Skuggan80 skrev 2012-10-10 13:23:11 följande:
Känns grymt men ibland är det skönt att höra att någon annan också lider av samma åkomma =) - sömnlöshet!
Har alltid sovit taskigt men just nu håller jag på att lösas upp i bitar...känns det som om även om jag innerst inne förstår att jag kommer att överleva.
Fast jag kommer då att, som någon av er skrev, vara fulare, fetare, blekare och rynkigare.
Vi har en underbar lite plutt på exakt 3 månader idag =)
Och jag är så glad att vi har honom att det inte går att beskriva i ord.
Men...ju äldre han blir desto sämre sover han. Han flaskmatas helt sedan 2-3 veckor tillbaka och har alltid gjort det på nätterna.
Igår natt debuterade hans första förkylning och vi sov inget för han höll på att kvävas lät det som om hela natten.
Han vaknar ca var tredje timme (obs, oavsett hur mycket mat han får! och napp och vaggning hjälper inte istället för mat!) och det tar ett tag för honom att somna plus att han börjar låta, gny och sådant ca 45 min innan han vaknar. Detta blir inte så mycket tid över för mamman...och då måste jag ha en knapp så att jag somnar direkt..men det har jag inte..
Självklart hjälps vi åt, jag och sambo men jag har dåligt samvete för det ju han som behöver fokusera mest på jobbet...måste sluta ha dåligt samvete
Och just idag känner jag att jag inte har något liv...eftersom jag inte vågar köra när jag är så här trött kommer jag ingenstans. Och mitt sätt att överleva är att strunta i allt annat och bara försöka klara av att vara hemma och ta hand om vår ängel. Det är ok ett par månader men i längden blir man deprimerad. För man orkar inte göra något ju,,,,Så det är mitt sätt....
Och hur länge man orkar-det antar jag är individuellt men jag hoppas att kroppen anpassar sig.
Dagarna sover sonen endast 20-30 min i taget och han har alltid haft lite magproblem så det försvårar långa sovstunder....på den tiden hinner jag knappast blunda =)
Men en dag blir det nog bättre. Just nu är jag imponerad av alla som vågar/orkar ha ett barn till :)Du kommer våga/orka! Tro mig! När det blir lite bättre (behöver inte bli hela nätter) så kan suget komma på en till, när man åtminstone får sova hyfsat på nätterna för det mesta. För oss tog det ca 2 år innan vi vågade. Och nu är vi tillbaks på ruta ett igen :)) Fast lillebror sover ändå bättre än storasyrran... bara det!! O hon började sova bättre lite innan två, o gjorde hon det så kommer han göra det :)