• Anonym (Your Mistress)

Husfridsknull?

Vad tycker ni andra om husfridsknull?
    Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)

www.minasynder.blogspot.se 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Husfridsknull?
  • Anonym (Utan)

Eftersom allt inte handlar om sex och det händer ( tro det eller ej) en hel del bra saker emellan sextjaffset!

Innan dottern föddes hade vi sex nästan varje dag så jag förstår om han tycker det är trist, önskar bara att han kunde förstå varför och avbelasta mig istället för att slänga ur sig att han är orolig för äktenskapet om inte sexlivet bättras. Det är aldrig han som tar initiativ heller så han har aldrig blivit nekad, bara jag som slutat ta första steget!

Det lät som han är ett svin men nej, han är bortsett från från son oförmåga att tänka utanför lådan en fantastisk man! Han älskar sin dotter och är jättebra med henne, bara att jag får ta de "tråkiga" bitarna

• Anonym (Mr Perfect)
    Anonym (Your Mistress) skrev 2012-10-14 22:44:29 följande:
    Husfridsknull för att lätta svartsjukan?
    Jag knullar gärna min fulla sambo när han kommer från krogen för att han inte ska känna att han missade något med en av "bimbona" där.... Om jag var kåt på en stinkande fumlande karl? Nej....

Missade något av bimbona? Ursäkta, men jag tycker ovanstående låter hemskt.

Blir lite rädd av flera inlägg här. Vad lever ni i för förhållanden? Är karlar verkligen så hemska? Skulle själv bli väldigt upprörd om min sambo hade sex med mig av annan anledning än att hon ville själv. När vi var unga så kom jag på henne med att 'fejka' en orgasm när hon var trött, kände att hon inte skulle komma och ville få mig 'nöjd'. Jag blev asförbannad och sade att det är total ärlighet eller inget alls som gäller. Detsamma gäller om man vill ha sex eller inte.

Idealiskt skall ju sex 'komma av sig själv', dvs man är i sånt synk att båda vet när den andra vill och 'det bara händer'. Finns ju mycket som kan komma ivägen för denna idealiska situation dock. Då finns ju inget annat än ärlighet så man inte förvirrar sig in i ett skuldbeläggande och/eller hot och anklagelser som verkar förekomma i tråden. 

Vi hade inte sex ett år efter vårt barn föddes. Sambon hade en svår förlossning och först var det de fysiska som skulle läka, sedan det mentala. Det tog sin tid, men vad fanns det för alternativ? Oberoende hur vi hade det då (det tuffaste hade ju inget med sex att göra) så hade ju hon gått igenom något jag inte kan föreställa mig. Det kom efter ett år så småningom pö om pö. Efter ytterliggare en tid var vi tillbaka till 'det vanliga' sexlivet, och idag har vi bättre sexliv än någonsin. Det har i grund handlat om respekt för varandras känslor och att kunna prata om hur det känns utan att det blir skuldbelagt. Det är bådas ansvar att se till att det blir så.
  • Anonym (Mr Perfect)
    Anonym (Utan) skrev 2012-10-15 08:33:03 följande:
    Eftersom allt inte handlar om sex och det händer ( tro det eller ej) en hel del bra saker emellan sextjaffset!

Innan dottern föddes hade vi sex nästan varje dag så jag förstår om han tycker det är trist, önskar bara att han kunde förstå varför och avbelasta mig istället för att slänga ur sig att han är orolig för äktenskapet om inte sexlivet bättras. Det är aldrig han som tar initiativ heller så han har aldrig blivit nekad, bara jag som slutat ta första steget!

Det lät som han är ett svin men nej, han är bortsett från från son oförmåga att tänka utanför lådan en fantastisk man! Han älskar sin dotter och är jättebra med henne, bara att jag får ta de "tråkiga" bitarna
    Det är 'lustigt' hur man kan klaga på låg sexfrekvens om man inte ens tar initiativet själv...

Vad menade du med "han har tummen mitt i handen när det gäller vår dotter" i ditt förra inlägg ovanför förresten? Känns som det går stick i stäv med det jag citerar ovan. Eller är det två olika döttrar?
  • Anonym (Mr Perfect)
    Anonym skrev 2012-10-14 13:17:36 följande:
    Men vilken man vill ha sex med någon som bara ställer upp, som toccata skriver är det ju inte speciellt kul. Inte undra på att så många mänär missnöjda med sexlivet om ni kvinnor ställer upp på sex såsom nu gör. Varför inte ha sex när ni är kåta istället?

Jag tror att de som är missnöjda med sexlivet utan en aning om hur de skall gå tillväga för att lösa det, till stor del är samma män som får sex trots att deras partners inte är sugna. Tror det finns ett starkt samband mellan de 'tjatande' männen och de som får sex utan att partnern vill.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 06:37:22 följande:
    Det har hänt att jag har gått ut i regnet och handlat choklad till min älskade fru trots att jag verkligen inte hade lust. Inte för att undvika bråk utan för att hon verkligen var sugen. Eftersom hon är viktig för mig och jag bryr mig om henne så gör jag ibland uppoffringar och sätter hennes behov före mina egna. Detta gör vi båda två, på lite olik sätt, så det finns en ömsesidighet. Troligen är jag något mer uppoffrande rent generellt men vem räknar? Skulle hon alltid vara egoistisk och bara prioritera sina egna behov hade jag nog tröttnat till slut. Ingen av oss gör något om man verkligen inte vill eller upplever det direkt obehagligt. Oftast blir man (hemma hos oss) glad av att få göra något fint och osjälviskt för sin älskade. Ja, det har nog hänt att vi haft sex trots att hon egentligen inte var jättesugen. Hon har då gjort det med ett leende, generöst och njutit av närheten och min njutning.

Jaha jag visste inte att det gick att jämföra äpplen och päron.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 14:42:29 följande:

Jaha jag visste inte att det gick att jämföra äpplen och päron.
    Jodå, det gör det. Be nån lite smartare i din närhet förklara så kanske du begriper sambandet.. ;)
    Ledtråd: Det handlar om att sätta någon annans behov före sina egna, samt att göra något för någon man älskar.

De få gånger det har hänt (väldigt sällan) att hon har gett mig njutning utan att egentligen själv vara sugen har hon gjort det gärna och njutit av närheten även om hon kanske inte var kåt. Det har då inte handlat om samlag utan smekningar, i sällsynta fall oralt (om det kändes rätt för henne). Det har inte handlat om tjat eller tvång (varken uttalat eller underförstått) och båda har upplevt det som en mysig stund. Inte så stor skillnad mot att man ibland masserar den andra för att man har nån stel muskel/rygg eller så..

Detta skulle aldrig hända om vår relation varit som en del beskriver den ovan; dvs. att mannen (i de fallen) är ett egoistiskt svin utan empati, omtanke eller någon som helst känsla för sin kvinnas behov.

Men jag tycker det är viktigt att inte heller upphöja sexuella handlingar inom äktenskapet till något så extremt och väsensskilt att man måste vara sprängkåt och plaskvåt för att tänka sig att "släppa till". Det finns väldigt många kärleksfulla handlingar man kan göra utan att vara upphetsad själv - och om känns rätt är det inga fel i det alls.
    En fungerande relation innehåller både äpplen och päron - och båda måste dela med sig. Det går inte att förvänta sig en massa äpplen av partnern men sitta och snåla med "sina" päron.. Då kraschar det.

Capish? Flört
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:21:55 följande:
    Jodå, det gör det. Be nån lite smartare i din närhet förklara så kanske du begriper sambandet.. ;)
    Ledtråd: Det handlar om att sätta någon annans behov före sina egna, samt att göra något för någon man älskar.

De få gånger det har hänt (väldigt sällan) att hon har gett mig njutning utan att egentligen själv vara sugen har hon gjort det gärna och njutit av närheten även om hon kanske inte var kåt. Det har då inte handlat om samlag utan smekningar, i sällsynta fall oralt (om det kändes rätt för henne). Det har inte handlat om tjat eller tvång (varken uttalat eller underförstått) och båda har upplevt det som en mysig stund. Inte så stor skillnad mot att man ibland masserar den andra för att man har nån stel muskel/rygg eller så..

Detta skulle aldrig hända om vår relation varit som en del beskriver den ovan; dvs. att mannen (i de fallen) är ett egoistiskt svin utan empati, omtanke eller någon som helst känsla för sin kvinnas behov.

Men jag tycker det är viktigt att inte heller upphöja sexuella handlingar inom äktenskapet till något så extremt och väsensskilt att man måste vara sprängkåt och plaskvåt för att tänka sig att "släppa till". Det finns väldigt många kärleksfulla handlingar man kan göra utan att vara upphetsad själv - och om känns rätt är det inga fel i det alls.
    En fungerande relation innehåller både äpplen och päron - och båda måste dela med sig. Det går inte att förvänta sig en massa äpplen av partnern men sitta och snåla med "sina" päron.. Då kraschar det.

Capish? Flört
    Haha nej inte "capish". Kul att det fungerar för er, men det fungerar långt ifrån för alla. Ställer jag upp på sexuella handlingar utan någon som helst lust så minskar min sexlust på sikt och så tror jag det är för många. Visst kan jag ha sex om jag inte är sprängkåt, men bara "lite sugen" men att ställa upp på sexuella aktiviteter med 0 % lust fungerar inte för mig. När jag har sex när jag är "lite sugen" blir sexet tråkigt, jag känner inte så mycket, får inte ut något av det helt enkelt, kunde lika gärna ha legat och kramats. De gånger jag har haft sex när jag bara är "lite sugen" så har det dröjt längre mellan sexakterna än om jag har sex när jag är KÅT.

Som sagt, det fungerar för er, men långtifrån fungerande för alla.   
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:27:57 följande:
    "..får inte ut något av det helt enkelt..."
    Tror det är det här som är nyckeln.. Inget fel i det men det är en extremt egoistisk hållning och där funkar jämförelsen i att gå och handla i regn och rusk, lämna soffan och en champions league-match för att göra något för den jag älskar.
    Vad för jag ut av det..?
    Ja, inget omedelbart för egen del. Det är en uppoffring, något jag för för att visa min kärlek till den jag älskar. Det jag får ut av det är att få uppleva hennes glädje. Vilket även gör mig glad - även om jag inte ens var sugen på choklad själv..

Kanske är det ett lite modernare sätt att se på relationer, inbillar mig att det är vanligare bland ungdomar - men kan inte vara helt säker. Man måste få sina egna behov tillfredsställda annars är det ingen idé att göra något (för någon annan).
    Min fru har inte fått ut något sexuellt av att tillfredsställa mig, men hon har upplevt en närhet och känt att det är mysigt, skönt att se sin älskade njuta så.. Om man betraktar relationen på det sättet, att ge - och ta - så kanske man kan se bortom sin egen egoistiska njutning när man ger sin tid och sin närhet till sin älskade..?

Ska sägas att vi aldrig haft samlag när hon inte var sugen, det skulle vara direkt obehagligt och är inget jag hade önskat heller.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:42:07 följande:
    Tror det är det här som är nyckeln.. Inget fel i det men det är en extremt egoistisk hållning och där funkar jämförelsen i att gå och handla i regn och rusk, lämna soffan och en champions league-match för att göra något för den jag älskar.
    Vad för jag ut av det..?
    Ja, inget omedelbart för egen del. Det är en uppoffring, något jag för för att visa min kärlek till den jag älskar. Det jag får ut av det är att få uppleva hennes glädje. Vilket även gör mig glad - även om jag inte ens var sugen på choklad själv..

Kanske är det ett lite modernare sätt att se på relationer, inbillar mig att det är vanligare bland ungdomar - men kan inte vara helt säker. Man måste få sina egna behov tillfredsställda annars är det ingen idé att göra något (för någon annan).
    Min fru har inte fått ut något sexuellt av att tillfredsställa mig, men hon har upplevt en närhet och känt att det är mysigt, skönt att se sin älskade njuta så.. Om man betraktar relationen på det sättet, att ge - och ta - så kanske man kan se bortom sin egen egoistiska njutning när man ger sin tid och sin närhet till sin älskade..?

Ska sägas att vi aldrig haft samlag när hon inte var sugen, det skulle vara direkt obehagligt och är inget jag hade önskat heller.

Jag måste skilja på sex och andra saker, då sex för mig handlar om kåthet, lust och att få njutning. Jag får annars minskad sexlust. Nu jämför du äpplen och päron igen och för mig går det inte att jämföra de två. Jag måste skilja på äpplen och päron. I hela ditt inlägg jämför du äpplen och päron, så jag har inte så mycket mer att tillägga och säger kul att det fungerar för er, men det skulle ALDRIG fungera för mig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:48:44 följande:

Jag måste skilja på sex och andra saker, då sex för mig handlar om kåthet, lust och att få njutning. Jag får annars minskad sexlust. Nu jämför du äpplen och päron igen och för mig går det inte att jämföra de två. Jag måste skilja på äpplen och päron. I hela ditt inlägg jämför du äpplen och päron, så jag har inte så mycket mer att tillägga och säger kul att det fungerar för er, men det skulle ALDRIG fungera för mig.
    förstod det på ditt förra inlägg och tycker det låter som en tråkig och lite egoistisk hållning. Att inte kunna smeka och massera sin partner för att man själv inte är kåt.. Inser att det är olika men är glad att inte alla är så.
    Vid något enstaka fall under alla år har jag kunnat få möjligheten att återgälda detta (då jag varit för trött för sex själv) och det har känts fantastiskt att kunna få ge någon njutning utan att ta emot någon själv.
    - Ett osjälviskt givande som ger mycket på andra plan.

Nej, det är inte äpplen och päron - det är frukten av en ömsesidig och osjälvisk hållning i en lycklig relation.
Svar på tråden Husfridsknull?