• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • magnoliaa

Solrosen: Ja det verkar inte bättre än att alla har sina egna tillvägagångssätt! Vad är tanken att Proveran skall göra? Är inte så insatt i alla behandlingar än. Hur länge har ni försökt?

Ne själva analysen tar inte mer än ett par timmar, men antar att dom skall läsas av någon doktor som i sin tur skall ringa och meddela vidare behandling. Jag är sååååå nervös för att detta inte ska fungera för mig, men försöker att inte gå att tänka på det för mycket.

Visst blir man lite kluven när man både väntar på mensen och samtidigt inte vill ha den!! All denna väntan hela tiden =)

• Solrosen 83

magnoliaa: Proveran ska framkalla mensen så man får en ny start på en cykel. Är idag på cd48 utan varken mens eller äl. Mina cykler har ofta blivit väldigt långa då jag så sällan får äl och då får inte kroppen rätt signaler för att mensen ska komma heller. Proveran i sig har ju inte direkt någon påverkan på möjligheterna att bli gravid men en ny cykel innebär för min del att det åtminstone finns en chans att ett ägg släpper medan jag väntar på att få börja med pergotime. Kommer väl antagligen få äta en kur till med Provera innan jag börjar med pergon sen om det inte mot förmodan blir äl och jag blir gravid eller att mensen kommer av sig själv.

Vi har nu försökt sen sluter på juli 2011 så snart 15 månader. 

• magnoliaa

Solrosen: Okej då förstår jag! Är det första behandlingen med något läkemedel du får eller har du testat något annat tidigare? Funkar den??

• mollisen01

Hej tjejer! Även jag ska påbörja min första pergo-kur nu. Börjar dag 5 vilket blir på fredag. Hoppas verkligen det tar sig för mig och för er alla. Känns skönt med fler som ska genomgå behandlingen samtidigt så man har någon i samma sits att bolla tankar med:)

• Jempan

Börjar med primolut på fredag och sen följer ju ett par dagar innan man kan börja med pergon. Har inga större förhoppningar men är sjukt förväntansfull :D

• Solrosen 83

magnoliaa: Är andra omgången med Provera jag tar nu. När jag började vår utredning och fick konstaterat att jag har PCO fick jag provera utskrivet och började ta det efter jag hade fått bekräftat via blodprov att jag inte hade haft äl den cykeln. Läkaren sa att evenutellt kunde det räcka för att jag skulle få äl av mig själv men troligtvis inte men hon ville ta blodprover runt cd 21 igen för att se innan vi började med något annat. Det funkade så klart inte så nu ska vi gå vidare med pergotime. får ju dock vänta på läkartid nu men fick mer provera så länge för att min cykel inte ska bli så otroligt lång.

Jempan: Är lite nyfiken på primolut då jag själv fått provera. Hur många dagar ska man ta primolut? Proveran jag har fått äter man ju under 10 dagar och sen ska mensen komma efter 2-3 dagar efter man slutat. Går det snabbare med primolut efter som du skriver att du ska börja med pergo ett par dagar efter och den brukar man väl börja med på cd 5? 

• Jempan

Primolut är samma sak i princip, alla blir nog ordinerade olika startdagar med pergon beroende på cykel :)

• Novembersmile

Inväntar 20/10 för att börja på med ny kur primolut nor och sedan dubbeldos pergotime . Verkade inte bli något utav mins blåsor av enkelkur. Nya friska tag :)

• Jempan

Novembersmile; finns en mening med allting, lycka till med nästa kur! :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!