Husfridsknull?
Vad tycker ni andra om husfridsknull?
Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)
www.minasynder.blogspot.se
Vad tycker ni andra om husfridsknull?
Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)
Mycket blandad respons. Tycker det är jätte intressant att läsa det ni skriver och jag tycker att alla som skriver har en stark poäng.
För mig skulle det kännas kränkande och utnyttjande med sexuella handlingar som är ensidig.
För mig ska sexuella handlingar handla om ömsesidig njutning och kärlek/lust.
Jag tror inte att någon egentligen mår riktigt bra av att gå med på saker för sin partners skull.
Det kan låta som att det är egoistiskt att inte ge sin partner njutning för att man själv inte vill.
Jämförelsen jag läst tidigare om att "men jag gick ut i regnet för att köpa chokad till henne" köper jag inte.
Det är JÄTTE fint gjort. MEN det går inte att jämföra med en sexuell handling.
Sex är känsligt och handlar om någonting två parter har tillsammans och inte en gest med matlagning, köpa choklad, ge massage, tappa upp ett bad och ett glas vin eller annan uppvaktning.
Uppvaktning och sexuella handlingar är iallafall för mig två helt skilda saker.
Att ge sex som en god gärning känns inte som en god gärning.
Samma sak att ställa upp på saker i sängen som man egentligen inte vill.
Låt säga att jag avskyr analsex (oavsett om det är sant eller inte).... Är det då kärleksfullt av mig att låta honom stoppa den i baken på mig trotts att jag inte vill? Är det någonting som gynnar relationen och är kärleksfullt?
Jag tycker inte det....
www.minasynder.se
Över 30% ser husfridsknull som ett +.
Fler som vill dela med sig av sina tankar?
Är nyfiken på om jag är helt ute och cyklar i min tankebana!!!
Det kanske handlar om vilken inställning man har till sex också. När jag läser dina inlägg TS, så får jag intrycket av att du tycker att det är en väldigt "stor grej".
Och det är det ju för mig också, till viss del. Men efter att ha varit gifta i 10 år så är det liksom en del av vardagen, och ingenting som påverkar mig sådär jättemycket. Naturligtvis vill jag inte att min man tvingar sig på mig. Men att ha sex när jag egentligen hellre tar ett bad ser jag helt enkelt inte som en så mycket större uppoffring än att låta min man ta sovmorgon när vi båda varit ute och festat dagen innan, eller sköta nattningen av våra barn trots att det egentligen inte är min tur.
Sex med min man är inte alltid en "big deal" helt enkelt. Att ha sex när jag inte har lust är ingenting som påverkar mig negativt, mer än att jag förlorar lite tid på det och går miste om ensamtid, kanske.