• Anonym (Oroligmamma)

Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..

Min dotter har tidigare haft ett självskadebeteende där hon svalt massor av tabletter som hon dels tagit hemifrån, men när vi började låsa in våra medciner började hon köpa på apoteket. Nu har jag hittat massor av tommas alvedonaskar i hennes rum, dessa fanns inte där imorse. Hon står inne i duschen just nu, men jag vet att om jag konfronterar henne så blånekar hon bara. Vad ska jag göra? Tvinga in henne till akuten eller?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-19 19:07
    Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..

• Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..
  • Anonym

Förlåt ang malou, ser nu att det hade hållit på hela veckan, kolla alla på tv4! Det har haft olika substanser hela veckan.

• Anonym (Oroligmamma)

Tack för alla tips! Jag uppskattar de enormt och tar till mig. Jag ska försöka skynda på så hon får hjälpen snabbt.
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..  

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:05:49 följande:
    Dock så blir det svårare när hon alltid gör som hon gör. T.ex. ikväll så är vi tillbaka i samma runda. Hon ringde och sa att hon inte kommer hem ikväll och ville vara ute och leva sitt liv. Men va sa en 15 åring göra ute hela natten?! Jag vet inte om jag borde ringa polisen? Kan de åka och leta efter henne? Hon är ju trots allt en fara för sig själv..  
    Hon försökte ta livet av sig i förgår och sa nu att hon inte kommer hem ikväll. Jo, du ska ringa polisen.
  • Anonym (Oroligmamma)
    MLB skrev 2012-10-19 19:08:49 följande:
    Hon försökte ta livet av sig i förgår och sa nu att hon inte kommer hem ikväll. Jo, du ska ringa polisen.

Men vad kan de göra? De bryr sig inte ens. Ingen lyssnar på mig som mamma.
  • Guld Nougat

Klart som fan du ska ringa polisen!

• MLB
    Anonym (Oroligmamma) skrev 2012-10-19 19:12:24 följande:

Men vad kan de göra? De bryr sig inte ens. Ingen lyssnar på mig som mamma.
    Och du har inte ens försökt. När du ringer, säg att hon tog en överdos i förgår och sa att hon inte skulle komma hem ikväll.
  • Anonym (Oroligmamma)
    Guld Nougat skrev 2012-10-19 19:12:27 följande:
    Klart som fan du ska ringa polisen!

Jag ska, men de antar bara att jag är en sådan dålig mamma som inte kan se till mitt eget barns bästa. Har dock ringt barnkliniken och sagt att de ska hålla kvar henne där om hon kommer in.
  • Anonym
    Sen ska du ringa runt alla hennes vänner själv, sen reser du ut på stan....

Detta är ett rop på hjälp, varför hade du inte henne hemma idag?

Var med henne, bry dig. Visa att du gör allt för henne.

Jag hade aldrig släppt iväg en 15 åring som försökt att ta sitt liv ut på stan.

• MLB
    Anonym skrev 2012-10-19 19:18:56 följande:

• Anonym (Oroligmamma)
    Anonym skrev 2012-10-19 19:18:56 följande:

Hon ville gå till skolan idag eftersom hon inte ville hamna efter. Jag släppte bara inte iväg henne för att gå ut på stan.
Svar på tråden Hittade tomma tablettaskar i min dotters rum..