• 1979sandy

ni som inte får sova,,,

Ni andra som inte får sova pga era småttingar, hur gör ni för att "klara" dagen?

En bra natt får jag 6 tim, annars 4-5 och små slummer. Han ( min 7 veckors)  ammar 3 ggr på natten,men bökar och låter nåt enormt så jag kan inte sova samt har svårt att falla i sömn efter att ha ammat honom som tar en stund då hans grepp inte är så bra än.. Han har svårt att komma till ro på dagen också så när han väl sover är det massa annat som ska göras så direkt vila hinns med sådär..

Hur länge klarar man sömnbrist?! Kommer inte kroppen säga stopp till slut?   
    Hur "mår" ni andra som sover dåligt?

Man får hoppas  det vänder med tiden.....de säger det i alla fall!

• Svar på tråden ni som inte får sova,,,
  • Strumpans

Får just nu sova Max 2-3h per natt. Jag försöker vila så fort tillfälle ges. Men visst är man trött.

Fick sova 6h i fredags natt och var som en ny människa ;)

Måste säga att din sömn låter lyxigt ;) men förstår att du inte känner så.

• Pissenisse

Jag tycker att det låter som att du sover bra. Men försök ta en extra tupplur på dagen om du känner dig för trött.

• 1979sandy

Bra natt 6 Tim som sagt och då när sambon kan ta lite när han bökar.. Annars blir det inte mkt.
    Lyckas ni sova på dagen, eller vila kanske hjälper?

Strumpans;hur gör du på dan, du är hemma antar jag? Sover du när bebben sover?

• 1979sandy

Samt att jag lägger mig vid 21 så det är ju inte sammanhängande sömn direkt..:-/...

• Muffins i magen

Min bebis vaknar 2 ggr/timme på natten. Sover endast dagtid om jag är ute och går med vagnen. Jag är rätt förstörd men eftersom jag även har en 4-åring måste jag klara det. Inget att välja på liksom.

• dec2010

Tagga ner kraven på hemmet o annat o passa på att vila en stund när barnet vilar på dagen.

• VärldensbästaH

Vår 3 månaders sover uruselt, vaknade vid 2 inatt och somnade inte om. Storebror är 4 år och hemma med oss förutom 15 timmar i veckan på förskolan- Jag är aptrött verkligen, ont i kroppen och helt slut men jag försöker vila på helgen när sambon är hemma och även kvällar när han kan avlasta...

Säger som ovanstående släpp hem osv just nu och vila dagtid när du kan, det blir bättre!

• 1979sandy

Ja, det är bara att släppa... Förstår inte dom vars bebisar sover hela natten.. Hur avis som helst!!
    Muffins: ja det måste va besvärligt, hur gammal är lillskrutten? Tar pappan nåt om han finns i bilden?

Usch, sitter här nu o ammar o hoppas han somnar vid bröstet, ska störta ned i sängen då o få nån timme om natten blir jobbig. Sambon borta oxå...

Zzz..zzz

• Gurkan

Man klarar det, på något sätt! Min sin är 2,5 och nu vaknar han bara någon gång per natt men det tog två år innan det vände. Innan dess kaunde han vakna var och varannan timme och ibland var han vaken flera timmar på natten. Vi lärde oss att hjälpas åt på nätterna även om det var jag som var föräldraledig. Vi märkte att sonen mådde bäst av rutiner så ville våra vänner umgås på kvällen var de välkomna hem till oss annars umgicks vi gärna dagtid. Vi lärde oss att tacka nej om vi var trötta och var noga med att förklara för våra vänner varför vi inte orkade. Vi har lärt oss att rutiner till trots ta det lugnt och känna efter vad vi orkar. Jag, som mår sämst av sömnbristen, sov när sonen sov på dagarnaoch sparade hushållsarbetet till kvällen när sambon kom hem. Då tog han sonen och umgicks och jag städade/tvätade/vek tvätt i lugnoch ro! Men visstbhar det tärt på oss och vårt förhållande men det har fungerat för vi har pratatmed varandra om vad vi orkar och inte

.
  • 1979sandy

Tack för inlägget! Ja, prata med sambon är ju jätteviktigt! Har redan märkt efter 7 v att man börjar bli annorlunda i tonen när man är så trött...

Det svåra för mig är att få lillen att få ro och sova, mest det som tar min tid på natten. Sen efter nästa amning börjar man om igen..

Svar på tråden ni som inte får sova,,,