• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • MissMe83

Kicklina: men jösses! Låg hon i sängen eller var va hon då? Inte lätt för dig att märka att det är dax när hon inte säger något.
    Fanns ingen hjortronfil i morse *snyft* jätte besviken

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-03 09:38:16 följande:
    Kicklina: men jösses! Låg hon i sängen eller var va hon då? Inte lätt för dig att märka att det är dax när hon inte säger något.
    Fanns ingen hjortronfil i morse *snyft* jätte besviken
    Som tur var låg hon i sängen...

Nu missförstod vi nog varandra tror jag Jag snackade om hjortfilén (middagen på kvällen)...men kom precis på att vi nu gått in i mars månad och då är det nog en annan meny...
    Så du har sprungit runt och letat hjotronfil på frukosten (sorry... ) Det låter grymt gott i och för sig...
    Jag saknade de urgoda croissanterna på vår frukost, fick du smaka dem?

• Pellefanten

Här checkar vi av magsjukan också, dottern vaknade vid 23 å satt i sängen å sa nalle nalle. Då hade hon spytt ner sig nallen och sängen :( blev några till i natt men runt 03 somnade hon ä har inte spytt mer nu.

• Sagolina

Buu för alla snö som kom under gårdagskvällen och natten! Har varit ute och skyfflat snön från 1/3 av infarten, men sedan sade ryggen och höften stop. Hoppas på att jag efter en stunds vilande kan ta tag i det mest akuta. Bara halva infarten blir skyfflad får vi in bilen, så det är målet!

Nu tycker jag att det får vara slut på snöfall! Vill ha vår, tunnare kläder och bar mark! 

• Happymom

Jag skulle vilja måla om hallen och lilla WC:n, samt sätta upp en gardin framför hyllorna som täcker ena väggen därinne. Tyvärr är inte min sambo fixar-typen och jag klarar inte av allt jobb själv just nu (som att flytta på hallmöblerna och dylikt

En annan sak som oroar mig är att jag redan gått upp 13 kg (v.25+5). Gick upp vansinnigt mycket förra gången (och det rann inte av mig, som alla sa att det skulle göra), men var o andra sidan rätt späd innan. Den här gången började jag på en högre vikt, men vill verkligen undvika att hamna på tresiffrigt. I den här takten bådar det inte gott Alla förkylningar och krämpor som gjort att jag inte rört på mig har inte precis hjälpt till och så detta godissug, som gör att jag för tillfället blockerar allt vad vikt och hälsa heter för mig själv *suck*

• fivestepsback

Här kom också magsjukan inatt, dottern spydde fram till 00.30 men sen sov vi alla ostört till 8.30. Hon visar inga tecken på att vara sjuk idag, tack och lov.

• Baby Lei
    Kickilina skrev 2013-03-02 22:34:21 följande:
    Uff, sicken kass barnmorska jag känner mig som efter i natt... Min stackars mamma fick föda ut sitt barn själv i brallorna medan jag bara stod bredvid och pratade med läkarkandidaten som gick bredvid mig... Vissa kvinnor är ju så ruskigt smärttåliga och visar inget som helst sken av att nu är bebin på väg ut, krystar inte ens!. Både kandidaten och jag stod och gapade, fattade ingenting!

Vilken förlossning! Vad tyckte mamman själv efteråt?? Inte så lätt för dig att veta att det var så nära om hon inte visar tecken på smärta.
    Sagolina skrev 2013-03-03 07:00:28 följande:
    Inatt var jag för första gången tvungen att stiga upp och äta en smörgås:P Var så otroligt hungrig att hela magen värkte och var omöjligt att somna om. Kändes konstigt att sitta vid bordet och äta mitt i natten, tror inte jag gjort det någonsin tidigare!

Så var det för mig i början av graviditeten :)
  • MissMe83

Kicklina: ha ha ha åh jag som blev så besviken. Japp vi hade annan meny, fantastiskt god mat!

• regnskogen

Kickiliina - hej! Eftersom det är helg nu, och jag verkligen inte orkar vänta till nästa vecka med att fråga min BM så undrar jag om du kan svaren på mina frågor :)

1. Får man färga håret? Är så himla trött på min vinröda/bruna färg, och vill göra något åt det. Men har inte vågat för att jag vet ingenting om man kan skada barnet på något sätt :p jag vet att färgen inte kan bli som man hade tänkt sig, men det är jag inte så kräsen över..

2. Om man är sjuk, är det vanligt att bebisen i magen är väldigt lugn då? Har varit magsjuk nu i två dagar men nu är det lugnt. Men dessa två dagar har jag varit dödligt orolig över att bebisen har dött eftersom han rörde sig knappt en gång, bara på kvällarna och på morgonen.. Nu rör han sig riktigt mycket, vilket jag är glad över :) men vill bara veta ifall jag skulle bli sjuk igen.

Kram på dig!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~