• Anonym (Your Mistress)

Husfridsknull?

Vad tycker ni andra om husfridsknull?
    Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)

www.minasynder.blogspot.se 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Husfridsknull?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-11-13 17:45:39 följande:
    Men nej, du kan ju inte pressa henne. Hon ska inte lova något. Men vädja till att hon åtminstone försöker, för din skull. Det är ju ert samliv ni försöker rädda.
    Ge henne massor av ensamtid.

Och om hon skäms för onani - fråga henne ingenting om det under tiden. Insinuera inget heller.
    Att hålla på och fråga om hennes onani och insinuera saker för att visa att du tänker på det, förstärker bara bilden av dig som pressande sexgalning. Låt det bli hennes fristad som hon slipper press (dig) i. Hennes ensak.
  • Karl71
    Anonym skrev 2012-11-13 17:45:39 följande:
    Men nej, du kan ju inte pressa henne. Hon ska inte lova något. Men vädja till att hon åtminstone försöker, för din skull. Det är ju ert samliv ni försöker rädda.
    Ge henne massor av ensamtid.

Och om hon skäms för onani - fråga henne ingenting om det under tiden. Insinuera inget heller.
    Visst - inga krav på kvinnan.  Bara på mig.  Ni systrar håller ihop

Ursäkta om jag låter gnällig men det känns som om många anser det är mig det är fel på som vill vara intim med den jag älskar och gett 20 år av mitt liv till och att jag liksom får hundhuvudet för att min fru kopplat bort tanken att ha sex efter det att hon nått sina mål med relationen...

Men ok, jag är fortfarande med på vägen.   Innan jag går med på hela idén måste jag bara hitta något lämpligt projekt att gräva ner mig i.    Kanske en ny altan eller helrenovering av vårt badrum?  ...
    Anonym (hell no) skrev 2012-11-13 17:46:19 följande:
    Normal libido? Det spänner ju över ett mycket stort intervall. ...eller är "normalt" 3 gånger i veckan kanske? Är man onormal annars? 

Liknelsen med mat  haltar, för den kan man inte vara utan. Du dör av svält. Du dör inte av att vara utan sex. 
    Kommentar:   "Hell no" är helt klart en kvinna som saknar sexdrift...
    Anonym (hell no) skrev 2012-11-13 17:46:19 följande:
    Normal libido? Det spänner ju över ett mycket stort intervall. ...eller är "normalt" 3 gånger i veckan kanske? Är man onormal annars? 

Liknelsen med mat  haltar, för den kan man inte vara utan. Du dör av svält. Du dör inte av att vara utan sex. 
    - Visst.    I min ringa mening är hög libido någon som jagar sex dagligen.   Att längta efter sin partners närhet 1-2 ggr i veckan kan jag inte se som någon nymfo precis men det kanske jag är i dina ögon?

Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Anonym
    EvilEye skrev 2012-10-21 12:56:51 följande:
    Vad innebär husfridsknull, mer exakt?
    Att du ställer upp på sex för husfridens skull. För att ingen ska bli ledsen eller för att du ska slippa tjat och tjafs. 
  • Karl71
    Anonym skrev 2012-11-13 18:11:40 följande:
    Att du ställer upp på sex för husfridens skull. För att ingen ska bli ledsen eller för att du ska slippa tjat och tjafs. 
    Tror båda könen håller med om att detta inte är någon långsiktig lösning 2012.  Kanske en framkomlig väg i början av 1900 talet men i min ringa mening kan jag inte släppa tanken på VARFÖR ena parten inte VILL.   Vad ligger bakom? Vad kan JAG som den i förhållandet som emellanåt är mottagare av husfridsknullet göra för att det ska bli ömsesidig åtrå och inte bara från ena sidan.

Förr var det vanligt att det mest var kvinnan som stod för husfridsknullet men att döma av diverse trådar här på FL är det nästan lika vanligt med män som tappar lusten numera.

/K 
    Definitionen av galenskap är att göra samma sak om och om igen och förvänta sig ett annat resultat.
  • Anonym (husfrida)

Att ställa upp någon enstaka gång då och då för husfridens skull är väl en sak, dock
    inte om man gör det trots att man känner ren motvilja! (det vill förhoppningsvis inte ens partner heller)
    Utan de gånger när sex känns lite likgiltigt,
    Dock har dessa få gånger jag gjort detta för det mesta slutat med att jag kommit igång också
    men som sagt, det får inte bli så att någon måste bita ihop eller känna sig tvingad och sen
    lida undertiden, i de fallen är husfridsknull HEMSKT
    Röstade dock på "varken eller"

• Anonym (hell no)
    Karl71 skrev 2012-11-13 17:59:15 följande:
    Visst - inga krav på kvinnan.  Bara på mig.  Ni systrar håller ihop

Ursäkta om jag låter gnällig men det känns som om många anser det är mig det är fel på som vill vara intim med den jag älskar och gett 20 år av mitt liv till och att jag liksom får hundhuvudet för att min fru kopplat bort tanken att ha sex efter det att hon nått sina mål med relationen...

Men ok, jag är fortfarande med på vägen.   Innan jag går med på hela idén måste jag bara hitta något lämpligt projekt att gräva ner mig i.    Kanske en ny altan eller helrenovering av vårt badrum?  ...

Kommentar:   "Hell no" är helt klart en kvinna som saknar sexdrift...

- Visst.    I min ringa mening är hög libido någon som jagar sex dagligen.   Att längta efter sin partners närhet 1-2 ggr i veckan kan jag inte se som någon nymfo precis men det kanske jag är i dina ögon?

...menar att normalspannet generellt sett är väldigt brett. Tex någon gång i kvartalet till någon gång varje dag. ...sedan har varje individ sin egen tolkning av vad normalt är just för den. 

• Karl71
    Anonym (hell no) skrev 2012-11-13 19:40:39 följande:
    ...menar att normalspannet generellt sett är väldigt brett. Tex någon gång i kvartalet till någon gång varje dag. ...sedan har varje individ sin egen tolkning av vad normalt är just för den.   

Nej jag talar för alla män i sverige nu. Normalt sexliv är ca 2 ggr i veckan. Bra sexliv - 3 till 4 ggr i veckan och jag-tror-jag-dött-o-kommit-till-himmelriket-sexliv; dagligen. Sist har vi himmelskt sexliv + Anna Anka som sade sig servera en avsugning ovanpå allt varje frukost....
  • Karl71

Skämt åsido Hell no, det finns egentligen inget som heter "normalt sexliv" eftersom det bara skapar prestationsångest och är högst individuellt. Så jag säger så här; Jag blir personligen på bättre humör om vi har tillfälle att ha sex ett par ggr/veckan men har lärt mig leva med mindre än så.... Mvh K

• Ellan92

husfridsknull existerar inte här

• P30

Det där om att ta en paus från sex låter säkert praktiskt i en del öron. Om man kikar på vad relationsexperter som bygger på forskning rekommenderar så brukar det kanske snarare vara så att man SKALL ha sex med varandra, men inte som man brukar:

En period med bara kramar och närhet.
    En period med sex men utan penetration.
    En period med sex med förutbestämda intervaller. 

Så har jag tolkat de vanliga råden. Mycket av det är förstås baserat på att trots att alla människor fungerar helt olika är det generellt så att kvinnor får mindre sexlust ju mindre sex de har och män får mer sexlust ju mindre sex de har.

Att då tro att man kan bota en försvunnen sexlust genom att sluta ha sex, det är väl som att deffa med bara godis - det finns säkert sådana det fungerar för, men de är inte många.

Jag förstår faktiskt inte varför man inte söker professionell hjälp när man har problem av den här magnituden. Den part som vägrar parterapi borde bara få ut 10% i den oundvikliga bodelningen. 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
Svar på tråden Husfridsknull?