1979sandy skrev 2012-10-08 14:05:48 följande:
Ni andra som inte får sova pga era småttingar, hur gör ni för att "klara" dagen?
En bra natt får jag 6 tim, annars 4-5 och små slummer. Han ( min 7 veckors) ammar 3 ggr på natten,men bökar och låter nåt enormt så jag kan inte sova samt har svårt att falla i sömn efter att ha ammat honom som tar en stund då hans grepp inte är så bra än.. Han har svårt att komma till ro på dagen också så när han väl sover är det massa annat som ska göras så direkt vila hinns med sådär..
Hur länge klarar man sömnbrist?! Kommer inte kroppen säga stopp till slut?
Hur "mår" ni andra som sover dåligt?
Man får hoppas det vänder med tiden.....de säger det i alla fall!
6h låter nästan som en dröm! har två 5,5v tvillingpojkar och de äter fortfarande i princip varannan timme... dygnet runt. Vilket gör att en bra natt är jag vaken den halvtimmen det oftast tar för dem att äta, sover ca 1½ tills det är dags att amma igen... ibland somnar vi alla tre under amningen vilket gör att jag halvsitter och slumrar med amningskudden framför mig och pojkarna somnar på den när de käkat klart. Min sambo försöker hjälpa till så gott det går, men amma kan han ju inte. däremot gnället emellan amningen och blöjbyten kan han fixa :)
Får försöka slumra på dagen, men har alltid haft svårt att sova på dagen, hur trött jag än är (förutom under graviditeten!). Men av nån anledning funkar det, ännusålänge... börjar också undra över hur länge kroppen orkar. Men håller hoppet uppe med att det snart blir bättre! Helt plötsligt vaknar vi väl en morgon och de har sovit hela natten! :P
Att börja med sömntabletter tror jag inte är nån bra idé... särskilt inte som man måste vakna till under natter x flera. Man blir lite seg av dom även om man är "vaken" vilket inte jag skulle vilja vara om jag ska ha hand om ett spädbarn, samtidigt som "sömnigheten" ofta kan sitta i även på dagen sen. Men det är ju upp till var och en vad som funkar :P