• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Maravilhosa
    Madelen21 skrev 2013-03-06 12:58:06 följande:
    kickilina: ja jag har tagit ut 5 dagar per vecka med sonen men sen från 1 år har jag ju haft vårdnadsbidrag och bara jobbat enstaka kvällar och helger,( är timvikarie) försökt nå fk idag men de går fan inte.. kö på närmare 300 pers som inte minskar å jävla krångel :( får försöka få tag i dom en annan dag ist.

Du har ingen försäkringskassa nära dig annars som du kan besöka och slippa den oändliga telefonkön?
  • Maravilhosa

Det är tråktigt och man önskar att alla kunde få mår bra när de är gravid.. slippa depressioner och så. Jag har själv en bokomliggande ångest, men mår bra nu ...men det har tagit sin tid också. Jag har "verktyg och vet hur jag kan hantera den när den kommer. 

Hoppas ni får den hjälp och det stöd ni behöver *kram*   

• mrshope
    Maravilhosa skrev 2013-03-06 18:24:11 följande:

Det är tråktigt och man önskar att alla kunde få mår bra när de är gravid.. slippa depressioner och så. Jag har själv en bokomliggande ångest, men mår bra nu ...men det har tagit sin tid också. Jag har "verktyg och vet hur jag kan hantera den när den kommer. 

Hoppas ni får den hjälp och det stöd ni behöver *kram*   

Vad skönt att du mår bra nu. Du får gärna dela med dig  om du har några tips hur man hanterar ångest :)
    Jag äter medicin nu vilket inte kanske är det bästa man kan göra när man är gravid, men min läkare sa att det är farligare för både mamman och bebisen om man fortsätter vara deprimerad ... 
  • Madelen21

maravilhosa: nu har jag stått i kö och pratat med dom å fått reda på att min sgi är skyddad, det var tydligen nåt speciellt/undantag vid vårdnadsbidrag så jag kommer få behålla samma sgi som när jag väntade tvåan... skönt då kan man släppa alla tankar å funderingar på det, föresten jag har inboxat dig om det var igår eller idag :) hoppas du ser ser å svarar :)

• Madelen21

valborgs: ja jag har pratat med dom, alltså bör jag få samma sgi som jag hade med nr 2 om jag fattat det rätt. jag behövde inte skicka in några nya uppgifter sa hon utan jag ska vänta på nå papper därifrån som man ska få när man skickat in moderskapsintyget, så jag hoppas det dimper ner i lådan snart.

• MissMe83

Suey: tack för att du delar med dig. För några dagar sedan var jag på väg att säga att jag vill skilja mig. Detta va under en ångest atack och jag vill ju egentligen allt annat än å skilja mig. Hemskt när ångest gör så med en. Jag satte mig ner med mun man igår och pratade om hur jag mår. Han kramade mig och sa att han alltid finns där men han blir rädd att se mig må så dåligt. Han är min klippa. Det jobbiga är att jag inte kan förklara varför jag mår såhär, jag vet ju inte varför

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~