Det är apjobbigt! Men kroppen vänjer sig på ngt sätt (även om man mår piss ibland).
Min upplevelse e att kroppen tar igen sömnen på så sätt att när man väl får sova lite längre pass
(typ 2-3 h när nu det händer) så återhämtar sig kroppen nästan dubbelt, som att man sovit 6 h.
Känns som att kroppen lite vet vilken situation man är i, och anpassar sig. Finurligt va!
Med detta inte sagt att man är pigg. Jag e nästan aldrig pigg. En treåring (som fortf inte sovit en hel natt! MEN supermkt bättre än hur hon var förr. första året vaknade hon var tjugonde minut, dag som natt, jag var nära psykbryt MÅNGA gånger...) Lillebror är 8 mån o sover bättre än vad hon gjorde, men inte bra precis.. Sover kanske 3 h sammahängande mellan ca 23-01, annars e det uppvak stup i kvarten. Har varit bättre perioder också, så jag hoppas det vänder. Det är APJOBBIGT. Men det blir bättre. Jag ser bara på min dotter Kan HON sova hyfsat hon som jag aldrig trodde skulle sova en timme åt gången, så kommer det fixa sig med lillebror också.
Man får ge det TID. Men som sagt, storasyrran sover fortf inte själv (då vaknar hon o skriker hela tiden) men sover hon bredvid ngn så rör det sig om kanske 3-6 uppvak per natt, snabba, och det är bra...även om man såklart önskade att det skulle vara bättre. Det kommer!! Tur vi är fler som lider (för det är verkligen ett lidande) av sömnbrist.
Jag ser på mig själv tex hur jag blir fulare. Vit, blek, orken är i botten, orkar inte göra ngt "extra", träna e det inte tal om osv osv
Men men, vi får ta igen det sen :)