07
  • wassan
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 17:55:24 följande:
    Nej, exakt vad bebis, moderkaka och fett för amningen blabla väger. Hoppas på lite mer denna gång då jag gick ner som fan efter förlossningen! Så vill iallafall åstadkomma 10. Men vi går inte upp så mycket i vikt, vi kvinnor i min släkt, mormor gick upp 7 och mamma 10 med första. Med mig gick hon upp något mer förvisso. Men jag är mest lik mormor i kroppen så det blir nog 10 med denna tippar jag på! Jag äter mer och bättre nu när jag är gravid, men har alltid haft svårt att gå upp i vikt. Dvs jag kan äta vad fan jag vill utan att öka. Så det är ju inte jätte konstigt att det inte blir mycket annorlunda när jag är gravid. Men 10 ska jag fan klara! :)
    efter en lång kamp kom vårat + | Dotter-07

Ja med tanken på det så...ja jag försår men 10 ska du klara haha ät på nu du måste ära för 2 ;))
  • Pillllan
    Novasmamma02 skrev 2012-10-16 17:40:06 följande:
    Hej tjejer. Läser att ni talar om bebismagar. Jag har rätt knubbig mage så mig kommer det nog Inte att synas på fören i vecka 15-16 kanske. Om inte mer. :( höll på att gå ner i vikt och klarade sju kilo med motion och rätt Kost innan jag blev gravid. Hoppas att jag inte alls Går upp så mkt. Förra grav gick jag upp 16 kg varav 8 kg gick jag ner I början. Har inte fått något värst illamående, förutom när jag har ätit eller druckit kaffe.
    Samma här! Jag kan känna mej svullen men inte att det kan synas något undet mitt fluff Solig
    Jag hoppas också att jag inte kommer gå upp så mycket, detta är ju min första så jag vet ju inte alls hur det blir Gladmen har min syster som "skräck" exempel, hon gick upp 33kg..
  • mytol
    AlexandraViberg skrev 2012-10-16 16:21:49 följande:
    Jag har gått ner 1.5 kg sen jag plussade! Och tagit magbild på 4+0, 5+0 och 6+0.. Ser bara smalare ut.. Jäkla skit kropp vad less jag blir! :P
    Vill ju GÅ upp om än bara lite!

Jag har gått ner 1 kg med sista veckan, men ja e överlycklig Det betyder ju att utan att banta så går ja ner och då kanske de syns lite fortare. Men min viktnedgång kan ju bero på att jag spyr upp allt ja äter
  • mytol

Jag sitter å mår jätteilla å inte sugen på ngn av maträtterna som står på veckans matsedel, vill kräkas bara jag tänker på dom. Det enda jag e sugen på är Toast med philadelphiaost och glass glass glass!! å åter GLASS!

Har beställt grejer av sambon som han ska handla. hoppas han slutar jobba snart bara å kommer hem med grejerna.... 

• Jarnia

Hej alla!

Vecka 6+2 idag och min mage är så uppsvälld och hård så jag mår illa! Usch, det är inte behagligt alls. Känns som jag är sprickfärdig och jag känner mig som att jag är i vecka 30 eller nåt! (Har extra fluff på magen sen innan och nu är den stenhård och putar ut). Hur länge kommer tarmarna vara så här uppblåsta?? Snälla säg att det är en övergående fas... Jag minns inte att det var så här sist. :-/   

• Madelen21

mytol

jag känner som du...
    igår gjorde jag lax å mådde illa av bara lukten... idag gjorde jag älgbiff å inte kunde jag äta det heller..
    men sjukt sugen på chips.. så ja fick be sambon köpa chips :=)
    igår kväll blev  d kladdkaka muffins :) 

• Träz

Hej tjejer..!
    Är det någon av er som inte har så mycket gravsymtom? Jag börjar bli lite orolig.. Jag känner av brösten lite grann, det lixom "bränns", men inge annat..! Kan kännas som mensvärk ibland.. Men annars ingenting..! Bör jag vara orolig..?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~