• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • sofie och laura

Hej alla fina !!!!

Jag har ju gått upp ca 11 kg nästan tolv .. Magen känns gigantisk från att vara smala jag hjäälp hur skall detta sluta..
    Känner mig som en val som en flodhäst grrrr hjälp    ... Känner mig allmänt nja ni vet DRÄKTIG AHHAHAHAHA

• Oreos

Hjälp! Jag har halsbränna och sura uppstötningar så jag mår illa konstant. Har aldrig haft det förr och har ingen aning om vad som hjälper, tips på nått bra som hjälper fort så jag vet vad jag ska be Karln köpa på Coop?

• Maravilhosa

Gaviscon finns på apoteket och för halsbränna/sura uppstötningar. Jag har haft jätte jobbig magkatarr från och till, vilket även lindrat det. finns i flytande och tablett form. Som min Bm sa... det kan man som gravod ta hur mycket man behöver utav.

• flagnell

Skall gå föräldrautbildning som är tre tillfällen med några veckors mellanrum. Utbildningen hålls av Mama mia söder och på plats i deras lokaler.

• ThereseJohansson

Vi tyckte att föräldrautbildningen var lite sådär...handlade om förlossningen och jag tycker nog att man läst om det som blev sagt...men kändes ändå bra att ha vart på den...nästa gång handlar om amning och tror den ger oss lite mer då vi inte är lika pålästa om det...blir nog bra :)

• hea

Jag blev rekommenderad Novaluzid på apoteket. Men det finns olika sorter av halsbränetabl, men jag tycker de är bra. Har testat samarin, men hjälpte inte mig.

• Oreos

Jag skickade han att köpa samarin, får se om det hjälper annars går jag till apoteket imårrn. Tror inte att det finns så mycket mer än samarin på coop?

• Meoow

Ang graviditetspenning - måste den också anmälas till arbetsgivaren 2 månader innan (som med FP) ?

• sofie och laura

Såg en bild På fb där ngn mamma hade lagt en tejpbit över nappen när bebisen hade den i mun... Tejpat fast nappen öber ansiktet VAD fan håller folk på med egentligen ???
    Och detta s´kulle vara ett kul skämt FAN VAD LACK JAG BLIR.

JAG TOLERERAR   INTE SÅNT uschhhhhhhhh ingen normal människa iaf.. Fattar inte vart världen e på väg urk

Har haft en arbetar dag tvätt i tvättstugan sedan stryker   ju jag allt hemma och min rygg känne av det just nu.

imorgon måste jag även ringa lindex då jag köpte jeans tights till bebisen som inte dykt upp blir lite små irriterad av sånt .. och nästa månad har jag min vagn ståendes i rummet ..... wihooo    

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~