• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

kickilina: min rygg är också väldigt öm... idag har jag gått å lämnat dottern på dagis 2 km dit och hem 4 km och så hämta igen så 8 km å det känns!!! Ovanpå det fick jag världens ryck här på kvällen å rev ner alla kläder i hallen och rensa bort sånt som inte används mm och sånt som ska slängas...  kan vara bra att ha... dom orden är inte bra... ush... man samlar på sig massa jävla skit å sen ligger deet bara... blää.. nää rensa släng ge bort :) den fasen är jag i nu å det är jäkla skönt :) Ska fortsätta mitt röjj nu :)

• Solrosen82
    monika84 skrev 2013-03-04 17:19:46 följande:
    Zoey är helt underbart tycker jag. Nu är det riktigt roligt och vänta hur lillan ser ut. Helt underbart att ha redan klart det, ifall Kiara inte fungerar kommer vi ta Spencer så men hoppas att Kiara passar till lillan. Ja vi ska flytta till Usa så fort lillan är här. Där ska vi leva och få en till barn om det går.

Skönt att ha namn klart, då återstår ju bara att se om det är en Kiara ni får :) Har ni bott i Sverige länge?
  • Happymom

Solrosen83, tack för påminnelsen! Det glömde jag såklart Kan bara hålla tummarna för att jag slipper kramp inatt.

• Pernilla74

Jo med gravidkroppen känns det som att jag har fått anpassa mig... Jag har ett myom som gör att jag får sammandragningar väldigt lätt. Kan inte lyfta bära eller gå långt, så jag får be dom andra i familjen om hjälp med lyft och så... Och sen har jag problem med min förstoppade mage, men jag fick inolaxol utskrivet av doktorn och tar jag det två ggr om dagen och dricker starkt kaffe två ggr om dagen så verkar det som att magen håller sig hyfsat igång. Läste dock på bipacksedeln att inolaxol inte var så provat på gravida så att man skulle vara försiktig med det så nu är jag orolig... Måste liksom ta nåt för magen för det går inte att vara så förstoppad :( Annars är det ju väldigt härligt med alla sparkar och kullerbyttor i magen :)

• MissMe83

Väntar på att min vårdcentral ska ringa upp mig. Måste ha hjälp med mina foglossningar och min hemska nedstämdhet. Känner mig så gräsligt deppig. Fattar inte varför, vi går igenom något fantastiskt men så är jag ändå så fruktansvärt nere. Känner inte igen mig själv

• Suey

MissMe: kanske kan det räcka med att du får tid till din BM och få höra att du är normal? Jag fick tid förra veckan och det hjälpte faktiskt, plus att jag la upp en samtalstid med min sambo. Gud vad det lättade för båda, vi är som ett helt nytt par efter det. Mycket ligger under ytan, man är inte riktigt sig själv, har ont och humörsvängningar, han kanske inte alltid förstår och båda blir frustrerade. 

Liten uppdatering från mig, vi är mitt i flytt till en drömlägenhet, men det är ju inte helt utan stress, även fast det är roligt. I helgen åkte vi in till förlossningen, jag nojjade att vattnet hade gått. Det sipprade ut lite i taget och spände i livmodern. De gjorde en hjärtkurva på bebis och han mådde så fantastiskt bra i magen, de var helt lyriska och undersökningen på mig visade att allting var helt och intakt. Så, det är flytningar som rinner så... Såå skönt att veta. 

Igår tog jag vägen om H&M och köpte de första kläderna som han förhoppningsvis får på sig hem från BB. Har bestämt mig för att bara njuta och ta det som det kommer. 

• Kickilina
    MissMe83 skrev 2013-03-05 08:51:19 följande:
    Väntar på att min vårdcentral ska ringa upp mig. Måste ha hjälp med mina foglossningar och min hemska nedstämdhet. Känner mig så gräsligt deppig. Fattar inte varför, vi går igenom något fantastiskt men så är jag ändå så fruktansvärt nere. Känner inte igen mig själv
    Har du pratat med din barnmorska om din nedstämdhet? Hade kanske varit bra för dig att få kontakt med någon (kurator eller liknande) via MVC som du får prata med och att du även följs upp efter förlossningen. Det är jättebra att du tar tag i saken!
  • Happymom

MisMe83,
    Jag kan också bli sådär och det kan vara riktigt mörka tankar som kommer.

Några saker som hjälper för mig är dels solsken, så se till att vara ute i ljuset åtminstone en liten stund per dag. D-vitamin kan också hjälpa mot nedstämdhet, så ta gärna tillskott utav det.

Prova någon gravidgympa eller gravidyoga. Träning kan hjälpa lika bra som lyckotabletter vid deppression, så varför inte prova.

Hoppas det känns bättre snart.

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-05 08:51:19 följande:

Kan tänka mig att det måste kännas jobbigt att vara deppig när man väntar på nåt fantastiskt. Men hormonerna styr vi ju inte tyvärr... :( Hoppas du får hjälp av Vc.

Suey: Oj va läskigt att misstänka att vattnet sipprar, skönt att det inte var så :) Härligt att få fixa i en drömlägenhet!

Idag firar vi mannen som fyller 40. :) Så jag tänkte försöka ta det lugnt tills gästerna dyker upp. Dotterns kalas i helgen tog mycket på krafterna ;)
  • MissMe83

Tack allihop för att ni tar er tid att skriva till mig.
    Jag ska till min bm på fred och har läkartid på torsd. Har faktiskt funderat på kurator men har rätt svårt att öppna mig för folk. Igår var jag så nere att jag bara grät, kände tom att jag inte ville ha pojken i magen. Hur sjukt är inte det? Efter 8 års kamp att bli gravid så känner jag så!! Idag är det lite bättre men fortfarande nere. Min man är jätte orolig och tycker det är grymt obehagligt att jag är så annorlunda, det kan jag ju förstå. Jag kan inte förklara mina känslor.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~