Husfridsknull?
Vad tycker ni andra om husfridsknull?
Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)
www.minasynder.blogspot.se
Vad tycker ni andra om husfridsknull?
Är supernyfiken på om jag är pryd eller inte ;)
www.minasynder.blogspot.se
Att ställa upp någon enstaka gång då och då för husfridens skull är väl en sak, dock
inte om man gör det trots att man känner ren motvilja! (det vill förhoppningsvis inte ens partner heller)
Utan de gånger när sex känns lite likgiltigt,
Dock har dessa få gånger jag gjort detta för det mesta slutat med att jag kommit igång också
men som sagt, det får inte bli så att någon måste bita ihop eller känna sig tvingad och sen
lida undertiden, i de fallen är husfridsknull HEMSKT
Röstade dock på "varken eller"
Skämt åsido Hell no, det finns egentligen inget som heter "normalt sexliv" eftersom det bara skapar prestationsångest och är högst individuellt. Så jag säger så här; Jag blir personligen på bättre humör om vi har tillfälle att ha sex ett par ggr/veckan men har lärt mig leva med mindre än så.... Mvh K
husfridsknull existerar inte här
Det där om att ta en paus från sex låter säkert praktiskt i en del öron. Om man kikar på vad relationsexperter som bygger på forskning rekommenderar så brukar det kanske snarare vara så att man SKALL ha sex med varandra, men inte som man brukar:
En period med bara kramar och närhet.
En period med sex men utan penetration.
En period med sex med förutbestämda intervaller.
Så har jag tolkat de vanliga råden. Mycket av det är förstås baserat på att trots att alla människor fungerar helt olika är det generellt så att kvinnor får mindre sexlust ju mindre sex de har och män får mer sexlust ju mindre sex de har.
Att då tro att man kan bota en försvunnen sexlust genom att sluta ha sex, det är väl som att deffa med bara godis - det finns säkert sådana det fungerar för, men de är inte många.
Jag förstår faktiskt inte varför man inte söker professionell hjälp när man har problem av den här magnituden. Den part som vägrar parterapi borde bara få ut 10% i den oundvikliga bodelningen.