• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Solrosen82
    Oreos skrev 2013-03-05 18:50:18 följande:
    Hjälp! Jag har halsbränna och sura uppstötningar så jag mår illa konstant. Har aldrig haft det förr och har ingen aning om vad som hjälper, tips på nått bra som hjälper fort så jag vet vad jag ska be Karln köpa på Coop?

Ramlösa eller Loka hjälpte mig i mina tidigare graviditeter. Men nu till denna gång så fick jag tips om omeprazol och det är guld värt. Har ingen halsbränna när jag äter det.
  • MissMe83

Gulle ni. Orkar inte svara på vad ni skrivit nu men jag har läst allt. Ska som sagt till doktorn på torsdag. Kram
    På er

• Kickilina

Madelen, det enda du skall göra är att skicka in modrskspsintyget! Så blir det kommande barnet inlagd i deras system. Något mer behövs inte. Jag skickade in för snart 1 mån sedan eftersom jag söker havandeskapspenning och igår när jag gick in på mina sidor på försäkringskassan så låg kommande bebis upplagd bland de andra två barnen så att jag skulle kunna plocka ut vanl föräldradagar även på honom!

• cj2

Hur gör man när man söker graviditetspenning?

Har by the way gjort min första vab anmälan någonsin i dag! hoppas det blev rätt, men inte så illa att det är första gången och minsta är tre år!

• Madelen21

kickilina: okej ja å de har ja ju gjort och var in på mina sidor å såg kommande barnet där, men man ska alltså inte skicka in massa nya papper på inkomst mm? men för min del så har inte inkomsten ändrats.. Jag har ju varit hemma med min son sen han blev 1 år och haft vårdnadsbidrag och till hösten börjar han dagis. så jag kommer inte ta ut nån fp förens i augusti. men som jag fattat det kommer jag att få lägsta dvs 225 kr om dagen.

jag ska ta mig i kragen å ringa dit nån dag med alla frågor tror jag... fast ja gruvar mig då kön är oändiig ibland (oftast) Nu snart ska vi bege oss till dagis på utv samtal för dottern. sista utv samtalet på dagis, de ni :) Hon börjar fasen bli stor! F- klass i höst känns sjukt!!! å sen skola :) var tar åren vägen?? jisses :)

• Carrossk

Cj2: det finns särskilda blanketter angående gravpenning. Du skriver helt enkelt ner hur din arbetsdag ser ut och vad som är svårt som gravid. Jag skrev och bifogade ett A4 angående min arbetsdag. Sen behöver man ett intyg från chefen om omplacering. Finns det möjlighet att göra dina arbetsuppgifter lättare så är det något de vill att man gör.

Angående lägsta dagar så har de höjt den summan från och med i år. Så de e på 225kr.

• Tvåönskarblifler

Madelen21: Har varit olika svar om man ska skicka in eller inte. Jag fick som svar att även om du blir gravid inom 18 månader (är visst någon tidsgräns de lagt för att underlätta för dem som skaffar tätt och kanske inte jobbar emellan) efter förra barnet så ska alla papper skickas in igen. Medan någon annan sa att det inte behövs. Därför har jag inte ens brytt mig om att ifrågasätta så jag skickar in allt igen :)

• Hannathu
    Carrossk skrev 2013-03-06 08:49:05 följande:
    Cj2: det finns särskilda blanketter angående gravpenning. Du skriver helt enkelt ner hur din arbetsdag ser ut och vad som är svårt som gravid. Jag skrev och bifogade ett A4 angående min arbetsdag. Sen behöver man ett intyg från chefen om omplacering. Finns det möjlighet att göra dina arbetsuppgifter lättare så är det något de vill att man gör.

Angående lägsta dagar så har de höjt den summan från och med i år. Så de e på 225kr.

Är det inte olika med lägstanivådagarna och den lägsta ersättning man får om man inte har inkomst?
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~