• emba

Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!

Hejsan! 
    Behöver snabb hjälp!
    Min dotter på 16 år har skaffat kille. Och hon vill att han ska sova över! Jag vet vad jag ska göra! Jag tror inte hon är mogen för pojkvänner eller att sova över! Och absolut inte med KILLAR! Jag har köpt en ny luftmadrass som jag ska lägga på andra sidan av hennes rum! ( Ca 6 - 7 meter ifrån varandra! ) Hon har frågat om dom kan få sova tillsammans men det blev ett stort NEJ! Hennes rum är precis jämte vårat så jag har sagt att villkoret är att dörren ska vara öppen. Och jag kommer att kolla till då och då så de håller sig på plats! Absolut inga kyssar eller annat. Tycker ni jag är för sträng?  
  • Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!
  • Kroa

Ursäkta, men vad är dit problem TS? 
    Hon är 16 år! Byxmyndig! Inga kyssar? 

Fortsätt och du kommer bli hatad & förlora din dotter. sanna mina ord.
    Vill hon ligga så låt henne ligga. Skärp dig och inse att din dotter växer upp...

• Jessi08

Oh herre min gud..jag flyttade hemifrån när jag var 15,hade mitt första förhållande när jag var 14..ungdomar är så där!låt henne vara,annars har du snart ingen dotter kvar!

• Moomintrollet

Man kan inte göra så mycket åt att de håller på när man inte är där men är man hemma så kan de väl hålla sig på mattan! Jag hade sagt OK för hångel o sova över men jag vill inte se på samt DÖRRN SKA VA ÖPPEN för säkerhetsskull. 
    Informera om allt som har med sex o göra och ge henne ppiller och kondomer för säkerhets skull så hon kan andv om hon vill ha sex...hon e ändå 16!! Nån gång måste hon ju göra det....tror inte det går hem om du säger att hon bara kan när hon e 30 o gift. Det ger bara mer bråk o trotts om du förbjuder allt. 
    Tror det e tom enklar om man har bättre förhållande med sin dotter så hon kan fråga saker och hon kan säga att hon haft sex. Man behöver inte ge råd om vilka ställningar e bra men säga att man behöver inte gå med på allt om man inte vill så hon vet att hon har RÄTT ATT SÄGA NEJ till både sex med just den el den killen samt för stunden eller för den sexsaken som han ber om. Hon litar nog mer och känner mer respekt för dig om du respekterar henne, hon e nästan kvinna nu. Stötta istället.

• Lilia

Du gör absolut rätt, men går inte tillräckligt långt. Tjejen bör låsas in i en bur under sängen då hon inte går i skolan eller gör något annat nyttigt. På det viset kan du ha koll på henne jämt. Se till att flytta någonstans där de har flickskolor (dvs inga killar) också och sätt henne i en sådan. Gärna en sträng katolsk skola så lärarna kan hålla koll på henne och rapportera till dig.

• Alvia
    emba skrev 2012-10-14 00:44:30 följande:
    Jag vill bara min dotters bästa! Jag vill va en dålig mamma! Jag vill finnas för min dotter på alla sätt och vis. Och igår berättade jag reglerna och som svar fick jag " mamma för första gången i mitt liv skäms jag över dej! " första gången kommer jag ha denna reglen sen när dom varit ihop ett tag kommer jag lätta lite på det. Fast det beror ju på hur han är som person också.
    dom kommer att knulla och kyssast even om du har dessa regler om det är vad dom vill. Det finns flera ställen en i ett rum på natten.

Du borde heller acceptera det att din dotter snart blir vuxen och ta ett prat med henne om relation, respect och ansvarsfullt sexliv og p-medel. 
    ღ ♥ ღ Flicka född Juni 2008 ღ ♥ ღ Drömmer ღ ♥ ư
  • Tom Araya
    emba skrev 2012-10-14 00:10:16 följande:
     Tycker ni jag är för sträng?  
    Ja eller så har du svans och stor näsa.
  • Klycka

Jag tänker väl att alla är olika jag var väl en 16-17 när jag flyttade ihop med min första pojkvän, vi hade båda inkomster och förlovade oss nåt halvår senare... Ung och dum - javisst, men å andra sidan måste man väl lära av sina misstag

• Kråkakråka

Du skulle kunna stå fast vid dina regler ikväll, och beställa tid till ungdomsmottagningen på måndag.

Sen behöver du nog snacka med henne om livets olika faser, mest för att förklara ditt eget beteende. Hon tänker nog inte på att det är en stort och inte helt lätt fas för dig, att hon blir vuxen (men att vuxen är många saker-inte bara sex).

Är du smart kan du lägga in andra symboliska vuxensaker som du ålägger henne. Typ, har du sex är du vuxen, är du vuxen tar du ansvar

• Suzén

Jag tycker faktiskt att du gör helt rätt!!! Mina pojkvänner sov aldrig över, och det är jag nu tacksam för. Fick inte heller sova hos de. (Tills jag blev typ 20) Oxå första pojkvän som 16åring och det varade i två år.
    Man hör alldeles för många tonårstjejer som är på smällen lr är sexuellt aktiva och inte ens 15år! (Min lillasyster är 15, thats how i know).
    Hon kanske tycker du är pinsam men vilken tonåring tycker inte ens föräldrar är pinsamma? Ska man ge vika bara för det?
    Stå på dig! Tycker det är väldigt sunt än att låta tjejerna utnyttjas.

• nevermind

Va, varför får dom inte sova tillsammans?? Tror du att det är så man blir gravid eller?

Svar på tråden Min 16 åringa dotter har skaffat POJKVÄN!!