• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

regnskogen: färga håret kan du göra, jag gjorde det i förrgår och har då gjort i båda mina tidigare graviditeter så färga på du :)
    å att bäbisen är lugnare när du är sjuk är nog bara normalt tror jag.. min var också väldigt lugn när jag har varit sjuk i influensan! Så du behöver nog inte oroa dig :) 

• Kickilina
    regnskogen skrev 2013-03-03 12:03:09 följande:
    Kickiliina - hej! Eftersom det är helg nu, och jag verkligen inte orkar vänta till nästa vecka med att fråga min BM så undrar jag om du kan svaren på mina frågor :)

1. Får man färga håret? Är så himla trött på min vinröda/bruna färg, och vill göra något åt det. Men har inte vågat för att jag vet ingenting om man kan skada barnet på något sätt :p jag vet att färgen inte kan bli som man hade tänkt sig, men det är jag inte så kräsen över..

2. Om man är sjuk, är det vanligt att bebisen i magen är väldigt lugn då? Har varit magsjuk nu i två dagar men nu är det lugnt. Men dessa två dagar har jag varit dödligt orolig över att bebisen har dött eftersom han rörde sig knappt en gång, bara på kvällarna och på morgonen.. Nu rör han sig riktigt mycket, vilket jag är glad över :) men vill bara veta ifall jag skulle bli sjuk igen.

Kram på dig!
    Hej på dig med
    Det där med att färga håret säger alla barnmorskor olika. Finns inga egentliga studier som skulle påvisa att det skulle vara skadligt. Men många läkare/barnmorskor råder dock att man inte skall färga håret under graviditet  pga skadliga kemikalier som passerar över via mammans blod till moderkakan sen kan färgen inte bli som man tänkt sig heller under grav. Jag själv färgar håret hos en frisör med ekologiska produkter och tycker det känns extra viktigt under graviditeten.
    Läs reportaget nedan:
    www.tv4.se/kalla-fakta/artiklar/h%C3%B6ga-kemikaliehalter-efter-h%C3%A5rf%C3%A4rgning-4fbff3ed04bf725194009dc6

Bebisen påverkas egentligen inget om du har magsjuka men det är klart om du inte får i dig vätska/mat så kan ju bebin bli lite lugnare eftersom den då inte heller får i sig så mycket energi. Sen har ju bebisen, precis som oss, olika dagar. Vissa dagar är de på G och andra dagar lugnare. När man själv är sjuk och vilar mycket tänker man också mer på vad som händer inne i magen och är mer observant på när det rör sig och när det inte rör sig...
    MissMe83 skrev 2013-03-03 11:47:03 följande:
    Kicklina: ha ha ha åh jag som blev så besviken. Japp vi hade annan meny, fantastiskt god mat!
    Drömmer

• Kickilina
    Baby Lei skrev 2013-03-03 11:43:04 följande:

Vilken förlossning! Vad tyckte mamman själv efteråt?? Inte så lätt för dig att veta att det var så nära om hon inte visar tecken på smärta.
    Så var det för mig i början av graviditeten :)
    Hon var mest glad över att det hade gått så ruskigt fort...(lite för fort enligt mig... )
  • Pellefanten

Jag är helt mör här efter en hel natt med sammandragningar å stenhård mage. Men bebis rör sig som hon/han ska så jag är inte orolig men man bör kanske ringa å rådfråga?

• ThereseJohansson

Varit på kalas hos systersonen som fyller 5år...vi är väldigt taighta så när han ville att jag skulle sitta på golvet och bygga nya lego saker med han så gjorde jag ju givetvis det...fogarna är ju mindre glada nu och har lagt mig med väldans värk...men ser hans glada ansikte när vi byggde..han strykte mig flera gånger på magen och pratade med bebisen...han längtar efter sin första kusin :)

men som sagt när man ser hans min och tänker att snart kommer våran älskade lilla bebis så tar jag mig igenom denna foglossning trots att det gör för jäkla ont!

• Pernilla74

Tänk vad skönt att få en så enkel förlossning ! Jag önskar att jag också fick föda så där enkelt i brallorna ;))

• Valborgs
    sofie och laura skrev 2013-03-04 08:16:09 följande:
    Vilka namn tycker ni är finast : Melissa Alvina, andriana, Nicole, Denice,
    Alvina och Denise är finast :) Melissa är ok, de andra gillar jag inte.
  • Baby Lei
    sofie och laura skrev 2013-03-04 08:16:09 följande:
    Vilka namn tycker ni är finast : Melissa Alvina, andriana, Nicole, Denice,

Jag gillar Alvina bäst av de namnen. Glad
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~