• Anonym (Your Mistress)

Husfridsknull?

Vad tycker ni andra om husfridsknull?
    Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)

www.minasynder.blogspot.se 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Husfridsknull?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:56:11 följande:
    förstod det på ditt förra inlägg och tycker det låter som en tråkig och lite egoistisk hållning. Att inte kunna smeka och massera sin partner för att man själv inte är kåt.. Inser att det är olika men är glad att inte alla är så.
    Vid något enstaka fall under alla år har jag kunnat få möjligheten att återgälda detta (då jag varit för trött för sex själv) och det har känts fantastiskt att kunna få ge någon njutning utan att ta emot någon själv.
    - Ett osjälviskt givande som ger mycket på andra plan.

Nej, det är inte äpplen och päron - det är frukten av en ömsesidig och osjälvisk hållning i en lycklig relation.

Nej det är inte en tråkig och egoistisk hållning. För att behålla min sexlust så måste jag skilja på äpplen och päron. Skulle jag inte göra det så skulle jag få minskad sexlust på sikt och min partner skulle få ännu mindre sex och det tror jag inte att han skulle vilja. Jag vill inte heller bli av med min sexlust. Dessutom så vill inte min kille att jag ska ställa upp på sex, han får inte ut något av det. Har stött på killar som vill att man ska ställa upp, sådana killar får jag aldrig några starkare känslor för, sånt äcklar mig faktiskt.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 15:56:11 följande:
    förstod det på ditt förra inlägg och tycker det låter som en tråkig och lite egoistisk hållning. Att inte kunna smeka och massera sin partner för att man själv inte är kåt.. Inser att det är olika men är glad att inte alla är så.
    Vid något enstaka fall under alla år har jag kunnat få möjligheten att återgälda detta (då jag varit för trött för sex själv) och det har känts fantastiskt att kunna få ge någon njutning utan att ta emot någon själv.
    - Ett osjälviskt givande som ger mycket på andra plan.

Nej, det är inte äpplen och päron - det är frukten av en ömsesidig och osjälvisk hållning i en lycklig relation.

FÖr DIG är det inte äpplen och päron, men för mig är det det. Du måste skilja på vad DU tycker och inte skriva generellt att "nej det är inte äpplen och päron" lätt att missförstå annars.
  • Anonym (Utan)
    Anonym (Mr Perfect) skrev 2012-10-15 09:34:15 följande:
    Det är 'lustigt' hur man kan klaga på låg sexfrekvens om man inte ens tar initiativet själv...

Vad menade du med "han har tummen mitt i handen när det gäller vår dotter" i ditt förra inlägg ovanför förresten? Känns som det går stick i stäv med det jag citerar ovan. Eller är det två olika döttrar?

Tex den enda gång han gått upp på morgonen för jag skulle få sova...han kom tillbaka efter 20 min och kliade sig i skallen och frågade om hon typ skulle äta eller nåt...jag gick upp ist!
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-10-15 16:00:58 följande:
    FÖr DIG är det inte äpplen och päron, men för mig är det det. Du måste skilja på vad DU tycker och inte skriva generellt att "nej det är inte äpplen och päron" lätt att missförstå annars.

Ok, låt oss vara överens om att vi tycker olika. Du tycker det är olika saker (äpplen och päron) medan jag tycker det är egoistiskt att endast göra något för den man älskar om man "får ut något" själv. jag har inga problem att acceptera att vi tycker olika där och är väldigt väldigt glad att min fru har har delat min syn på kärlek och omtanke i relationen.
  • Anonym (Your Mistress)

Mycket blandad respons. Tycker det är jätte intressant att läsa det ni skriver och jag tycker att alla som skriver har en stark poäng.

För mig skulle det kännas kränkande och utnyttjande med sexuella handlingar som är ensidig.
    För mig ska sexuella handlingar handla om ömsesidig njutning och kärlek/lust.
    Jag tror inte att någon egentligen mår riktigt bra av att gå med på saker för sin partners skull.

Det kan låta som att det är egoistiskt att inte ge sin partner njutning för att man själv inte vill.
    Jämförelsen jag läst tidigare om att "men jag gick ut i regnet för att köpa chokad till henne" köper jag inte.

Det är JÄTTE fint gjort. MEN det går inte att jämföra med en sexuell handling.
    Sex är känsligt och handlar om någonting två parter har tillsammans och inte en gest med matlagning, köpa choklad, ge massage, tappa upp ett bad och ett glas vin eller annan uppvaktning.
    Uppvaktning och sexuella handlingar är iallafall för mig två helt skilda saker.
    Att ge sex som en god gärning känns inte som en god gärning.

Samma sak att ställa upp på saker i sängen som man egentligen inte vill.

Låt säga att jag avskyr analsex (oavsett om det är sant eller inte).... Är det då kärleksfullt av mig att låta honom stoppa den i baken på mig trotts att jag inte vill? Är det någonting som gynnar relationen och är kärleksfullt?

Jag tycker inte det....

www.minasynder.blogspot.se
    www.minasynder.se 

• Anonym (Your Mistress)

Över 30% ser husfridsknull som ett +.
    Fler som vill dela med sig av sina tankar?
    Är nyfiken på om jag är helt ute och cyklar i min tankebana!!! 

• Anonym (C)

Det kanske handlar om vilken inställning man har till sex också. När jag läser dina inlägg TS, så får jag intrycket av att du tycker att det är en väldigt "stor grej".

Och det är det ju för mig också, till viss del. Men efter att ha varit gifta i 10 år så är det liksom en del av vardagen, och ingenting som påverkar mig sådär jättemycket. Naturligtvis vill jag inte att min man tvingar sig på mig. Men att ha sex när jag egentligen hellre tar ett bad ser jag helt enkelt inte som en så mycket större uppoffring än att låta min man ta sovmorgon när vi båda varit ute och festat dagen innan, eller sköta nattningen av våra barn trots att det egentligen inte är min tur.

Sex med min man är inte alltid en "big deal" helt enkelt. Att ha sex när jag inte har lust är ingenting som påverkar mig negativt, mer än att jag förlorar lite tid på det och går miste om ensamtid, kanske.  

• Anonym (Your Mistress)
    Anonym (C) skrev 2012-10-15 22:23:02 följande:
    Det kanske handlar om vilken inställning man har till sex också. När jag läser dina inlägg TS, så får jag intrycket av att du tycker att det är en väldigt "stor grej".

Och det är det ju för mig också, till viss del. Men efter att ha varit gifta i 10 år så är det liksom en del av vardagen, och ingenting som påverkar mig sådär jättemycket. Naturligtvis vill jag inte att min man tvingar sig på mig. Men att ha sex när jag egentligen hellre tar ett bad ser jag helt enkelt inte som en så mycket större uppoffring än att låta min man ta sovmorgon när vi båda varit ute och festat dagen innan, eller sköta nattningen av våra barn trots att det egentligen inte är min tur.

Sex med min man är inte alltid en "big deal" helt enkelt. Att ha sex när jag inte har lust är ingenting som påverkar mig negativt, mer än att jag förlorar lite tid på det och går miste om ensamtid, kanske.  
    Det låter rimligt!
    Det kan säkert vara så efter många negativa sexuella erfarenheter! 
  • Skogsmulla
    Anonym (Utan) skrev 2012-10-13 21:25:45 följande:
    Röstade hemskt eftersom jag just nu är den utan lust! Fick barn för 9 månader sen, min man är inte särskilt delaktig, ger mig inte så mkt psykisk tillfredsställelse och är ganska plump i sina uttryck ang sexlivet... Han får det att framstå som vi aldrig ligger fast vi gör det minst en gång i veckan, hotar med skilsmässa osv om det inte bättras...han verkar tro att det tänder mig eller nåt...

Nu får han husfridsknull 2-3 ggr till i veckan då han knappt bryr sig om att få mig våt eller att göra det skönt för mig :( jag fick sy 4 ytte pytte stygn men dom svider när de e för torrt.

Jag har 10 kg kvar sen förlossningen att gå ner och jag känner mig allt annat än sexig! Ammar fortfarande motvilligt och har stora fladdriga bröst och sömnen är ett fenomen jag knappt minns...(han har inte gått upp en endaste morgon sen hon föddes) men sex måste han ju få...suck!

HERREGUD! Tacka ja till skilsmässan och sätt press tillbaka så får du se vad som händer.
  • Anonym (Your Mistress)
    Skogsmulla skrev 2012-10-15 22:35:51 följande:

HERREGUD! Tacka ja till skilsmässan och sätt press tillbaka så får du se vad som händer.

WORD! 
Svar på tråden Husfridsknull?