en bra natt får jag mellan fyra upp till fem timmars sömn, och ja det är skitjobbigt, jag fungerar inte då jag inte får sova så enkelt är det.. men vad ska jag göra? Jag håller på att försöka befästa läggningsrutiner och jag har börjat med minifom för att se om knösigheten lugnar ner sig då jag misstänker att det är luft i magen som stör, framförallt på andra halvan av natten. i övrigt är det ju bara att kämpa på, antar att man orkar det man måste men det är ju som skönt om man får känna sig lite glad och levande oxå, speciellt då man har fler barn..
jag tar nätterna i stort sett själv, jag skickar ner min sabo efter mat om orken tryter, men läggningen och matningarna osv tar jag själv på nätterna, han får hur som helst inte så mycket mer än fem timmar sömn han heller och han måste sova för han är chafför i jobbet.. däremot så lägger jag mig på ef ibland då jag känner att orken tryter och han är hemma, samt att jag ser till att ta mig ut och göra annat då han är hemma, för att samla lite energi och ork från annat håll, brukar vara ute och gå eller fara ut med hästen.. och sen på helgerna så avlastar han mig ännu mer och då har jag oxå ännu mer chans att "sova igen mig".
men det är jobbigt, skitjobbigt ibland, det är ingen dans på rosor att vara bebisförälder men få vågar erkänna det..
min son är fem veckor och är ett nöjt barn, han är bara svår att lägga för natten, kan ta upp till tre timmar samt att han har en tendens till att vara väldigt stånkig, och knösig som du beskriver det på andra halvan av natten, efter matningen på natten, och då går det ju inte att sova då man måste ligga på helspänn..
men det blir ju bättre, och jag brukar försöka tänka att det kunde ju vara sämre oxå, det hade ju kunnat vara ett kolikbarn..