• madeleeneee

Vi som börjar med pergotime under hösten!

Hej!

Har under 1½ års tid försökt få ett syskon till vår tjej utan att lyckats.
    Fick ett plus för snart 4 veckor sen som slutade i missfall.

Ska nu börja med pergotime och är riktigt spänd på detta.
    Avslutar en kur med primolut nor nu för att invänta cykeldag 5 =)

Fler som ska börja nu i dagarna som vill följas åt?

Nu ska de bli ett pluss!!

• Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!
  • Novembersmile
    Jempan skrev 2012-10-16 21:10:03 följande:
    Novembersmile; finns en mening med allting, lycka till med nästa kur! :)

Jo det är väl så. :) det blir när det blir :) men jag kan ju inte sticka under stolen med att jag längtar !
  • gose79

Hej hej. Har snart försökt i 2 år att bli gravid med syskon till vår tjej som är lite drygt 3 år. Ibland känns allt hopplöst och det känns som precis alla runt omkring är gravida. Jag har ju visserligen lillan men ändå.. Började utredning för ca 1 år.sedan och fick då reda på att jag har underproduktion av sköldkörtelhormon. Fick börja äta medicin och låg bra i mina värden i maj men fortfarande inget. Var tillbaka till gyn i slutet av sept och började med enkel kur pergotime samma dag 27/9. VUL visade 2 små ägg ca 10 mm så inte så hoppfullt. Fick dock pos äl-test i lördags men var i Sthlm på tjejträff (bestämt sedan länge) kanske missa tillfälligt denna månad då... Bim om 12 dagar, känns gööörlångt. Skall ta pergotime 1.5 tabl/dag nästa gång. Oj det här blev långt. Sorry. Vill gärna hänga här med er i väntan på ett plus...

• magnoliaa

solrosen: Aah då förstår jag! Då ska jag hålla tummarna för att det blir en tid för dig snart!! Tiden går så sakta när man väntar på något!

Här har jag iaf kommit till att ha tagit andra tabletten pergotime idag! Känns verkligen som att bebisverkstan har blivit "påriktigt" nu. Orolig för biverkningar men än så länge inte känt av trötthet eller något som många andra sägs ha fått som ett brev på posten. Känner möjligen lite molvärk i äggstockarna men det är väl antagligen för mensen är slut, eller så inbillar jag mig bara helt enkelt för att jag så himla gärna vill att det ska fungera! =)

kram till er alla

• Jempan

Hej tjejer. Någon som gjort en spolning av äggledare och blödit 2 dgr efteråt? Jag kanske bör ringa och kolla upp detta? :/
    Sköt om er å ha en bra dag!
    Ps; vart bor ni alla förresten?:)

• Ela85

God morgon! Jag blödde så smått i en vecka efter spolningen! Det ska tydligen va normalt! Men ring om du är orolig! Jag har fått mens idag, så nu blir det snart time för pergotime :)

• magnoliaa

Är det någon som vet hur stor chans det är att bli gravid med pergotime egentligen?

• Ela85

Jempan jag ska börja redan dag 3 å det är ju på fredag!!! För en gångs skull känns det ju riktigt spännande det här och inte bara jobbigt hehe

Magnoliaa jag har sett ngn statistiktråd här på fl kanske kan googla? Men det beror ju på allt vad man har för förutsättningar från början så det är nog svårt att räkna på!

Kul att vi e så många tjejjer!! Skickar en massa positiv energi till er som jag för en gångs skull har över av idag!!!

• Jempan

Reload79: Välkommen! :)
    Ela85; Very spännande :) jag ska genomlida ett par veckor med primoluten, börjar på Måndag den 22 okt och sen 10 dagar med den, förhoppningsvis kommer mensen ett par dagar efter så i början på nov bör det vara dags för min första omgång med pergo :)

Svar på tråden Vi som börjar med pergotime under hösten!